Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examining the Opinions of the Students of School of Physical Education and Sports about Sports Sponsorship

Yıl 2018, Sayı: 29, 280 - 307, 31.08.2018
https://doi.org/10.14520/adyusbd.377128

Öz

This study is conducted to identify the opinions of Physical Education and Sports students toward sports sponsorship. Though the research is focused on identifying the opinions of the students, it is a survey-based descriptive research. The sample group has consisted of 136 students (66 female, 70 male) from Physical Education Teaching department at Mersin University Physical Education Sports in the 2016-2017 academic year. An opinion questionnaire towards sports sponsorship and a personal data form which, were developed by the researcher, were used as data collection tools. Frequency, percentages, means and standard deviation scores are used in the analysis of the research. According to the results, the students stated that sports sponsorship and sports marketing are important and necessary and sports sponsorship provides benefit to the sportsmen, teams, society, sponsor firms. On the other hand, they remarked that while sponsorship support comprises all sports branches, football is the most supported one.

Kaynakça

  • Argan, M. (2001). Spor Pazarlamasında Sponsorluk ve Futbol Branşında Sponsorluk Yapan Kuruluşlara İlişkin Bir Araştırma. Yayınlanmamış doktora tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Argan M. (2003). “Spor Sponsorluğu Kavramı ve Türkiye’de Futbol Branşında Sponsorluk Yapan Kuruluşlara İlişkin Bir Araştırma.” Pazarlama İletişimi Dergisi (Pİ Dergisi), 36-47.
  • Argan, M. (2004). Spor Sponsorluğu Yönetimi. 1.Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Covell, D. (2008). “The Lowell Spinners and The Yankee Elimination Project: A Case Study Consideration of Linking Community Relationsand Sponsorship.” Sport Marketing Quarterly, (17):125.
  • Guzhalinuer, S. (2016). Bilimsel Toplantılarda Sponsorluk Faaliyetlerinin Rolü Üzerine Teorik ve Uygulamalı Bir Çalışma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Karademir. T., Devecioğlu. S. ve Özmaden. M. (2010). “Sektör Kavramlari İçerisinde Bulunan Spor Sponsorluguna Bir Bakış.” Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4(1);77-87.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi. 19. Baskı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Lagae, W. (2005). Sports Sponsorship and Marketing Communications: A European Perspective. Harlow: Prentice Hall.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2011). Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri: Sponsorluk. Ankara: Milli Eğitim Yayınları.
  • Odabaşı, Y. (2013). Pazarlama iletişimi ve sponsorluk (Editör: Metin Argan). Sporda Sponsorluk. Yayın No: 2885, Açık Öğretim Fakültesi Yayınları: Eskişehir.
  • Okay, A. (1998). Halkla İlişkiler Aracı Olarak Sponsorluk. İstanbul: Epsilon Yayıncılık; Melisa Matbaacılık.
  • Okay, A. ve Okay, A. (2002). Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları. İstanbul: Der Yayınları.
  • Öztürk, A.Ş. (2013). Spor Sponsorluğu Kavram ve Özelliği, Sporda Sponsorluk (Editör: Metin Argan). Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir.
  • Öztürk, N. (2016). Sponsorluk ve Önemi. 08.03.2017 tarihinde https://prezi.com/hma8pc8b-xbm/sponsorluk-ve-onemi (Notoku.com.) adresinden indirilmiştir.
  • Spor Genel Müdürlüğü. (2017). Sponsorluk Şubesi Veriler. 04.04.2017 tarihinde Sponsorluk.gov.tr/home/content/13#2 adresinden indirilmiştir.
  • Şahin, M., Koç, S. ve Yılgın, A. (2003). Beden Eğitimi ve Sporda Sponsorluk. 1. Baskı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Tengilimoğlu, D. ve Öztürk, Y. (2008). İşletmelerde Halkla İlişkiler. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Türegün, E. (2013). Sportif Organizasyonlar Sponsorluğu (Beko Basketbol Ligi Örneği). Yayınlanmamış doktora tezi, Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Ulu, E. (2011). Kentsel Alanda Spor Sponsorluğunun Tüketici Davranışları Üzerindeki Etkisi (Konya Örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Üstün, B. (2003). Spor Sponsorluğunda Planlama ve Türkiye A Milli Futbol Takımı 2002 Dünya Kupası Örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Anadolu Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.

Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Spor Sponsorluğu Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi

Yıl 2018, Sayı: 29, 280 - 307, 31.08.2018
https://doi.org/10.14520/adyusbd.377128

Öz

Bu çalışma, Mersin Üniversitesi Beden Eğitimi ve
Spor Yüksek Okulu Öğrencilerinin Spor Sponsorluğuna ilişkin görüşlerini ortaya
koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırma, Beden Eğitimi Spor Yüksekokulu Beden
Eğitimi Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğrencilerin spor sponsorluğuna
yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla yapıldığından tarama modelinde betimsel
bir araştırmadır. Araştırmanın örneklem grubunu 2016-2017 akademik yılında
Mersin Üniversitesi Beden Eğitimi Spor Yüksekokulu Beden Eğitimi Öğretmenliği
bölümünde öğrenim gören 66’sı kadın, 70’i erkek olmak üzere toplam 136 öğrenci
oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından
geliştirilen, “spor sponsorluğuna yönelik görüş anketi” ve “kişisel bilgi
formu” uygulanmıştır. Araştırmanın analiz bölümünde;  frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve
standart sapma değerleri kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi
sonucunda, öğrenciler spor pazarlaması ile spor sponsorluğunun gerekli ve
önemli olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca, spor sponsorluğunun;  bireysel sporculara, takımlara, topluma ve
sponsor firmalara yarar sağladığını bildirmişlerdir. Öğrenciler, sponsorluk
desteğinin tüm spor dallarını kapsadığını ama en çok futbol branşına
yapıldığını ifade etmişlerdir.

Kaynakça

  • Argan, M. (2001). Spor Pazarlamasında Sponsorluk ve Futbol Branşında Sponsorluk Yapan Kuruluşlara İlişkin Bir Araştırma. Yayınlanmamış doktora tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Argan M. (2003). “Spor Sponsorluğu Kavramı ve Türkiye’de Futbol Branşında Sponsorluk Yapan Kuruluşlara İlişkin Bir Araştırma.” Pazarlama İletişimi Dergisi (Pİ Dergisi), 36-47.
  • Argan, M. (2004). Spor Sponsorluğu Yönetimi. 1.Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Covell, D. (2008). “The Lowell Spinners and The Yankee Elimination Project: A Case Study Consideration of Linking Community Relationsand Sponsorship.” Sport Marketing Quarterly, (17):125.
  • Guzhalinuer, S. (2016). Bilimsel Toplantılarda Sponsorluk Faaliyetlerinin Rolü Üzerine Teorik ve Uygulamalı Bir Çalışma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Karademir. T., Devecioğlu. S. ve Özmaden. M. (2010). “Sektör Kavramlari İçerisinde Bulunan Spor Sponsorluguna Bir Bakış.” Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4(1);77-87.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi. 19. Baskı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Lagae, W. (2005). Sports Sponsorship and Marketing Communications: A European Perspective. Harlow: Prentice Hall.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2011). Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri: Sponsorluk. Ankara: Milli Eğitim Yayınları.
  • Odabaşı, Y. (2013). Pazarlama iletişimi ve sponsorluk (Editör: Metin Argan). Sporda Sponsorluk. Yayın No: 2885, Açık Öğretim Fakültesi Yayınları: Eskişehir.
  • Okay, A. (1998). Halkla İlişkiler Aracı Olarak Sponsorluk. İstanbul: Epsilon Yayıncılık; Melisa Matbaacılık.
  • Okay, A. ve Okay, A. (2002). Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları. İstanbul: Der Yayınları.
  • Öztürk, A.Ş. (2013). Spor Sponsorluğu Kavram ve Özelliği, Sporda Sponsorluk (Editör: Metin Argan). Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir.
  • Öztürk, N. (2016). Sponsorluk ve Önemi. 08.03.2017 tarihinde https://prezi.com/hma8pc8b-xbm/sponsorluk-ve-onemi (Notoku.com.) adresinden indirilmiştir.
  • Spor Genel Müdürlüğü. (2017). Sponsorluk Şubesi Veriler. 04.04.2017 tarihinde Sponsorluk.gov.tr/home/content/13#2 adresinden indirilmiştir.
  • Şahin, M., Koç, S. ve Yılgın, A. (2003). Beden Eğitimi ve Sporda Sponsorluk. 1. Baskı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Tengilimoğlu, D. ve Öztürk, Y. (2008). İşletmelerde Halkla İlişkiler. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Türegün, E. (2013). Sportif Organizasyonlar Sponsorluğu (Beko Basketbol Ligi Örneği). Yayınlanmamış doktora tezi, Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Ulu, E. (2011). Kentsel Alanda Spor Sponsorluğunun Tüketici Davranışları Üzerindeki Etkisi (Konya Örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Üstün, B. (2003). Spor Sponsorluğunda Planlama ve Türkiye A Milli Futbol Takımı 2002 Dünya Kupası Örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Anadolu Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hüseyin Yelken

Bilal Ak

Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 29

Kaynak Göster

APA Yelken, H., & Ak, B. (2018). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Spor Sponsorluğu Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(29), 280-307. https://doi.org/10.14520/adyusbd.377128