Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A PHILOSOPHICAL CRITICISM ON THE SUPERSTITIONS IN ANKARA, AĞRI, KAYSERI, ISPARTA AND KASTAMONU DURING THE EARLY YEARS OF THE REPUBLIC

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 1, 141 - 157, 25.04.2019
https://doi.org/10.31463/aicusbed.542424

Öz

The Government of the Republic of Turkey have launched efforts to identify the "superstitious beliefs" among the people during the years when it were newly established. The Ministry of Health and Social Assistance prepared reports according to Le Play methodology and sent them to Provincial Health Directorates. Provincial Health Directors have been working in accordance with the reports. The Ministry has published these reports. Our work includes "superstitious beliefs" in Ankara, Ağrı, Kayseri, Isparta and Kastamonu reports. These studies show us that we are trying to lift the superstitious beliefs among the people. It is desired that the people of the world should be in accord with the mind, the truth and the true religion 

Kaynakça

  • Arslan, Mustafa, (2004), Türk Popüler Dindarlığı, Dem, İstanbul.Atatürk, Söylev ve Demeçleri, II, III.Ateş, Süleyman, (01. Aralık 2003), Vatan Gazetesi. Çantay, Gönül, Anadolu’da Selçuklu ve Osmanlı Darüşşifaları, Ankara, 1992.Celal Nuri (İleri) (1992), Atatürk Devri Fikir Hayatı, Milletin Tecdidi, Ankara. Dr. Besim Zühtü, (1922/1338), Türkiye’nin Sıhhi İçtimai Coğrafyası Hamidabad, (Isparta) Sancağı, Ankara.Dr. Hıfzı Nuri, (1995), Türkiye’nin Sıhhi İçtimai Coğrafyası, Kayseri Sancağı, 1922, (Sadeleştiren Zübeyir Kars (Saltuklu) Kayseri Ticaret Odası Yayını, Kayseri).Eliade, Mircea, (1992), İmgeler ve Simgeler, çev., Mehmet Ali Kılıçbay, Gece yay. Hançerlioğlu, Orhan, (1999), Felsefe Sözlüğü, Remzi Kitabevi, İstanbul. James G. Frazer’in, (1991), Altın Dal Dinin ve Folklorun Kökenleri, çev, Mehmet H. Doğan, Payel yayın, C.I. Ersoy, Mehmet Akif, (1987), Safahat, Düzenleyen, M. Ertuğrul Düzdağ, Kültür ve Turizm Müdürlüğü yayınları, İstanbul. Dr. İbrahim Ethem, (1341-1925) ,Türkiye’nin Sıhhi İçtimai Coğrafyası, Bayezid Vilayeti, Türkiye Cumhuriyeti Sıhhiye ve Muaveneti İçtimaiye Neşriyatından İstanbul,).Dr. Kemal, (1922), Türkiye’nin Sıhhi ve İçtimai Coğrafyası Kastamonu Sancağı, AnkaraKur’an-ı Kerim, (2000), (Muhammed Esed, Tercüme, Cahit Koytak, Ahmet Ertürk), İşaret yayınları, İstanbul. Dr. Muslihiddin Safved, (1341/1925), Türkiye’nin Sıhhi İçtimai Coğrafyası, Ankara Vilayet, İstanbul. Kars, (Saltuklu) Zübeyir, (1999)Millî Mücadele’de Kayseri, Atatürk Araştırma Merkezi, Ankara..Kars,(Saltuklu) Zübeyir, (2000) Kayseri Mutasarrıfı, Adana, Konya ve Sivas Valisi Ahmet Muammer Beyin Kayseri’nin Çağdaşlaşmasına Katkıları, III. Kayseri Ve Yöresi Tarih Sempozyumu Bildirileri, Erciyes Üniversitesi Kayseri ve Yöresi Tarih Araştırmaları Merkezi Yay, Kayseri.Kars, (Saltuklu) Zübeyir, (2004), Ankara’nın başkent Olduğu Yıllardaki Eğitim, Sağlık ve Sosyal Durumu Üstüne, Atatürk Araştırma Merkezi Dergisi, Cilt, xx, Mart, Sayı 58, s, 119). M. Şemsettin (Günaltay), (1332), Hurafatdan Hakikate, İstanbul.Öner, Necati, (1995), Felsefe Yolunda Düşünceler. Millî Eğitim Bakanlığı yayınları, İstanbul.Ragıbu’l İsfehani, Müfredat, (çev.,Yusuf Türker) Pınar Yayınları, İstanbul.,Straus, Claude Lévı, (1983), Din ve Büyü, çeviren, Ahmet Güngör, Yol yay, İstanbul. Yılmaz, Mehmet Nuri, (4 Şubat 2005), Hürriyet Gazetesi.

CUMHURİYETİN İLK YILLARINDA ANKARA, AĞRI, KAYSERİ, ISPARTA VE KASTAMONU İLLERİNDE YAŞAYAN BATIL İNANÇLAR ÜZERİNE FELSEFİ BİR DEĞERLENDİRME

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 1, 141 - 157, 25.04.2019
https://doi.org/10.31463/aicusbed.542424

Öz

Türkiye Cumhuriyeti
Devleti Hükümeti yeni kurulduğu yıllarda halkın arasında yaşayan “Batıl
İtikatları” tespit etmek için çalışmalar başlatmıştır.  Sağlı ve Sosyal Yardım Bakanlığı Le Play
metodolojisine göre raporlar hazırlayarak İl Sağlık Müdürlerine göndermiştir. İl
Sağlık Müdürleri raporlara uygun olarak çalışmalar yapmışlardır. Bakanlık bu
raporları yayınlamışlardır. Bizim çalışmamız Ankara, Ağrı, Kayseri, Isparta ve
Kastamonu illerine ait raporlarda geçen “
Batıl İnançları” içermektedir.
Bu çalışmalar bize halkın arasında yaşayan batıl itikatların tespit edilmesi ve
bunların kaldırılmasına çalışıldığını göstermektedir. Devlet iradesi halkın
dünya görüşünün akla, bilime ve gerçek dine uygun olmasını istenmektedir.   

Kaynakça

  • Arslan, Mustafa, (2004), Türk Popüler Dindarlığı, Dem, İstanbul.Atatürk, Söylev ve Demeçleri, II, III.Ateş, Süleyman, (01. Aralık 2003), Vatan Gazetesi. Çantay, Gönül, Anadolu’da Selçuklu ve Osmanlı Darüşşifaları, Ankara, 1992.Celal Nuri (İleri) (1992), Atatürk Devri Fikir Hayatı, Milletin Tecdidi, Ankara. Dr. Besim Zühtü, (1922/1338), Türkiye’nin Sıhhi İçtimai Coğrafyası Hamidabad, (Isparta) Sancağı, Ankara.Dr. Hıfzı Nuri, (1995), Türkiye’nin Sıhhi İçtimai Coğrafyası, Kayseri Sancağı, 1922, (Sadeleştiren Zübeyir Kars (Saltuklu) Kayseri Ticaret Odası Yayını, Kayseri).Eliade, Mircea, (1992), İmgeler ve Simgeler, çev., Mehmet Ali Kılıçbay, Gece yay. Hançerlioğlu, Orhan, (1999), Felsefe Sözlüğü, Remzi Kitabevi, İstanbul. James G. Frazer’in, (1991), Altın Dal Dinin ve Folklorun Kökenleri, çev, Mehmet H. Doğan, Payel yayın, C.I. Ersoy, Mehmet Akif, (1987), Safahat, Düzenleyen, M. Ertuğrul Düzdağ, Kültür ve Turizm Müdürlüğü yayınları, İstanbul. Dr. İbrahim Ethem, (1341-1925) ,Türkiye’nin Sıhhi İçtimai Coğrafyası, Bayezid Vilayeti, Türkiye Cumhuriyeti Sıhhiye ve Muaveneti İçtimaiye Neşriyatından İstanbul,).Dr. Kemal, (1922), Türkiye’nin Sıhhi ve İçtimai Coğrafyası Kastamonu Sancağı, AnkaraKur’an-ı Kerim, (2000), (Muhammed Esed, Tercüme, Cahit Koytak, Ahmet Ertürk), İşaret yayınları, İstanbul. Dr. Muslihiddin Safved, (1341/1925), Türkiye’nin Sıhhi İçtimai Coğrafyası, Ankara Vilayet, İstanbul. Kars, (Saltuklu) Zübeyir, (1999)Millî Mücadele’de Kayseri, Atatürk Araştırma Merkezi, Ankara..Kars,(Saltuklu) Zübeyir, (2000) Kayseri Mutasarrıfı, Adana, Konya ve Sivas Valisi Ahmet Muammer Beyin Kayseri’nin Çağdaşlaşmasına Katkıları, III. Kayseri Ve Yöresi Tarih Sempozyumu Bildirileri, Erciyes Üniversitesi Kayseri ve Yöresi Tarih Araştırmaları Merkezi Yay, Kayseri.Kars, (Saltuklu) Zübeyir, (2004), Ankara’nın başkent Olduğu Yıllardaki Eğitim, Sağlık ve Sosyal Durumu Üstüne, Atatürk Araştırma Merkezi Dergisi, Cilt, xx, Mart, Sayı 58, s, 119). M. Şemsettin (Günaltay), (1332), Hurafatdan Hakikate, İstanbul.Öner, Necati, (1995), Felsefe Yolunda Düşünceler. Millî Eğitim Bakanlığı yayınları, İstanbul.Ragıbu’l İsfehani, Müfredat, (çev.,Yusuf Türker) Pınar Yayınları, İstanbul.,Straus, Claude Lévı, (1983), Din ve Büyü, çeviren, Ahmet Güngör, Yol yay, İstanbul. Yılmaz, Mehmet Nuri, (4 Şubat 2005), Hürriyet Gazetesi.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Zübeyir Saltuklu 0000-0002-7130-8315

Yayımlanma Tarihi 25 Nisan 2019
Gönderilme Tarihi 20 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Saltuklu, Z. (2019). CUMHURİYETİN İLK YILLARINDA ANKARA, AĞRI, KAYSERİ, ISPARTA VE KASTAMONU İLLERİNDE YAŞAYAN BATIL İNANÇLAR ÜZERİNE FELSEFİ BİR DEĞERLENDİRME. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(1), 141-157. https://doi.org/10.31463/aicusbed.542424