BibTex RIS Kaynak Göster

Professıonal Self-Respects Of The Pre-School Teacher Candidates

Yıl 2011, Cilt: 4 Sayı: 2, 77 - 85, 01.12.2011

Öz

In this study, it is aimed to investigate the professional self-perceptions of the pre-school teacher candidates
in terms of the variables, which are type of graduated high school, the order of preference of the higher education
program, class level, whether there exists a teacher in the family. The research was carried out on 212 schoolgirls
who are third-year and fourth-year students and study at the Department of Preschool Teacher Education of the
Faculty of Education in Gazi University, Middle East Technical University, Ankara University and Hacettepe
University in Ankara. To evaluate the professional self-perceptions, "The Scale of Professional Self-Respect”
developed by Aricak (1999) was applied. Information about the variables in question regarding students was
obtained by “Personal Information Form”. In the analysis of the data, t-test and One-Way Analysis of Variance
(ANOVA) was used. According to the results of the research, it was found that type of graduated high school, the
order of preference of the higher education program, class level and whether there exists a teacher in the family had
not cause any statistically significant difference on the scores obtained from The Scale of Professional Self-Respect.

Okul Öncesi Eğitimi Öğretmen Adaylarının Mesleki Benlik Saygıları

Yıl 2011, Cilt: 4 Sayı: 2, 77 - 85, 01.12.2011

Öz

Bu araştırmada, okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının mesleki benlik algılarının mezun olunan lise türü, yükseköğretim programı tercih sırası, sınıf düzeyi ve ailede öğretmen olma durumu değişkenleri açısından değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma, Ankara’daki Gazi Üniversitesi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara Üniversitesi ve Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültelerinin Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dalları’nda öğrenim görmekte olan üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencisi toplam 212 kız öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Mesleki benlik algılarını değerlendirmek üzere Arıcak (1999) tarafından geliştirilen “Mesleki Benlik Saygısı Ölçeği" uygulanmıştır. Öğrencilere ilişkin mezun olunan lise türü, yükseköğretim programı tercih sırası, sınıf düzeyi ve ailede öğretmen olma durumu ile ilgili bilgileri elde etmek için “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Verilerin analizinde, t Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; mezun olunan lise türü, yükseköğretim programı tercih sırası, sınıf düzeyi ve ailesinde öğretmen olup olmaması değişkenlerinin, mesleki benlik saygısı ölçeğinden aldıkları puanlar üzerinde istatistiksel açıdan önemli bir farklılığa neden olmadığı saptanmıştır (p > .05).

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA83KM84RU
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özlem Körükçü Bu kişi benim

Vuslat Oğuz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2011
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Körükçü, Ö., & Oğuz, V. (2011). Professıonal Self-Respects Of The Pre-School Teacher Candidates. Journal of Theoretical Educational Science, 4(2), 77-85.