Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Eğitsel Sosyal Ağ Ortamı Edmodo’nun Kullanılabilirliğinin İncelenmesi

Yıl 2017, Cilt: 10 Sayı: 2, 274 - 297, 28.04.2017

Öz

Bu çalışmanın amacı, sosyal ağ tabanlı bir öğrenme ortamı olan Edmodo’nun kullanılabilirliğini incelemek ve mevcut kullanılabilirlik sorunlarına yönelik çözüm önerileri sunmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 akademik yılında Afyon Kocatepe Üniversitesi’nin Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü’nde öğrenim gören altı öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmaya dahil edilen öğrenciler daha önceden Edmodo kullanma deneyimi kriterine göre seçilmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından hazırlanan 10 maddelik görev listesi, gözlem notları, Moodle ve Facebook kullanım deneyimi, Edmodo ortamının kullanım süresi gibi bilgileri öğrenmeye yönelik sorulan soruların ve “Sistem Kullanılabilirlik Ölçeği (SKÖ)”nin yer aldığı bir anket kullanılmıştır. Verilerin analizinde gözlem notları incelenerek gruplandırma yapılmış ve SKÖ puanlandırılmıştır. Verilerin analiz edilmesi sonucunda Edmodo kullanılabilirliğinin orta düzeyde olduğu ortaya çıkmıştır. Edmodo sisteminde karşılaşılan kullanılabilirlik sorunlarını gidermeye yönelik ve yeni araştırmalara yönelik öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • Akar, D., & Kurt, M. (2008). Kullanıcı merkezli tasarım ve ürün kullanılabilirliği üzerine bir literatür araştırması. Gazi Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, 23(2), 295-304.
  • Aktaş, A., Zayim, N. & Saka, O. (2007). Sağlıkta insan-bilgisayar etkileşimi. In Akademik Bilişim’07-IX. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri 31.cilt (pp. 425-430). Dumlupınar Üniversitesi, 31 Ocak-2 Şubat 2007, Kütahya.
  • Alemdağ, E. (2013). Edmodo: Eğitsel bir çevrimiçi sosyal öğrenme ortamı. In İnetTr’13, XVIII. Türkiye'de İnternet Konferansı 18.cilt (pp. 71-77). İstanbul Üniversitesi, 9-11 Aralık 2013.
  • Al-Said, K. M. (2015). Students' perceptions of Edmodo and mobile learning and their real barriers towards them. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 14(2), 167-180.
  • Balasubramanian, K., Jaykumar, V. & Fukey, L. N. (2014). A study on “Student preference towards the use of Edmodo as a learning platform to create responsible learning environment”. In 5th Asia-Euro Conference 2014 in Tourism, Hospitality & Gastronomy, 144. Cilt (pp. 416-422). 19-24 Mart 2014, Kuala Lumpur, Selangor, Malaysia.
  • Baş, T., & Kocadere, S. A. (2012). Smc ortamının kullanılabilirlik açısından değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 41-50.
  • Baş, T., & Tüzün, H. (2011). Evaluation of the usability of educational web media: A case study of GROU.PS. In 4th International Conference of Education, Research and Innovation (pp. 6738-6742). 14-16 Kasım 2011, Madrid, İspanya.
  • Brady, K. P., Holcomb, L. B., & Smith, B. V. (2010). The use of alternative social networking sites in higher educational settings: A case study of the e-learning benefits of Ning in education. Journal of Interactive Online Learning, 9(2), 151- 170.
  • Brooke, J. (1996). SUS-A quick and dirty usability scale. Usability Evaluation in Industry, 189(194), 4-7.
  • Çağıltay, K., (2011). İnsan bilgisayar etkileşimi ve kullanilabilirlik mühendisliği teoriden pratiğe. Ankara: ODTÜ Vakfı Yayıncılık ve İletişim A.Ş.
  • Çankaya, S., Durak, G. & Yünkül, E. (2013). Using educational social networking sites in higher education: Edmodo through the lenses of undergraduate students. European Journal of Education Technology, 1(1), 3-23.
  • Dumas, J., Loring, B. (2008). Moderating usability tests: Principles & practices for interacting. Amsterdam: Morgan Kaufmann Publisher.
  • Dumas, J., & Redish, J. (1999). A practical guide to usability testing. İngiltere: Intellect Books Exeter.
  • Durak, G., Çankaya, S. & Yünkül, E. (2014). Eğitimde eğitsel sosyal ağ sitelerinin kullanımı: Edmodo örneği. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 41, 309-316.
  • Edmodo (2016). Edmodo hakkında. https://www.Edmodo.com/about?language=tr (Erişim Tarihi: 2017, 7 Ocak).
  • Ellison, N. B. (2008). Introduction: Reshaping campus communication and community through social network sites. The ECAR Study of Undergraduate Students And Information Technology, 8, 19-32.
  • Erişen, Y. & Çeliköz, N. (2009). Eğitimde bilgisayar kullanımı. In Ö. Demirel & E. Altun (Eds.), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı (5. Baskı) (pp. 113-146). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Gürses, E., A. (2006). Kütüphane web sitelerinde kullanılabilirlik ve kullanılabilirlik ilkelerine dayalı tasarım (Yayımlanmamış doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Harrati, N., Bouchrika, I., Tari, A., & Ladjailia, A. (2016). Exploring user satisfaction for e-learning systems via usage-based metrics and system usability scale analysis. Computers in Human Behavior, 61, 463-471.
  • Harrison, R., Flood, D., & Duce, D. (2013). Usability of mobile applications: literature review and rationale for a new usability model. Journal of Interaction Science. 1(1), 1.
  • Holland, C., & Muilenburg, L. (2011). Supporting student collaboration: Edmodo in the classroom. In Society for Information Technology & Teacher Education International Conference 1. Cilt (pp. 3232-3236). 7-11 Mart 2011, Nashville, Tennessee, USA.
  • Kakasevski, G., Mihajlov, M., Arsenovski, S. & Chungurski, S. (2008). Evaluating usability in learning management system Moodle. Presented at 30th International Conference on Information Technology Interfaces. Croatia Hotel, 23-26 Haziran 2008, Cavtat/Dubrovnik, Croatia.
  • Kalaycı, E., Tüzün, H., Bayrak, F., Özdinç, F., & Kula, A. (2009). 3 boyutlu kütüphane oryantasyon sisteminin kullanılabilirlik çalışması. In 3rd International Computer & Instructıonal Technologıes Symposium 6.cilt (pp. 567-572). Karadeniz Teknik Üniversitesi, 07-09 Ekim 2009, Trabzon.
  • Kılıç, E., & Güngör, Z. (2006). Web site tasarımlarında kullanılabilirlik değerlendirme yöntemlerinin önemi. Presented at Akademik Bilişim Konferansı. Pamukkale Üniversitesi, 9-11 Şubat 2006, Denizli.
  • Kılıçkaya, F. (2012). Edmodo: Make your language clasroom a community. AATSEEL Newsletter, 55(1), 7-10.
  • Kirner, T. G., Custódio, C. D. A., & Kirner, C. (2008). Usability evaluation of the moodle system from the teachers' perspective. IADIS International Conference eLearning, 6(2), 371-378.
  • Kongchan, C. (2013). How Edmodo and Google Docs can change traditional classrooms. Presented at The European Conference on Language Learning. ECLL Official Conference Proceedings, 18-21 Temmuz 2013, Brighton, UK.
  • Kongchan, C. (2008). How a non-digital-native teacher makes use of Edmodo. Presented at 5th International Conference ICT for Language Learning. Hotel Mediterraneo, 15-16 Kasım 2012, Florence, Italy.
  • Kwahk, J., & Han, S.H. (2002). A methodology for evaluating the usability of audiovisual consumer electronics products. International Journal of Industrial Ergonomics, 33(1), 419-431.
  • Martin, L., Martínez, D. R., Revilla, O., Aguilar, M.J., Santos O. C. & Boticario J. G. (2008). Usability in e-Learning platforms: Heuristics comparison between Moodle, Sakai and dotLRN. Presented at the 7th European Conference on e-Learning, Grecian Bay Hotel Agia, 6-7 Kasım 2008, Napa, Cyprus.
  • Mutlu, M. E., Dinçer, G. D., Okur, M. R., & Şişman, S. (2004). E-Öğrenme sistemlerinin tasariminda kavram haritalari, öğrenme nesneleri ve eğitim yönetim sistemlerinin rolü. Presented at Akademik Bilişim Konferansları, Karadeniz Teknik Üniversitesi, 11–13 Şubat 2004, Trabzon.
  • Nielsen, J. (2012, Ocak 4). Usability 101: Introduction to Usability. http://www.useit.com/alertbox/ 20030825.html (Erişim Tarihi: 2017, 7 Ocak).
  • Norman, D. (2013). Design for everyday things. New York: Doubleday.
  • Ozan, Ş., Kurt, A. A., & Odabaşı, H. F. (2014). Mason’un bilişim etiği boyutları altında vikipedi’nin incelenmesi. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 5(3), 62- 75.
  • Öztürk, M.F., & Talas, M. (2015). Sosyal medya ve eğitim etkileşimi. Journal of World of Turks/Zeitschrift für die Welt der Türken, 7(1), 101-120.
  • Parlak, U. E. (2016). Web tabanlı eğitim platformlarının kullanılabilirliklerinin değerlendirilmesi: Khan Academy Örneği. Journal of Research in Education and Teaching, 5(1), 137-146.
  • Pero, K. (2007, Temmuz 28). Why usability is key to success online. http://www.usableinterface.com/articles/whyusability (Erişim Tarihi: 2017, 8 Ocak).
  • Qureshi, K. M., & Irfan, M. (2009). Usability evaluation of e-learning applications, A case study of It’s Learning from a student’s perspective (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). School of Computing Blekinge Institute of Technology, Ronneby, Sweden.
  • Rızvanoğlu, K. (2005). Bilişim toplumunda internet üzerinden kültürlerarası iletişim ve kullanılabilirlik: Paradigmalar ve Parametreler. Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi, 2(2) 117-138.
  • Sanders, K. S. S. (2012). An examination of the academic networking site Edmodo on student engagement and responsible learning (Doctoral dissertation). University of South Carolina.
  • Seffah, A. (2003). Human-Centered design skills and patterns for software engineers education. Interactions, 10(5), 36-45.
  • Shackel, B. (2009). Usability - Context, framework, definition, design and evaluation. Interacting with Computers, 21(5–6), 339-346.
  • Somyürek, S. (2009). Uyarlanabilir öğrenme ortamları: Eğitsel hiper ortam tasarımında yeni bir paradigma. Internatıonal Journal of Informatics Technologies, 1(1), 29-38.
  • Şendağ, S., & Gündüz, Ş. (2007). Öğretmen adaylarının web tabanlı öğrenme materyalinin kullanılabilirliği ve etkililiği hakkındaki görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(14), 137-149.
  • Turan, O. S., & Canal, M. R. (2011). Öğrenme yönetim sistemi kullanılabilirlik incelemesi; Gazi İngilizce Dil Okulu örneği. International Journal of Informatics Technologies, 4(3), 47-51.
  • Trust, T. (2012). Professional learning networks designed for teacher learning. Journal of Digital Learning in Teacher Education, 28(4), 133-138.
  • Trust, T., Krutka, D. G., & Carpenter, J. P. (2016). “Together we are better”: Professional learning networks for teachers. Computers & Education, 102, 15-34.
  • Uçak, N. Ö., & Çakmak, T. (2009). Web sayfası kullanılabilirliğinin ölçülmesi: Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü web sayfası örneği. Türk Kütüphaneciliği, 22(2), 278-298.
  • Ünal, E., & Uzun A. M. (2014). Moodle öğrenme yönetim sisteminin kullanılabilirliğinin incelenmesi. In İ. Şahin, S. A. Kıray & S. Alan (Eds.), Proceeding Book ICEMST 2014 (1. Baskı), (pp. 943-948). Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Ünal, Z., & Ünal, A. (2011). Evaluating and comparing the usability of web-based course management systems. Journal of Information Technology Education. 10(1), 19-38.
  • Wong, S. K. B., Nguyen, T. T., Chang, E., & Jayaratna, N. (2003). Usability metrics for e-learning. In R. Meesrman & Z. Tari (Eds.), On the Move to Meaningful Internet Systems 2003: OTM 2003. Workshops (2889. Cilt) (pp. 235-252). New York: Springer Berlin Heidelberg.
  • Yin, R. K. (1994). Case study research: Design and methods (2nd ed.). Newbury Park, CA: Sage Publications.

Investigating Usability of Edmodo as an Educational Social Network Environment

Yıl 2017, Cilt: 10 Sayı: 2, 274 - 297, 28.04.2017

Öz

This study aims to examine the usability of Edmodo and to propose solutions for current usability problems of a learning environment, namely Edmodo. The study group of the study consists of 6 students studying in Computer and Instructional Technologies Education Department of Afyon Kocatepe University in 2016-2017 academic years. The students included in the study were selected according to the experience criteria. The following tools were used for the study: the task list of 10 items prepared by the researcher, observation notes, Moodle and Facebook usage, Edmodo usage time "System Usability Scale (SUS)". In the analysis of the data, the observation notes were examined and grouped. The results of the SUS was scored and evaluated. The study reveals that the usability of Edmodo was moderate. Considering the results and conclusions, some suggestions were offered for further studies.

Kaynakça

  • Akar, D., & Kurt, M. (2008). Kullanıcı merkezli tasarım ve ürün kullanılabilirliği üzerine bir literatür araştırması. Gazi Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, 23(2), 295-304.
  • Aktaş, A., Zayim, N. & Saka, O. (2007). Sağlıkta insan-bilgisayar etkileşimi. In Akademik Bilişim’07-IX. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri 31.cilt (pp. 425-430). Dumlupınar Üniversitesi, 31 Ocak-2 Şubat 2007, Kütahya.
  • Alemdağ, E. (2013). Edmodo: Eğitsel bir çevrimiçi sosyal öğrenme ortamı. In İnetTr’13, XVIII. Türkiye'de İnternet Konferansı 18.cilt (pp. 71-77). İstanbul Üniversitesi, 9-11 Aralık 2013.
  • Al-Said, K. M. (2015). Students' perceptions of Edmodo and mobile learning and their real barriers towards them. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 14(2), 167-180.
  • Balasubramanian, K., Jaykumar, V. & Fukey, L. N. (2014). A study on “Student preference towards the use of Edmodo as a learning platform to create responsible learning environment”. In 5th Asia-Euro Conference 2014 in Tourism, Hospitality & Gastronomy, 144. Cilt (pp. 416-422). 19-24 Mart 2014, Kuala Lumpur, Selangor, Malaysia.
  • Baş, T., & Kocadere, S. A. (2012). Smc ortamının kullanılabilirlik açısından değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 41-50.
  • Baş, T., & Tüzün, H. (2011). Evaluation of the usability of educational web media: A case study of GROU.PS. In 4th International Conference of Education, Research and Innovation (pp. 6738-6742). 14-16 Kasım 2011, Madrid, İspanya.
  • Brady, K. P., Holcomb, L. B., & Smith, B. V. (2010). The use of alternative social networking sites in higher educational settings: A case study of the e-learning benefits of Ning in education. Journal of Interactive Online Learning, 9(2), 151- 170.
  • Brooke, J. (1996). SUS-A quick and dirty usability scale. Usability Evaluation in Industry, 189(194), 4-7.
  • Çağıltay, K., (2011). İnsan bilgisayar etkileşimi ve kullanilabilirlik mühendisliği teoriden pratiğe. Ankara: ODTÜ Vakfı Yayıncılık ve İletişim A.Ş.
  • Çankaya, S., Durak, G. & Yünkül, E. (2013). Using educational social networking sites in higher education: Edmodo through the lenses of undergraduate students. European Journal of Education Technology, 1(1), 3-23.
  • Dumas, J., Loring, B. (2008). Moderating usability tests: Principles & practices for interacting. Amsterdam: Morgan Kaufmann Publisher.
  • Dumas, J., & Redish, J. (1999). A practical guide to usability testing. İngiltere: Intellect Books Exeter.
  • Durak, G., Çankaya, S. & Yünkül, E. (2014). Eğitimde eğitsel sosyal ağ sitelerinin kullanımı: Edmodo örneği. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 41, 309-316.
  • Edmodo (2016). Edmodo hakkında. https://www.Edmodo.com/about?language=tr (Erişim Tarihi: 2017, 7 Ocak).
  • Ellison, N. B. (2008). Introduction: Reshaping campus communication and community through social network sites. The ECAR Study of Undergraduate Students And Information Technology, 8, 19-32.
  • Erişen, Y. & Çeliköz, N. (2009). Eğitimde bilgisayar kullanımı. In Ö. Demirel & E. Altun (Eds.), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı (5. Baskı) (pp. 113-146). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Gürses, E., A. (2006). Kütüphane web sitelerinde kullanılabilirlik ve kullanılabilirlik ilkelerine dayalı tasarım (Yayımlanmamış doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Harrati, N., Bouchrika, I., Tari, A., & Ladjailia, A. (2016). Exploring user satisfaction for e-learning systems via usage-based metrics and system usability scale analysis. Computers in Human Behavior, 61, 463-471.
  • Harrison, R., Flood, D., & Duce, D. (2013). Usability of mobile applications: literature review and rationale for a new usability model. Journal of Interaction Science. 1(1), 1.
  • Holland, C., & Muilenburg, L. (2011). Supporting student collaboration: Edmodo in the classroom. In Society for Information Technology & Teacher Education International Conference 1. Cilt (pp. 3232-3236). 7-11 Mart 2011, Nashville, Tennessee, USA.
  • Kakasevski, G., Mihajlov, M., Arsenovski, S. & Chungurski, S. (2008). Evaluating usability in learning management system Moodle. Presented at 30th International Conference on Information Technology Interfaces. Croatia Hotel, 23-26 Haziran 2008, Cavtat/Dubrovnik, Croatia.
  • Kalaycı, E., Tüzün, H., Bayrak, F., Özdinç, F., & Kula, A. (2009). 3 boyutlu kütüphane oryantasyon sisteminin kullanılabilirlik çalışması. In 3rd International Computer & Instructıonal Technologıes Symposium 6.cilt (pp. 567-572). Karadeniz Teknik Üniversitesi, 07-09 Ekim 2009, Trabzon.
  • Kılıç, E., & Güngör, Z. (2006). Web site tasarımlarında kullanılabilirlik değerlendirme yöntemlerinin önemi. Presented at Akademik Bilişim Konferansı. Pamukkale Üniversitesi, 9-11 Şubat 2006, Denizli.
  • Kılıçkaya, F. (2012). Edmodo: Make your language clasroom a community. AATSEEL Newsletter, 55(1), 7-10.
  • Kirner, T. G., Custódio, C. D. A., & Kirner, C. (2008). Usability evaluation of the moodle system from the teachers' perspective. IADIS International Conference eLearning, 6(2), 371-378.
  • Kongchan, C. (2013). How Edmodo and Google Docs can change traditional classrooms. Presented at The European Conference on Language Learning. ECLL Official Conference Proceedings, 18-21 Temmuz 2013, Brighton, UK.
  • Kongchan, C. (2008). How a non-digital-native teacher makes use of Edmodo. Presented at 5th International Conference ICT for Language Learning. Hotel Mediterraneo, 15-16 Kasım 2012, Florence, Italy.
  • Kwahk, J., & Han, S.H. (2002). A methodology for evaluating the usability of audiovisual consumer electronics products. International Journal of Industrial Ergonomics, 33(1), 419-431.
  • Martin, L., Martínez, D. R., Revilla, O., Aguilar, M.J., Santos O. C. & Boticario J. G. (2008). Usability in e-Learning platforms: Heuristics comparison between Moodle, Sakai and dotLRN. Presented at the 7th European Conference on e-Learning, Grecian Bay Hotel Agia, 6-7 Kasım 2008, Napa, Cyprus.
  • Mutlu, M. E., Dinçer, G. D., Okur, M. R., & Şişman, S. (2004). E-Öğrenme sistemlerinin tasariminda kavram haritalari, öğrenme nesneleri ve eğitim yönetim sistemlerinin rolü. Presented at Akademik Bilişim Konferansları, Karadeniz Teknik Üniversitesi, 11–13 Şubat 2004, Trabzon.
  • Nielsen, J. (2012, Ocak 4). Usability 101: Introduction to Usability. http://www.useit.com/alertbox/ 20030825.html (Erişim Tarihi: 2017, 7 Ocak).
  • Norman, D. (2013). Design for everyday things. New York: Doubleday.
  • Ozan, Ş., Kurt, A. A., & Odabaşı, H. F. (2014). Mason’un bilişim etiği boyutları altında vikipedi’nin incelenmesi. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 5(3), 62- 75.
  • Öztürk, M.F., & Talas, M. (2015). Sosyal medya ve eğitim etkileşimi. Journal of World of Turks/Zeitschrift für die Welt der Türken, 7(1), 101-120.
  • Parlak, U. E. (2016). Web tabanlı eğitim platformlarının kullanılabilirliklerinin değerlendirilmesi: Khan Academy Örneği. Journal of Research in Education and Teaching, 5(1), 137-146.
  • Pero, K. (2007, Temmuz 28). Why usability is key to success online. http://www.usableinterface.com/articles/whyusability (Erişim Tarihi: 2017, 8 Ocak).
  • Qureshi, K. M., & Irfan, M. (2009). Usability evaluation of e-learning applications, A case study of It’s Learning from a student’s perspective (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). School of Computing Blekinge Institute of Technology, Ronneby, Sweden.
  • Rızvanoğlu, K. (2005). Bilişim toplumunda internet üzerinden kültürlerarası iletişim ve kullanılabilirlik: Paradigmalar ve Parametreler. Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi, 2(2) 117-138.
  • Sanders, K. S. S. (2012). An examination of the academic networking site Edmodo on student engagement and responsible learning (Doctoral dissertation). University of South Carolina.
  • Seffah, A. (2003). Human-Centered design skills and patterns for software engineers education. Interactions, 10(5), 36-45.
  • Shackel, B. (2009). Usability - Context, framework, definition, design and evaluation. Interacting with Computers, 21(5–6), 339-346.
  • Somyürek, S. (2009). Uyarlanabilir öğrenme ortamları: Eğitsel hiper ortam tasarımında yeni bir paradigma. Internatıonal Journal of Informatics Technologies, 1(1), 29-38.
  • Şendağ, S., & Gündüz, Ş. (2007). Öğretmen adaylarının web tabanlı öğrenme materyalinin kullanılabilirliği ve etkililiği hakkındaki görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(14), 137-149.
  • Turan, O. S., & Canal, M. R. (2011). Öğrenme yönetim sistemi kullanılabilirlik incelemesi; Gazi İngilizce Dil Okulu örneği. International Journal of Informatics Technologies, 4(3), 47-51.
  • Trust, T. (2012). Professional learning networks designed for teacher learning. Journal of Digital Learning in Teacher Education, 28(4), 133-138.
  • Trust, T., Krutka, D. G., & Carpenter, J. P. (2016). “Together we are better”: Professional learning networks for teachers. Computers & Education, 102, 15-34.
  • Uçak, N. Ö., & Çakmak, T. (2009). Web sayfası kullanılabilirliğinin ölçülmesi: Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü web sayfası örneği. Türk Kütüphaneciliği, 22(2), 278-298.
  • Ünal, E., & Uzun A. M. (2014). Moodle öğrenme yönetim sisteminin kullanılabilirliğinin incelenmesi. In İ. Şahin, S. A. Kıray & S. Alan (Eds.), Proceeding Book ICEMST 2014 (1. Baskı), (pp. 943-948). Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Ünal, Z., & Ünal, A. (2011). Evaluating and comparing the usability of web-based course management systems. Journal of Information Technology Education. 10(1), 19-38.
  • Wong, S. K. B., Nguyen, T. T., Chang, E., & Jayaratna, N. (2003). Usability metrics for e-learning. In R. Meesrman & Z. Tari (Eds.), On the Move to Meaningful Internet Systems 2003: OTM 2003. Workshops (2889. Cilt) (pp. 235-252). New York: Springer Berlin Heidelberg.
  • Yin, R. K. (1994). Case study research: Design and methods (2nd ed.). Newbury Park, CA: Sage Publications.
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hacer Kuzgun

Fatih Özdinç

Yayımlanma Tarihi 28 Nisan 2017
Gönderilme Tarihi 16 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kuzgun, H., & Özdinç, F. (2017). Investigating Usability of Edmodo as an Educational Social Network Environment. Journal of Theoretical Educational Science, 10(2), 274-297.