In
this study, the United States, Canada, examined by considering patriotism
education in Singapore and Turkey and compared. It has been noted that while
the countries are selected, the official language of the country is English and
the Social Studies course is being taught in the country. In the US, Singapore,
and Canada Social Studies programs, it seems that the core outcomes of
patriotic value programs, such as core standards, have found themselves in the
center. Within these headings, the value of patriotism is given in general
terms by being associated with values such
as multiculturalism, respect for differences, democracy. The main reason for
this is that the countries we handle do not carry the quality of a nation
state. The designated countries are the nations of cosmopolitan structure that
come from different cultures and nations. Accordingly, there is a program built
on multiculturalism, not on race and nation. USA, Singapore, Canada and
Turkey's implementation of the value of patriotism and nation-state nature of
Turkey's transport strategy is the basic difference is examined. This
difference causes many points in the program to differ from other countries. When
the findings from the research were examined, it was found that Patriotism
value was not directly included in the US Singapore and Canada Social Studies
curricula. The value of patriotism in our country is completely different in
the program. The values of
patriotism in the USA, Singapore and Canada’s Social Studies curriculum are
among the values that
should be given in our country without direct antagonism.
Bu
çalışmada, Amerika Birleşik Devletleri, Kanada, Singapur ve Türkiye’deki vatanseverlik
eğitimi ele alınarak incelenmiş ve karşılaştırılmıştır. Ülkeler seçilirken
ülkenin resmi dilinin İngilizce olmasına, ülkede hali hazırda Sosyal Bilgiler
dersinin okutulmakta olmasına dikkat edilmiştir. ABD, Singapur ve Kanada Sosyal Bilgiler
programlarında vatanseverlik değeri programların temel çıktıları, temel
standartları gibi merkez yapısında kendisine yer bulduğu görülmektedir. Bu başlıkların
içerisinde vatanseverlik değeri genel hatlarıyla çok kültürlülük, farklılıklara
saygı, demokrasi gibi değerler ile ilişkilendirilerek verilmektedir. Bu durumun
temel sebebi ele aldığımız ülkelerin ulus devlet niteliği taşımıyor olmasıdır.
Belirlenen ülkeler farklı kültürlerden ve milletlerden meydana gelmiş
kozmopolit yapıdaki milletlerdir. Buna bağlı olarak da ırk ve millet üzerine
değil de çok kültürlülük üzerine inşa edilmiş bir programları bulunmaktadır.
ABD, Singapur, Kanada ve Türkiye’nin Vatanseverlik değeri uygulamalarının ve
stratejileri incelendiğinde temel farkın Türkiye’nin ulus devlet niteliği
taşımasıdır. Bu fark programın birçok noktasının diğer ülkeler ile farklılık
göstermesine neden olmaktadır. Araştırmadan elde edilen bulgular incelendiğinde
ABD Singapur ve Kanada Sosyal Bilgiler öğretim programlarında Vatanseverlik
değerinin doğrudan verilecek değerler arasında yer almadığı görülmüştür.
Ülkemizdeki vatanseverlik değerinin programdaki yeri ise tamamen farklıdır.
ABD, Singapur ve Kanada’ Sosyal Bilgiler öğretim programında vatanseverlik
değeri doğrudan karşımıza çıkmazken ülkemizde verilmesi gereken değerler
arasında yer almaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 3 Haziran 2018 |
Kabul Tarihi | 5 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 1 |