BibTex RIS Kaynak Göster

The Structure of Matter in the Unit of 4E Model and Its Impact on Science Process Skills

Yıl 2014, Cilt: 7 Sayı: 3, 304 - 321, 01.09.2014

Öz

This research with four-stage model is enriched with activities supported by the scientific process
skills of teachers to develop guidance material and this material is carried out to determine the effectiveness of the
process of teaching science process skills. For this purpose, scientific process skills test developed by Enger and
Yager and applied on 48 students. Iteman program and 5 item with low reliability are removed. The final status is 31
items. The test result of the analysis of the collected data indicated that the test scores of students’ science process
skills are significantly different and they were in favour of the experimental group. Primary education is the first
stage of the education and this sort of research is extremely good for teacher candidates. By the help of this research,
teacher candidates can receive a very good science education.

Maddenin Tanecikli Yapısı Ünitesine Yönelik 4E Modeli Destekli Etkinliklerin Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi

Yıl 2014, Cilt: 7 Sayı: 3, 304 - 321, 01.09.2014

Öz

Bu araştırma, ortaokul 6. sınıf ‘Maddenin Tanecikli Yapısı’ ünitesine yönelik bilimsel süreç becerileri etkinlikleriyle zenginleştirilmiş dört aşamalı model destekli öğretmen rehber materyali geliştirmek ve bu materyalin öğretim sürecindeki bilimsel süreç becerileri açısından etkililiğini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda Enger ve Yager (1998) tarafından geliştirilen bilimsel süreç becerisi testi 300 öğrenciye uygulanmıştır. ITEMAN programı ile güvenirliği düşük olan 5 madde çıkarıldıktan sonra, teste 31 maddelik son hali verilmiştir. KR-21 güvenirlik katsayısı. 81 olarak tespit edilmiştir. Bu çalışma yarı deneysel yöntem kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu Amasya ili Merkez ilçesinde belirlenen bir okulda 25 deney, 23 kontrol grubu öğrencilerinden oluşmaktadır. Uygulamalardan elde elden verilerin analizi sonucu, deneysel çalışma sonrasında araştırmaya katılan deney ve kontrol gruplarındaki öğrencilerin bilimsel süreç becerileri puanları arasında istatistiksel olarak deney grubu lehine anlamlı farklılık bulunmaktadır. İlgili araştırma 6. Sınıf ‘Maddenin Tanecikli Yapısı’ ünitesi ile gerçekleştirilmiştir. Bilimsel süreç becerilerinin daha etkili bir şekilde kazandırılması için ilgili materyalde olduğu gibi etkinlikler diğer öğrenim düzeyleri ve konular için de geliştirilebilir. Böylelikle hem bilimsel süreç becerilerinin gelişiminin takibi yapılabilir, hem de öğrencilerin akademik başarıları arasındaki farklılıklar tespit edilebilir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA95MB73JM
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sevilay Karamustafaoğlu Bu kişi benim

Bahri Meşecı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2014
Gönderilme Tarihi 1 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Karamustafaoğlu, S., & Meşecı, B. (2014). The Structure of Matter in the Unit of 4E Model and Its Impact on Science Process Skills. Journal of Theoretical Educational Science, 7(3), 304-321.