Bu
araştırmanın amacı, sekizinci sınıf öğrencilerinin farklı problem kurma
durumlarında geometri problemi kurma becerileri ile geometriye yönelik
öz-yeterlik inançları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bunun yanında
öğrencilerin geometri problemi kurma becerileri cinsiyet, anne-baba eğitim
durumu, genel akademik başarı ve matematik dersi başarısı açısından
araştırılmıştır. Tarama modeli ile yürütülen çalışmanın örneklemini sekizinci
sınıfta öğrenim görmekte olan 151 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmacılar
tarafından geliştirilen “Geometri Problemi Kurma Testi” ve Cantürk-Günhan ve
Başer (2007) tarafından geliştirilen “Geometriye Yönelik Öz-Yeterlik
Ölçeği” veri toplama araçları olarak
kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda öğrencilerin geometri problemi
kurma testi puanlarının cinsiyete göre anlamlı farklılık göstermediği ancak
anne-baba eğitim durumlarına göre anlamlı bir farklılık gösterdiği bulunmuştur.
Öğrencilerin geometri problemi kurma testi puanlarının hem genel akademik
başarılarına göre hem de matematik dersindeki başarılarına göre anlamlı bir
farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin geometri problemi
kurma becerileri ile geometriye yönelik öz-yeterlik inançları arasında orta düzeyde ve anlamlı bir ilişki
olduğu ortaya çıkmıştır.
akademik başarı geometriye yönelik öz-yeterlik inançları geometri problemi kurma ortaokul öğrencileri
The aim of this research is to investigate the
relationship between geometry problem posing skills and self-efficacy beliefs
towards geometry of the eighth grade students in different problem posing
situations. In addition, geometry problem posing skills of
the students has been researched in terms of gender, parental education status,
general academic success and mathematics course success. The sample of the study conducted by the survey model was composed of
151 students who were studying in the eighth grade. The "Geometry Problem Posing
Test" developed by the researchers and the "Self-Efficacy Scale
Toward Geometry" developed by Cantürk-Günhan and Başer (2007) were used as
data collection tools. As a result of the analysis of data, it was found that
the scores of the students' geometry problem posing test did not show any
significant difference according to the gender but they showed a significant
difference according to the educational status of the parents. It has been determined
that students' geometry problem posing test scores show a significant
difference according to both general academic achievement and mathematics
achievement. Moreover, it was found that there is a moderate correlation and
significant relationship between geometry problem posing skills of students and
their self-efficacy beliefs towards geometry.
academic success self-efficacy beliefs towards geometry geometry problem posing middle school students
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 12 Sayı: 2 |