BibTex RIS Kaynak Göster

Pre-Service Teachers' Conceptual Metaphors about Philosophy Course

Yıl 2016, Cilt: 9 Sayı: 4, 662 - 677, 01.12.2016

Öz

The present study aims to reveal the conception of freshmen studying at Amasya University about philosophy course with the help of metaphors. Phenomenological design, which is a kind of qualitative research design, has been used for the study. The study group of the study is 162 freshmen students in the 2013-2014 semester year. Questionnaires were used to make students clarify philosophy course with metaphors. The metaphors related to philosophy were grouped and classified. In the study, content analysis technique was used to evaluate the gathered data. According to findings, the participants produced 35 valid metaphors related to philosophy course. After these metaphors had been analyzed in terms of common traits, they were grouped under five different notional categories. These categories are : “Philosophy as the source of unhappiness”, “Philosophy as the source of epistemology”, “Philosophy as the source of chaos”, “Philosophy as the source of enlightenment”, “Philosophy as the source of abstract thinking”.

Öğretmen Adaylarının Felsefe Dersine İlişkin Metaforları

Yıl 2016, Cilt: 9 Sayı: 4, 662 - 677, 01.12.2016

Öz

Bu araştırma, Amasya Üniversitesi’nde birinci sınıfına devam eden öğretmen adaylarının felsefe dersine ilişkin sahip oldukları algıları, metaforlar yardımıyla ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden fenomonolojik (olgubilim) desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2013-2014 öğretim yılında birinci sınıf programına devam eden 162 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada, öğretmen adaylarının felsefe dersini metoforlar yoluyla belirtmeleri için anket kullanılmıştır. Toplanan anketlerdeki felsefeye ilişkin metaforlar gruplara ayrılıp sınıflandırılmıştır. Bu çalışmada, elde edilen verilerin değerlendirilmesinde “içerik analizi” tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, katılımcılar felsefe dersine ilişkin olarak toplam 35 adet geçerli metafor üretmiştir. Bu metaforlar daha sonra ortak özellikleri bakımından incelenerek beş farklı kavramsal kategori altında toplanmıştır. Bu kategoriler; mutsuzluk kaynağı olarak felsefe", "epistemoloji kaynağı olarak felsefe", "kaos kaynağı olarak felsefe", "aydınlanma kaynağı olarak felsefe" ve "soyut düşünme kaynağı olarak felsefe" şeklinde belirlenmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA44PZ32JZ
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Yapıcı Bu kişi benim

İlker Kösterelioğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 9 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Yapıcı, M., & Kösterelioğlu, İ. (2016). Pre-Service Teachers’ Conceptual Metaphors about Philosophy Course. Journal of Theoretical Educational Science, 9(4), 662-677.