BibTex RIS Kaynak Göster

Determining the Errors of Primary School 5th Grade Students in Non-Routine Problem Solving

Yıl 2016, Cilt: 9 Sayı: 4, 571 - 605, 01.12.2016

Öz

The aim of this study is to determine the errors of 5th grade students in non-routine problems. In this study, descriptive survey method was used and clinical interview method was used in order to determine the source of the errors of 5th grade students in non-routine problems. The study group of descriptive survey model was composed of 467 primary school 5th grade students in 13 classes in 7 different primary schools in the city of Kütahya chosen according to cluster sampling method, while the study group of clinical interview method was composed of 70 students chosen among those who had made the error themes determined. As a result of the research, it was determined that the students made mostly comprehension-related errors (45.50%); this comprehension based errors mostly resulted from miscomprehension (27.28%), followed by irrelevant operation (10.42%) and incomplete comprehension (7.39%). It was also determined that the errors stemmed from the following: performing the strategy (5.72%), reading (3.77%), performing the operation (2.62%) and choosing the right strategy (2.36%), respectively.

İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Sürecinde Yaptıkları Hata Türlerinin Belirlenmesi

Yıl 2016, Cilt: 9 Sayı: 4, 571 - 605, 01.12.2016

Öz

Bu araştırmanın amacı ilköğretim 5.sınıf öğrencilerinin problem çözme sürecinde yaptıkları hata türlerinin belirlenmesidir. İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin rutin olmayan problemlerde yaptıkları hataların kaynağını belirlemek amacıyla betimsel tarama ve klinik mülakat metodundan faydalanılmıştır. Betimsel tarama modelinin çalışma grubunu küme örnekleme yöntemiyle seçilmiş Kütahya ili yedi farklı ilköğretim okulunun 13 şubesinde eğitim gören toplam 467 İlköğretim 5. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Klinik mülakat yönteminin çalışma grubunu belirlenen hata temalarını yapan öğrenciler arasından seçilen 70 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda öğrencilerin en fazla anlama kaynaklı (%45.50) hata yaptıkları; anlama kaynaklı hataların en fazla yanlış anlama kaynaklı (%27.28) olduğu, yanlış anlama kaynaklı hataları ilgisiz işlem (%10.42) kaynaklı ve eksik anlama (%7.39) kaynaklı hataların takip ettiği görülmüştür. Anlama kaynaklı hataların haricinde yapılan hataların sırasıyla yanlış stratejinin yürütülmesi (%5.72), eksik ya da yanlış okuma (%3.77), yanlış hesaplama yapılması (%2.62) ve hatalı strateji seçiminden (%2.36) kaynaklandığı belirlenmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA86FU23CJ
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Ulu Bu kişi benim

Neşe Tertemiz Bu kişi benim

Murat Peker Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 9 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Ulu, M., Tertemiz, N., & Peker, M. (2016). Determining the Errors of Primary School 5th Grade Students in Non-Routine Problem Solving. Journal of Theoretical Educational Science, 9(4), 571-605.