BibTex RIS Kaynak Göster

A Study of Developing Guide Material based on Analogy and Inquiry-Based Learning Approach: The Unit on “Matter and Change”

Yıl 2011, Cilt: 4 Sayı: 2, 30 - 64, 01.12.2011

Öz

Some methods, techniques and strategies have become more of an issue since approaches to education based
on constructivism have been widely accepted. One of these approaches is the inquiry-based learning approach, which
is composed of a process where students do research on problems regarding the scientific concepts associated with
daily life, where they reach a solution in their studies by building cause and effect relationships and where they
construct their information. It is stated that students develop skills such as, inquiry-investigation, estimation,
reasoning, building cause and effect relationships, analyzing, interpreting and critical thinking during this process.
Analogies are one of the techniques which were stated as particularly effective in gaining problem solving and higher
level target behaviors and where students’ similar daily life experiences and previous knowledge were used in
teaching the scientific concepts. Defined as analogies by making use of the current knowledge in teaching unknown
information, this technique is significant in terms of making the abstract concepts concrete for the students, as well
as ensuring permanent learning. In this respect, this study aims at developing guide material for the unit on “matter
and change” in the science and technology course grounding in “analogy” and “inquiry-based learning”. The
activities in the material developed were prepared using the inquiry-based learning approach; furthermore, the
analogy technique was used at different stages of the inquiry cycle for the purpose of embodying the abstract issues
existing in the aforesaid unit. The guide material designed for the study consist of five different topics for three
different learning levels, i.e. primary school 6th, 7th and 8th grades. The material is thought to be helpful in terms of
providing activity ideas for the “matter and change” unit and analogy and inquiry-based learning approach for
researchers, teachers and teacher candidates eager to study such topics.

Analoji ve Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı Temelli Rehber Materyal Geliştirme Çalışması: ‘Madde ve Değişim’ Öğrenme Alanı

Yıl 2011, Cilt: 4 Sayı: 2, 30 - 64, 01.12.2011

Öz

Eğitim-öğretim programlarında yapılandırmacı anlayışın temel alınmaya başlamasıyla birlikte bazı yöntem, teknik ve stratejiler daha fazla önem kazanmaya başlamıştır. Bunlardan biri olan araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımı; öğrencilerin günlük hayatla ilişkilendirilmiş bilimsel kavramlarla ilgili problemlere yönelik olarak araştırmalar yaptıkları, araştırmalarında neden-sonuç ilişkisi kurarak bir sonuca ulaştıkları ve bilgiyi kendilerinin yapılandırdıkları bir süreçten oluşmaktadır. Bu süreçte öğrencilerin; araştırma-inceleme, tahmin etme, akıl yürütme, neden-sonuç ilişkisi kurma, analiz yapma, yorumlama ve eleştirel düşünme gibi becerilerinin geliştiği ifade edilmektedir. Özellikle problem çözme ve üst düzey hedef davranışların kazandırılmasında etkili olduğu belirtilen ve bilimsel kavramların öğrenilmesinde öğrencilerin günlük yaşamlarında karşılaştıkları benzer olayların ve ön bilgilerinin kullanıldığı tekniklerden biri de analojilerdir. Bilinmeyen bilgilerin öğretilmesinde, öğrenilen bilgilerden yararlanılarak benzetmeler yapma seklinde tanımlanabilen analojiler; öğrenciler için soyut olan kavramların daha anlaşılır hale gelmesi ve kalıcı öğrenmelerin gerçekleşmesi açısından önemlidir. Bu bağlamda çalışmada; ‘analoji’ ve ‘araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımı’ temel alınarak fen ve teknoloji dersi ‘madde ve değişim’ öğrenme alanına yönelik bir rehber materyalin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Oluşturulan materyalde etkinlikler araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımı kullanılarak hazırlanmış, ayrıca söz konusu öğrenme alanında yer alan soyut konuların somutlaştırılması amacıyla araştırma döngüsünün farklı basamaklarında analoji tekniğine yer verilmiştir. Çalışmada hazırlanan rehber materyal; ilköğretim 6., 7. ve 8. sınıf olmak üzere üç farklı öğrenim düzeyinde yer alan beş farklı konuyu içermektedir. Materyalin; analoji ve araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımına ve de “madde ve değişim” öğrenme alanına yönelik etkinlik örnekleri oluşturması bakımından bu konularda çalışma yapmak isteyen araştırmacılara, öğretmenlere ve öğretmen adaylarına yardımcı olacağı düşünülmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA65ZS55AH
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatma Şaşmaz Ören Bu kişi benim

Ümmühan Ormancı Bu kişi benim

Tolga Babacan Bu kişi benim

Sevinç Koparan Bu kişi benim

Tuğba Çiçek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2011
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Şaşmaz Ören, F., Ormancı, Ü., Babacan, T., Koparan, S., vd. (2011). A Study of Developing Guide Material based on Analogy and Inquiry-Based Learning Approach: The Unit on “Matter and Change”. Journal of Theoretical Educational Science, 4(2), 30-64.