BibTex RIS Kaynak Göster

A Study on the Relationship between Global Citizenship Perceptions and Internet Use of Social Studies Pre-service Teachers

Yıl 2015, Cilt: 5 Sayı: 1, 99 - 112, 13.04.2015
https://doi.org/10.17984/adyuebd.34905

Öz

Currently it’s possible to reach any knowledge fast and  immediately with the technological developments of the modern world; new global economies are shaped with economical developments; each social system undergoes changes with social innovations to compose new social interactions, and new modes of communication. Civil insights aren’t on the previous locations, anda re in a change and development process. Thus, a new concept, insight, and fields of citizenship flourishes which has been based on new forms of belonging, new rights, and responsibilty sets,and has started a proper sector related with discussing new alternate concepts like European Citizenship, Cultural Citizenship, Global Citizenship, Digital Citizenship. We’ve focussed in our study on the concept “ Global Citizenship”. The “Global Citizenship Perception Scale” which was developed by Morais ve Ogden (2011) and which was adapted to Turkish by Şahin and Çermik (2014) was applied and examined. In addition, a Likert-type attitude scale developed by Tavşancıl and Keser (2002) on “Internet use” was utilized. This study aimed to relate and analyze the views of social studies pre-service teachers on global citizenship and their Internet use. The analysis of the data was implemented using t-test, ANOVA and correlation analyses in the study. Data were analyzed using SPSS 17.0 software in the study.

Kaynakça

  • Kaynakça
  • Ergil, D. (2012). Toplum ve İnsan, İstanbul, Hayat Akademi Yayınları
  • Gibson,K.L.,Rimmington,G.M., Landwehr-Brown, M.(2008). Developing Global Awareness and Responsible World Citizenship With Global Learning, ISSN: 0278-3193 print / 1940- 865X
  • Hopenhayn, M. (2001). Old And New Forms Of Citizenship, CEPAL Review, 73: 115-126
  • Karasar, N. (2003). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara, Nobel Yayın Dağıtım
  • Lagos, T.G.(2002). Global Citizenship-Towards a Definition, http://depts.washington.edu/gcp/pdf/globalcitizenship.pdf
  • Oxfam, (2006).What is global citizenship?, http://www.oxfam.org.uk/education/globalcitizenship/what-is-global-citizenship
  • Özkalp, E.(2008). Sosyolojiye Giriş, Bursa, Etkin Basın Yayın Dağıtım
  • Özkazanç, A. (2009). Toplumsal Vatandaşlık ve Neo-Liberalizm Sorunu, Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, Cilt:1-64
  • Schattle, H.(2008). Education for global citizenship: Illustrations of ideological pluralism and adaptation, 13 (1), 73–94, Journal of Political Ideologies
  • Şahin , İ ve Çermik F.(2014). Küresel Vatandaşlık Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması, Doğu Coğrafya Dergisi, Cilt:19,Sayı:31/2007-218
  • Şenkal, A. (2006). Sosyal Politika ve Sosyal Vatandaşlık (Avrupa Birliği Sosyal Vatandaşlık Örneği), Sosyal Siyaset Konferansları Nevzat Yalçıntaş’a Armağan Özel Sayısı, 50.Kitap
  • Tavşancıl, E. ve Keser H. (2002). “İnternet Kullanımına Yönelik Likert Tipi Bir Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi.” Eğitim Bilimleri ve Uygulama, sayı:1, ss. 79-100.
  • Yücel, B. (2011). Komünizm Sonrası Orta Ve Doğu Avrupa Ülkelerindeki Anayasacılık Hareketleri, 60 (3) 2011: 635-690, Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi

Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının İnternet Kullanım Durumları ile Küresel Vatandaşlık Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Yıl 2015, Cilt: 5 Sayı: 1, 99 - 112, 13.04.2015
https://doi.org/10.17984/adyuebd.34905

Öz

 

Son zamanlarda sıkça duyar olduğumuz Küreselleşme kavramı, yeryüzünde meydana gelen hızlı dönüşümlerin ve muazzam hayat akışının izahını yüklenen yaygın bir kelime halini aldı. Küreselleşme tanım olarak; yeryüzünde insan ve insan elindeki varlıkların her türlü sınırı aşarak uluslararası dolaşımının kolaylaştığı, insan ve toplumlar arası ilişkilerin de daha hızlı ve daha sık yaşandığı bir süreci ifade eden bir kavramdır. Küreselleşme sürecinde kozmopolit fikirlerin yükselişi ile vatandaşlık çalışmaları literatüründe de farklı perspektifler ortaya çıkmıştır. Böylelikle vatandaşlığın yeni kavram ve anlayışları ortaya çıkarak, yeni aidiyet biçimlerine ve yeni hak ve sorumluluk setlerine dayandırılan, Avrupa Vatandaşlığı, Kent Vatandaşlığı, Küresel Vatandaşlık gibi yeni alternatif kavramların tartışılmasına yönelik uygun bir alan açılmış bulunmaktadır. 

 

Bu çalışmada küresel vatandaşlık kavramına odaklanılmıştır. Morais ve Ogden(2011) tarafından geliştirilen ve Şahin ve Çermik(2014) tarafından Türkçeye uyarlanan Küresel Vatandaşlık ölçeğini uygulanmış ve analiz edilmiştir. Bunun yanı sıra Tavşancıl ve Kevser (2002) tarafından geliştirilen internet kullanımı üzerine Likert tipi bir tutum ölçeği uygulanmıştır. Bu çalışmamızda Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarımızın Küresel Vatandaşlık ile ilgili düşüncelerini yine internet kullanım durumlarıyla ilişkilendirip analiz edilmiştir. Verilerin analizi çalışmasında t-testi, ANOVA ve korelasyon analizi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Veriler Çalışmada SPSS 17.0 yazılımı kullanılarak analiz edilmiştir.

 

Kaynakça

  • Kaynakça
  • Ergil, D. (2012). Toplum ve İnsan, İstanbul, Hayat Akademi Yayınları
  • Gibson,K.L.,Rimmington,G.M., Landwehr-Brown, M.(2008). Developing Global Awareness and Responsible World Citizenship With Global Learning, ISSN: 0278-3193 print / 1940- 865X
  • Hopenhayn, M. (2001). Old And New Forms Of Citizenship, CEPAL Review, 73: 115-126
  • Karasar, N. (2003). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara, Nobel Yayın Dağıtım
  • Lagos, T.G.(2002). Global Citizenship-Towards a Definition, http://depts.washington.edu/gcp/pdf/globalcitizenship.pdf
  • Oxfam, (2006).What is global citizenship?, http://www.oxfam.org.uk/education/globalcitizenship/what-is-global-citizenship
  • Özkalp, E.(2008). Sosyolojiye Giriş, Bursa, Etkin Basın Yayın Dağıtım
  • Özkazanç, A. (2009). Toplumsal Vatandaşlık ve Neo-Liberalizm Sorunu, Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, Cilt:1-64
  • Schattle, H.(2008). Education for global citizenship: Illustrations of ideological pluralism and adaptation, 13 (1), 73–94, Journal of Political Ideologies
  • Şahin , İ ve Çermik F.(2014). Küresel Vatandaşlık Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması, Doğu Coğrafya Dergisi, Cilt:19,Sayı:31/2007-218
  • Şenkal, A. (2006). Sosyal Politika ve Sosyal Vatandaşlık (Avrupa Birliği Sosyal Vatandaşlık Örneği), Sosyal Siyaset Konferansları Nevzat Yalçıntaş’a Armağan Özel Sayısı, 50.Kitap
  • Tavşancıl, E. ve Keser H. (2002). “İnternet Kullanımına Yönelik Likert Tipi Bir Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi.” Eğitim Bilimleri ve Uygulama, sayı:1, ss. 79-100.
  • Yücel, B. (2011). Komünizm Sonrası Orta Ve Doğu Avrupa Ülkelerindeki Anayasacılık Hareketleri, 60 (3) 2011: 635-690, Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Zafer Çakmak

Birol Bulut

Cengiz Taşkıran

Yayımlanma Tarihi 13 Nisan 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çakmak, Z., Bulut, B., & Taşkıran, C. (2015). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının İnternet Kullanım Durumları ile Küresel Vatandaşlık Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Adıyaman University Journal of Educational Sciences, 5(1), 99-112. https://doi.org/10.17984/adyuebd.34905
AMA Çakmak Z, Bulut B, Taşkıran C. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının İnternet Kullanım Durumları ile Küresel Vatandaşlık Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. ADYUEBD. Temmuz 2015;5(1):99-112. doi:10.17984/adyuebd.34905
Chicago Çakmak, Zafer, Birol Bulut, ve Cengiz Taşkıran. “Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının İnternet Kullanım Durumları Ile Küresel Vatandaşlık Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. Adıyaman University Journal of Educational Sciences 5, sy. 1 (Temmuz 2015): 99-112. https://doi.org/10.17984/adyuebd.34905.
EndNote Çakmak Z, Bulut B, Taşkıran C (01 Temmuz 2015) Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının İnternet Kullanım Durumları ile Küresel Vatandaşlık Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Adıyaman University Journal of Educational Sciences 5 1 99–112.
IEEE Z. Çakmak, B. Bulut, ve C. Taşkıran, “Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının İnternet Kullanım Durumları ile Küresel Vatandaşlık Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”, ADYUEBD, c. 5, sy. 1, ss. 99–112, 2015, doi: 10.17984/adyuebd.34905.
ISNAD Çakmak, Zafer vd. “Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının İnternet Kullanım Durumları Ile Küresel Vatandaşlık Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. Adıyaman University Journal of Educational Sciences 5/1 (Temmuz 2015), 99-112. https://doi.org/10.17984/adyuebd.34905.
JAMA Çakmak Z, Bulut B, Taşkıran C. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının İnternet Kullanım Durumları ile Küresel Vatandaşlık Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. ADYUEBD. 2015;5:99–112.
MLA Çakmak, Zafer vd. “Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının İnternet Kullanım Durumları Ile Küresel Vatandaşlık Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. Adıyaman University Journal of Educational Sciences, c. 5, sy. 1, 2015, ss. 99-112, doi:10.17984/adyuebd.34905.
Vancouver Çakmak Z, Bulut B, Taşkıran C. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının İnternet Kullanım Durumları ile Küresel Vatandaşlık Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. ADYUEBD. 2015;5(1):99-112.

29929 Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari Lisansı ile lisanslanmıştır.