Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İlkokul Programında Yer Alan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Bazı Avrupa Ülkelerindeki Benzer Dersler İle Karşılaştırılması

Yıl 2018, Cilt: 20 Sayı: 1, 97 - 108, 22.06.2018

Öz

Okulda en
önemli öğrenme araçlarından birisi olan oyun ve fiziki etkinlikler öğrencilerin
bedensel ve fiziksel beceri gelişimine katkıda bulunmanın yanı sıra, kendine
güvenmeyi, mutluluğu sağlayarak ruh sağlığını korumayı ve derslerde başarıyı
sağlamayı amaçlamıştır. Ülkemizde ve dünyada okul öncesinden yükseköğretime
kadar, çeşitli kademelerde oyun ve fiziki etkinlikler eğitimine yönelik
derslere rastlanmaktadır.
 2012-2013
eğitim-öğretim yılında 4+4+4 kesintili eğitim sistemi ile birlikte 1- 4.
sınıflara “Oyun ve Fiziki Etkinlikler” dersi uygulamaya konulmuştur.
Çalışmanın amacı;
Türkiye' deki Oyun ve Fiziki Etkinlikler dersinin Almanya, Fransa, İngiltere ve
İtalya’daki benzer derslerin karşılaştırmalı olarak analiz edilmesidir.
Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır.
Çalışma sonucunda elde edilen bulgulara göre; Türkiye’ de uygulanmakta olan
Oyun ve Fiziki Etkinlikler dersi ile Almanya, Fransa, İngiltere ve İtalya da
uygulanmakta olan Beden Eğitimi ve Spor dersleri benzerlik göstermektedir.

Kaynakça

  • Avrupa Komisyonu/EACEA/Eurydice. 2013. Avrupa’daki Okullarda Beden Eğitimi ve Spor. Eurydice Raporu. Lüksemburg: AB Yayın Ofisi.
  • Balcı, A. 2016. Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknik ve İlkeler. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Bayat, S., Kaymak, M. N., & Balcı, O. 2016. Sınıf Öğretmenlerinin Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinde Karşılaştıkları Güçlüklere İlişkin Görüşleri. Journal of Human Sciences, 13 (3), 4917-4930.
  • Dağdelen, O. ve Kösterelioğlu, İ. 2015. İlkokullardaki Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (19), 97-128.
  • Engin, A. O., Seven, M. A. ve Turhan, V. N. 2004. Oyunların Öğrenmedeki Yeri ve Önemi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2 (4), 109-120.
  • Er, A. 2008. Çocuklara Yabancı Dil Öğretiminde Sınıf İçi Etkinlik Olarak Oyun Kullanımı. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 301-310.
  • Göde, D. ve Susar, F. 1997. Okul Öncesi Eğitimin Önemi ile Bu Eğitimde Oyunun ve Bedensel Etkinliklerin Rolü. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 39-48.
  • Karasar, N. 2015. Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • MEB. 2012a. 12 Yıl Zorunlu Eğitim: Sorular-Cevaplar. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • MEB. 2012b. Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersi Öğretim Programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Öğüt, E. 2010. Somut Olmayan Kültürel Mirasın Aktarımına Bir Bakış: Geleneksel Çocuk Oyunlarının Yaşatılması İçin Öneriler. Ankara: T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Araştırma ve Eğitim Genel Müdürlüğü.
  • Ulutaş, A. 2011. Okul Öncesi Dönemde Drama ve Oyunun Önemi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(6), 232-242.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. 2016. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Süleyman Can 0000-0003-3150-7843

Gözde Çava Kuru Bu kişi benim 0000-0002-8539-4330

Yayımlanma Tarihi 22 Haziran 2018
Gönderilme Tarihi 13 Şubat 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 20 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Can, S., & Çava Kuru, G. (2018). İlkokul Programında Yer Alan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Bazı Avrupa Ülkelerindeki Benzer Dersler İle Karşılaştırılması. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(1), 97-108.