BibTex RIS Kaynak Göster

The Salt (Science-Arts-Language-Technology) Comenius Project: Primary School Students' Views about Salt

Yıl 2015, Cilt: 8 Sayı: 1, 1 - 27, 01.03.2015

Öz

This study aimed to investigate students' views towards salt structure, properties and application areas. The SALT Comenius Project" initiated activities in 2012. This project was conducted with 10 European countries including Turkey, Germany, Italy, Poland, Greece, Spain, Estonia, Austria, Romania, and Scotland. The aim of this project is to develop friendships between primary school students through science, art, language, technology, and culture and to increase students' attention towards salt in daily life. In the first project meeting, the project partners developed a semi-structured questionnaire to measure students' views about the structure and properties of salt. Participants were 161 primary school students from project partner countries. In this study, Data were gathered by the qualitative research method. In students' views, salt is a substance used in food; salt is gathered only from sea salt; salt is composed of tiny crystals; salt is bad for health; salt is gathered only from rocks.

TUZ (BİLİM-SANAT-DİL-TEKNOLOJİ) Comenius Projesi: İlköğretim Öğrencilerinin Tuza Yönelik Görüşleri

Yıl 2015, Cilt: 8 Sayı: 1, 1 - 27, 01.03.2015

Öz

Çalışmada, ilköğretim öğrencilerinin tuz yapısı, özellikleri ve kullanım alanlarına yönelik görüşlerinin
incelenmesi amaçlanmıştır. Bu nedenle 2012 yılında Türkiye, Almanya, İtalya, Polonya, Yunanistan; İspanya,
Estonya, Avusturya, Romanya, İskoçya'nın yer aldığı 10 Avrupa ülkesinin ortak yürüttüğü "The SALT Comenius
Project" kapsamında etkinlikler başlatılmıştır. Bu çalışmada yer alan projenin amacı, öğrencileri bilim, sanat, dil,
teknoloji ve kültür bakımından birbirlerine kaynaştırmak ve toprakta yer alan, günlük yaşamlarında kullandıkları tuz
hakkında algı ve farkındalık oluşturmaktır. İlk proje toplantısında öğrencilerin tuzun yapısı, özellikleri ve kullanım
alanlarına yönelik görüşleri almak için yarı yapılandırılmış anket kullanılmıştır. Araştırmaya 10 Avrupa ülkesinden
161 ilköğretim öğrencisi katılmıştır. Araştırmada veriler nitel araştırma yöntemiyle toplanmıştır Araştırmanın
sonucunda, Öğrencilerin çoğunluğu tuzun yemeklerde kullanılan bir madde olduğunu, tuzun sadece denizlerden elde
edilebileceğini, tuzun küçük kristallerden oluştuğunu, sağlık için kötü olduğunu, sadece tuzun kaya tuzun'dan elde
edilebileceğini inanmaktadırlar.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA57FH33DF
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ursula Ondratschek Bu kişi benim

Ali Günay Balım Bu kişi benim

Suat Turkoguz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2015
Gönderilme Tarihi 1 Mart 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ondratschek, U., Balım, A. G., & Turkoguz, S. (2015). The Salt (Science-Arts-Language-Technology) Comenius Project: Primary School Students’ Views about Salt. Journal of Theoretical Educational Science, 8(1), 1-27.