BibTex RIS Kaynak Göster

Metaphoric Perceptions of Prospective Teachers Regarding the Concept of Curriculum

Yıl 2012, Cilt: 5 Sayı: 3, 369 - 393, 01.09.2012

Öz

This study aims to determine perceptions of prospective teachers regarding the concept of curriculum
through their metaphors. The sample consisted of 302 prospective teachers enrolled in various departments of the
Faculty of Education, Kırıkkale University, Turkey. Open-ended questions were used to collect data and qualitative
procedures were followed to analyze the data. The results of the study revealed that participants develop a total of
148 valid metaphors clustered under 8 different categories, which were; “curriculum as an organization/constructed
mechanism/regular and hierarchical operation”, “curriculum as a guide”, “curriculum as a process”, “curriculum as a
tool to find a solution”, “curriculum as a design created according to a rule, principle or aim”, “curriculum as an
inevitable part”, “curriculum as a pattern to shape individuals”, “curriculum as a continuously changing concept”.
The metaphors mostly developed by participants were “guide/advisor”, “system”, “a plan or project of a building”,
“human life” and “map/roadmap”.

Eğitim Programı Kavramına İlişkin Öğretmen Adaylarının Metaforik Algıları

Yıl 2012, Cilt: 5 Sayı: 3, 369 - 393, 01.09.2012

Öz

Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının eğitim programı kavramına ilişkin algılarını metaforlar aracılığıyla belirlemektir. Çalışma grubunu Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesinin çeşitli bölümlerinde kayıtlı 302 öğretmen adayı oluşturmuştur. Veri toplamak için açık uçlu sorulardan yararlanılmıştır ve verileri analiz etmede nitel işlemler kullanılmıştır. Çalışmanın bulguları, katılımcıların 8 farklı kategoride toplam 148 geçerli metafor geliştirdiğini göstermiştir. Bu kategoriler şunlardır: “Düzenli ve hiyerarşik olarak oluşturulan/işleyen bir organizasyon/mekanizma olarak eğitim programı, ”yol gösterici olarak eğitim programı”, “bir süreç olarak eğitim programı”, “belli bir sonuca ulaşmaya yönelik bir araç olarak eğitim programı”, “bir kural, ilke ya da amaç doğrultusunda hazırlanan tasarı olarak eğitim programı”, “vazgeçilmez bir öge olarak eğitim programı”, “bireyleri şekillendiren bir kalıp olarak eğitim programı”, “sürekli değiştirilen bir kavram olarak eğitim programı”. En fazla geliştirilen metaforlar, “kılavuz/rehber, sistem, bir binanın planı veya projesi, insan yaşamı ve harita/yol haritası” olmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA46FU59CC
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Soner Mehmet Özdemir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2012
Gönderilme Tarihi 1 Eylül 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Özdemir, S. M. (2012). Metaphoric Perceptions of Prospective Teachers Regarding the Concept of Curriculum. Journal of Theoretical Educational Science, 5(3), 369-393.