İletişim, kişinin sahip olduğu bilgi birikimi ve buna bağlı oluşan
duygu durumlarını, semboller kullanarak bir başka bireye iletmesidir. Kitle
iletişimi ise bilginin, dönemin teknolojik ilerlemelerinden faydalanılarak
kitlelere aktarılmasıdır. Kitle iletişim araçları, bilginin geniş kitlelere
yayılmasını olanaklı kılmaktadır. Kitle iletişim araçları; yazılı,
görsel-işitsel ve teknolojik araçlardan oluşur. Gazete, dergi, TV, radyo, cep
telefonu, bilgisayar vb. gibi iletişim organları, kitle iletişim araçlarına
örnek oluşturmaktadır. Kitle iletişiminde yeri olan medyanın
'yeni' adı altında
değişme süreci ve getirileri bağlamında yola çıkılan bu çalışma, toplam
dört bölümden oluşmaktadır. Çalışmada dizi
sektörünün Türkiye'de nasıl geliştiği, bu sektörün kültürel-toplumsal-bireysel
etkileri, alışkanlıkların değişme süreci, yeni neslin televizyonu olan YouTube
platformu ve bu sayede yetişen mobil izleyici kitlesi detaylı olarak
incelenmiştir. Sıfır Bir “Bir zamanlar Adana'da” dizisinin konusu,
karakterleri, şiddet ve gerçeklik unsurları çerçevesinde ayrıntılı olarak ele
alınmıştır. Çalışmada dizinin YouTube’da
yayınlanmasından dolayı izleyici kitlesi genel olarak genç kuşak olduğu
neticesine ulaşılmıştır. Araştırmaya
katılanların %18,4’ü 18-24 yaşında ve bunların %82’si bu dizi izlediğini belirtmiştir.
İzleyenlerin cinsiyetlerinin ise %75,4 oranında erkek olduğu görülmüştür.
Communication is the transferring
of the knowledge and the feelings to the other people by using symbols. Mass
communication is the transferring of the information to the masses by utilizing
the technological advancements of the period. Mass media makes possible to
disseminate information to large masses. Newspaper, magazine, TV, radio, mobile
phone computer are called as mass media. This study, which is based on the
process of transformation and change under the new name of the media which has
a place in mass communication, consists of four chapters. In the third part of
the study; the development of understanding of TV series has been included.
Number of sectors of how it evolves in Turkey, the cultural-social-individual
effects of this sector, the process of changing the habits of people, Youtube
platform as the television of the new generation analyzed in a detalied way. In
this way, the number of mobile follow-ups was examined in detail, as well. “Sıfır
Bir: Bir Zamanlar Adana’da” can be considered in terms of its effect to change
the understanding of series and television habits. As the series is published
on You Tube, the audience is generally the younger generation. 18.4 percent of
the participants in our study are 18-24 years old and 82 percent of them are
watching this series. The 75.4 percent of the audience is male.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 31 |