BibTex RIS Kaynak Göster

A Research On Determining The Effective Factors on The Students to Choose Education of Agricultural Economics: Case of Erzurum Atatürk University

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 2, 0 - 0, 04.10.2016

Öz

The purpose of this study is determine the effective factors on the decisions of students to choose willingly whether or not eagerly Atatürk University Faculty of Agriculture Department of Agricultural Economics. In this context, the data obtained from 136 questionnaires that were applied to students receiving education in Atatürk University Department of Agricultural Economics via complete inventory were based on and used in the logit analysis in the LIMDEP program. As a result of the analysis, the variables regarding the state of students to choose eagerly the Faculty of Agriculture, the high school they had graduated from and the educational level of breadwinner were observed to be statistically significant. As a consequence, it is required to ideally introduce the education of Agricultural Economics for students to choose it eagerly. In order to achieve this, it is considered important to bring a viewpoint for students who not only still study but also prepare for university exams in private teaching institutions concerning creating their own business opportunities rather than relying only on government through student-based meetings on employment.

Keywords: Atatürk University, Education of Agricultural Economics, Choice, Logit Analysis    

Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi öğrencilerinin bölümü istekli olarak tercih edip etmeme kararlarında etkili olan faktörlerin belirlenmesi çalışmada amaçlanmaktadır. Bu kapsamda, Atatürk Üniversitesi Tarım Ekonomisi bölümünde eğitim gören öğrenciler arasında tam sayımla yapılan 136 adet anket çalışmasından elde edilen veriler esas alınmış ve elde edilen veriler LİMDEP programında logit analizinde kullanılmıştır. Analiz sonucunda,  öğrencinin istekli olarak Ziraat Fakültesini tercih etme durumu, lise eğitimini tamamladığı okul ve aile reisinin eğitim düzeyini gösteren değişkenler istatistiki açıdan önemli çıkmıştır. Sonuç itibariyle Tarım Ekonomisi Bölümünü öğrencilerin istekli olarak tercih etmeleri için; bölümün tanıtımını iyi yapılması gerekmektedir. Bunun içinde iş imkânları konusunda öğrenci bazında yapılacak toplantılar ile hem bölümde halen eğitim gören hem de dershanelerde üniversite sınavına hazırlanan öğrencilere sadece devletten değil kendi iş imkânlarını da yaratabilecekleri konusunda öğrencilere bir bakış açısının sağlanmasının önemli olduğu düşünülmektedir.

Anahtar kelimeler: Atatürk Üniversitesi, Tarım Ekonomisi eğitimi, tercih, logit analiz

Kaynakça

  • Akkaya, Ş.M., & Pazarlıoğlu V. (1998). Ekonometri II. 2. baskı, Erkam Matbaacılık, s. 99, İstanbul.
  • Anonymous, (2015). Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Web Sayfası. Retrieved from www.atauni.edu.tr
  • Biçer, B. (2014). Felsefe. H. S. Erdem, (Ed.), İstanbul: Lisans Yayıncılık, s. 317-350.
  • Colmani, H., & Young, C. (1997). Principles of Agricultural Economics- Markets and Prices in less Developed Countries. Cambridge University Press.
  • Çiftçi, Y., Ortaş, C., Çiftçi, İ., Çelik, S., Kendir, H., & Sağlam, S., (2010). Tarımsal Yükseköğretim Programında Değişimler ve Sorunlar. Retrieved from www.zmo.org.tr/resimler/ekler/639c6bd2a42e714_ek.pdf
  • Demiriz, S., & Öğretir, A. D. (2007). Alt ve Üst Sosyo-Ekonomik Düzeydeki 10 Yaş Çocuklarının Anne Tutumlarının İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15 (1), 105-122.
  • Finkelstein, M. A., & Penner, L. A. (2004). Predicting Organizational Citizenship Behavior: Integrating the Functional and Role Identity Approaches. Social Behavior and Personality, 32(4), 383-398.
  • Goodman, S.A., & Svyantek. D. J. (1999). Person-Organization Fit and Contextual Performance: Do Shared Values Matter. Journal of Vocational Behavior, (55), 254-275.
  • Greene, W. H. (1997). Econometric Analysis. Third Edition, Prentice Hall, U.S.A, pp. 1075.
  • Gujarati, D. N. (1995). Basic Econometrics. Third Edition, Mc Graw-Hill, USA, pp. 655.
  • İzgiç, F., Akyüz, G., Doğan, O., & Kuğu, N. (2001). Üniversite Öğrencilerinde Sosyal Fobi ve Beden İmgesi İle Benlik Saygısı Arasındaki İlişkinin Araştırılması. 3P Dergisi, 9 (4), 591-598.
  • Karaaslan, A. (1993). Öğrenci Hemşirelerin Benlik Saygısı Düzeyleri ve Bunu Etkileyen Etmenlerin İncelenmesi. Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi, 9(2), 21-29.
  • Lievens, F., & Anseel, F. (2004). Confirmatory Factor Analysis and Invariance of an Organizatinol Citizenship Behaviour Measure Across Samples in a Dutch-Speaking Context. Journal of Occupational and Organizational Psychology, (77), 299-306.
  • Öztürk, M. F., & Talas, M. (2015). Sosyal Medya ve Eğitim Etkileşimi. Zeitschrift für die Welt der Türken Journal of World of Turks, 7(1), 112-118.
  • Perry, G. (2010). What Is The Future 0f Agricultural Economics Departments and The Agricultural and Applied Economics Association? Applied Economic Perspectives and Policy, 32 (1), 117-134.
  • TSI, (2015a). İşgücü İstatistikleri. Türkiye İstatistik Kurumu. Retrieved from http://www.tuik.gov.tr/PreTablo.do?alt_id=1007
  • TSI, (2015b). Ulusal Hesaplar. Türkiye İstatistik Kurumu. Retrieved from http://tuikapp.tuik.gov.tr/Gosterge/?locale=tr
  • Ulusoy, A., Güngör, A., Köksal, G., Subaşı, A., Ünver, G., & Koç, G. (2004). Gelişim ve Öğrenme (3. Baskı), Ankara.
  • Yılmaz, S. (2000). Hemşirelik Yüksekokulu Öğrencilerinin Benlik Saygısı ve Atılganlık Düzeyi Arasındaki İlişki. Yüksek Lisans Tezi. Atatürk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Psikiyatri Hemşireliği Anabilim Dalı, Erzurum.
Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 2, 0 - 0, 04.10.2016

Öz

Kaynakça

  • Akkaya, Ş.M., & Pazarlıoğlu V. (1998). Ekonometri II. 2. baskı, Erkam Matbaacılık, s. 99, İstanbul.
  • Anonymous, (2015). Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Web Sayfası. Retrieved from www.atauni.edu.tr
  • Biçer, B. (2014). Felsefe. H. S. Erdem, (Ed.), İstanbul: Lisans Yayıncılık, s. 317-350.
  • Colmani, H., & Young, C. (1997). Principles of Agricultural Economics- Markets and Prices in less Developed Countries. Cambridge University Press.
  • Çiftçi, Y., Ortaş, C., Çiftçi, İ., Çelik, S., Kendir, H., & Sağlam, S., (2010). Tarımsal Yükseköğretim Programında Değişimler ve Sorunlar. Retrieved from www.zmo.org.tr/resimler/ekler/639c6bd2a42e714_ek.pdf
  • Demiriz, S., & Öğretir, A. D. (2007). Alt ve Üst Sosyo-Ekonomik Düzeydeki 10 Yaş Çocuklarının Anne Tutumlarının İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15 (1), 105-122.
  • Finkelstein, M. A., & Penner, L. A. (2004). Predicting Organizational Citizenship Behavior: Integrating the Functional and Role Identity Approaches. Social Behavior and Personality, 32(4), 383-398.
  • Goodman, S.A., & Svyantek. D. J. (1999). Person-Organization Fit and Contextual Performance: Do Shared Values Matter. Journal of Vocational Behavior, (55), 254-275.
  • Greene, W. H. (1997). Econometric Analysis. Third Edition, Prentice Hall, U.S.A, pp. 1075.
  • Gujarati, D. N. (1995). Basic Econometrics. Third Edition, Mc Graw-Hill, USA, pp. 655.
  • İzgiç, F., Akyüz, G., Doğan, O., & Kuğu, N. (2001). Üniversite Öğrencilerinde Sosyal Fobi ve Beden İmgesi İle Benlik Saygısı Arasındaki İlişkinin Araştırılması. 3P Dergisi, 9 (4), 591-598.
  • Karaaslan, A. (1993). Öğrenci Hemşirelerin Benlik Saygısı Düzeyleri ve Bunu Etkileyen Etmenlerin İncelenmesi. Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi, 9(2), 21-29.
  • Lievens, F., & Anseel, F. (2004). Confirmatory Factor Analysis and Invariance of an Organizatinol Citizenship Behaviour Measure Across Samples in a Dutch-Speaking Context. Journal of Occupational and Organizational Psychology, (77), 299-306.
  • Öztürk, M. F., & Talas, M. (2015). Sosyal Medya ve Eğitim Etkileşimi. Zeitschrift für die Welt der Türken Journal of World of Turks, 7(1), 112-118.
  • Perry, G. (2010). What Is The Future 0f Agricultural Economics Departments and The Agricultural and Applied Economics Association? Applied Economic Perspectives and Policy, 32 (1), 117-134.
  • TSI, (2015a). İşgücü İstatistikleri. Türkiye İstatistik Kurumu. Retrieved from http://www.tuik.gov.tr/PreTablo.do?alt_id=1007
  • TSI, (2015b). Ulusal Hesaplar. Türkiye İstatistik Kurumu. Retrieved from http://tuikapp.tuik.gov.tr/Gosterge/?locale=tr
  • Ulusoy, A., Güngör, A., Köksal, G., Subaşı, A., Ünver, G., & Koç, G. (2004). Gelişim ve Öğrenme (3. Baskı), Ankara.
  • Yılmaz, S. (2000). Hemşirelik Yüksekokulu Öğrencilerinin Benlik Saygısı ve Atılganlık Düzeyi Arasındaki İlişki. Yüksek Lisans Tezi. Atatürk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Psikiyatri Hemşireliği Anabilim Dalı, Erzurum.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Esra Kadanalı

Nuray Demir

Nur Ertek

Yayımlanma Tarihi 4 Ekim 2016
Gönderilme Tarihi 1 Eylül 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kadanalı, E., Demir, N., & Ertek, N. (2016). A Research On Determining The Effective Factors on The Students to Choose Education of Agricultural Economics: Case of Erzurum Atatürk University. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(2).