BibTex RIS Kaynak Göster

İlk ve Orta Okul Öğrencilerinin Fen Konularına Yönelik İlgi Düzeylerinin Belirlenmesi

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 1, 1 - 22, 20.06.2016

Öz

Bu araştırmanın amacı ilk ve ortaokul öğrencilerinin fen konularına yönelik ilgi düzeylerini belirlemek ve ayrıca bu ilginin cinsiyete ve sınıf düzeyine göre farklılık gösterip göstermediğini ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu 2014–2015 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Ankara’daki özel bir ilk ve orta öğretim okulunda öğrenim gören toplam 81, üçüncü, dördüncü, beşinci ve altıncı sınıf ilk ve ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Katılımcıların seçiminde araştırmanın amacına hizmet edeceği düşünülen ve araştırmacılar tarafından kolay ulaşılabilir olan bireylerin seçilmesine olanak veren amaçlı örnekleme kullanılmıştır. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır.  Çalışmada veri toplama aracı olarak Laçin Şimşek ve Nuhoğlu (2009) tarafından geliştirilen fen konularına yönelik ilgi ölçeği kullanılmıştır. Ölçeğin güvenirlik katsayısı Cronbach Alfa .79 bulunmuştur. Verilerin analizinde Microsoft Excel 2007 elektronik tablo programı ve SPSS 15 paket programı kullanılmıştır. Nicel verilerin normal dağılım gösterip göstermediğinin araştırılmasında betimsel istatistik tekniklerinden (mod, medyan, aritmetik ortalama, standart sapma) yararlanılmıştır. Test ve ölçek puanlarına ait merkezi eğilim (ortalama, mod ve medyan) ve merkezi dağılım (standart sapma, çarpıklık ve basıklık) değerleri rapor edilmiştir. Ayrıca bağımsız gruplar t-testinden, ANOVA testinden ve Bonferroni testinden yararlanılmış ve anlamlılık düzeyi 05. olarak kabul edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar öğrencilerin fen konularına yönelik ilgi düzeylerinin yüksek olduğunu göstermiştir. Çalışmadan elde edilen diğer bir sonuç öğrencilerin fen konularına yönelik ilgi düzeylerinin cinsiyete ve sınıf düzeyine göre anlamlı şekilde farklılık gösterdiğini ortaya koymuştur. 

Kaynakça

  • Ainley, M., Hidi, S. & Berndoff, D. (2002). Interest, Learning, and the Psychological Processes That Mediate Their Relationship, Journal of Educational Psychology, 94(3), 545- 561.
  • Ayas, A., Karamustafaoğlu, S., Sevim, S. ve Karamustafaoğlu, O. (2002). Genel Kimya Laboratuar Uygulamalarının Öğrenci Ve Öğretim Elemanı Gözüyle Değerlendirilmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 50-56.
  • Aydın, B. (2007). Fen bilgisi dersinde içsel ve dışsal motivasyonun önemi. Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Balcı, A. (2007). Sosyal bilimlerde araştırma. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Başer, N. ve Yavuz, G. (2003). Öğretmen Adaylarının Matematik http://www.matder.org.tr/index.php?option=com_content &view=article&catid=8:matematik-kosesi- makaleleri&id=41:ogretmen-adaylarinin-matematik- dersine-yonelik-tutumlari-&Itemid=38 09.04.2015 tarihinde alınmıştır. Yönelik Tutumları, adresinden
  • Bergin, D. A. (1999). Influences on Classroom Interest, Educational Psychologist, 34(2), 87-98.
  • Berube, C. T. (2000). A Conceptual Model for Middle School Science Instruction, The Clearing House, 73(6), 312-315.
  • Bıkmaz, F. (2003). İlköğretim 4.ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilgisi Dersindeki Başarılarını Etkileyen Faktörler. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 11, 117-127.
  • Bozdoğan A. E. ve Yalçın, N. (2005). İlköğretim 6., 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilgisi Derslerindeki Fizik Konularına Karşı Tutumları. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 241-247.
  • Cansüngü, Ö. (2000). İlköğretim öğrencilerinin (5., 6. ve 7. sınıflar) ışık ve ışıkla ilgili kavramları algılama şekillerinin tespiti üzerine bir araştırma. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Cohen, L., Manion, L. & Morrison, K. (2007). Research Methods in Education. (6th edition). London: Routledge Falmer.
  • Çavaş, P. (2011). Factors Affecting the Motivation Of Turkish Primary Students for Science Learning, Science Education International, 22(1), 31-42.
  • Çepni, S., Küçük, M. ve Ayvacı, H. Ş. (2004). İlköğretim 4. sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersine karşı ilgilerinin belirlenmesi. VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Çepni, S. (2007). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Durmaz, H. ve Özyıldırım H. (2005). İlköğretim Birinci Kademe Öğrencilerinin Fen Bilgisi Dersi ve Fen Bilimlerine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi, Çağdaş Eğitim Dergisi, 30(323), 25-31.
  • Eke, C. (2010). Öğrencilerin fen bilimleri konularına yönelik ilgisi. International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya.
  • Emre, F. E. (2012). İlköğretim öğrencilerinin bitki ve hayvanlara karşı ilgileri ve bu ilgileri belirleyen uyarıcı faktörler. Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Erten, S. (2004). Çevre Eğitimi ve Çevre Bilinci Nedir, Çevre Eğitimi Nasıl Olmalıdır?, Çevre ve İnsan Dergisi, 65/66(25).
  • Erten, S. (2008). İlk ve Ortaöğretim Öğrencilerinin İnsan Biyolojisi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 135-147. Yönelik İlgileri. Hacettepe
  • George, D. & Mallery, P. (2003). SPSS for Windows Step By Step: A Simple Guide and Reference. (4th edition). Boston: Allyn & Bacon.
  • Gibson, H. L. & Chase, C. (2002). Longitudinal Impact of an Inquiry-Based Science Program on Middle School Students’ Attitudes toward Science, Science Education, 86, 693-705.
  • Güvercin, Ö. (2008). Investigating elementary students’ motivation towards science learning: A cross age study. Yüksek Lisans Tezi, Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Harty, H. & Beall, D. (1984). Toward The Development of A Children’s Science Curiosity Measure, Journal of Research in Science Teaching, 21(4), 425-436.
  • Häussler, P. & Hoffmann, L. (2000). A Curricular Frame for Physics Education: Development, Comparison With Students' Interests, and Impact on Students' Achievement and Self-Concept, Science Education, 84, 689–705.
  • Hendley, D., Stables, S. & Stables, A. (1996). Pupils' Subject Preferences at Key Stage 3 in South Wales, Educational Studies, 2(22), 177-186.
  • Hidi, S. & Anderson, V. (1992). Situational Interest and Its Impact on Reading and Expository Writing. K. A. Renninger, S. Hidi and A. Krapp (Ed.). The Role of Interest in Learning and Development. Hillsdale, NJ: Erlbaum.
  • Hidi, S., Renninger, K. A. & Krapp, A. (2004). Interest, A Motivational Variable That Combines Affective And Cognition Functioning. D.Y. Dai, R.J. Sternberg (Ed.). Motivation, Emotion And Cognition: Integrative Perspectives On Intellectual Functioning And Development. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Holstermann, N. & Bögeholz, S. (2007). Interesse Von Jungen Und Mädchen An Naturwissenschaftlichen Themen am Ende Der Sekundarstufe I, Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften, 13, 71-86.
  • İnel Ekici D., Kaya K. ve Mutlu, O. (2014). Ortaokul Öğrencilerinin Motivasyonlarının Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi: Uşak İli Örneği, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 13-26. Fen Öğrenmeye Yönelik
  • Jones, G. M., Howe, A. & Rua, M. (2000). Gender Differences in Students’ Experiences, Interests and Attitudes Toward Science and Scientist, Science Education, 84(1), 180-192.
  • Kaptan, F. (1999). Fen Bilgisi Öğretimi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kongju, M., Sung-Youn, C. & Sung-Won, K. (2009). Exploration of Korean college students’ motivation toward learning science. European Science Education Research Association Conference, İstanbul.
  • Kozcu Çakır, N., Şenler, B. ve Göçmen Taşkın, B. (2007). İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Fen Bilgisi Dersine Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(4), 637-655.
  • Köklü, N., Büyüköztürk, Ş. ve Çokluk Bökeoğlu, Ö. (2006). Sosyal Bilimler İçin İstatistik. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Krapp, A. (1998). Entwicklung Und Förderung Von Interessen İm Unterricht, In:Psychologie. Erziehung. Unterricht 44, 185- 201.
  • Laçin Şimşek, C. ve Nuhoğlu, H. (2009). Fen Konularına Yönelik Geçerli Ve Güvenilir Bir İlgi Ölçeği Geliştirme, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 28-42.
  • Laçin-Şimşek, C. (2007). Öğrenciler fen ve teknoloji dersinde ne öğrenmek istiyorlar? VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir.
  • Lind, K. K. (2005). Exploring Science in Early Childhood Education. (4th edition). New York: Thomson Delmar Learning.
  • MEB, (2005). Fen ve Teknoloji Programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Yayınları.
  • Miller, R. G. (1969). Simultaneous Statistical İnference. New York: McGraw-Hill.
  • Reid, N. & Skryabına E. A. (2002). Attitudes Towards Physics. Research in Science & Technological Education. 20(1), 67-81.
  • Roscoe, J. T. (1975). Fundamental Research Statistics For The Behavioural Sciences. (2nd edition). New York: Holt Rinehart and Winston.
  • Seah, W. T. & Bishop, A. J. (2000). Values in mathematics textbooks: A view through the Australasian regions. Annual Meeting of the American Educational Research Association, New Orleans, LA.
  • Sim, J. & Wright, C. (2002). Research in Health Care: Concepts, Designs and Methods. United Kingdom, Cheltenham: Nelson Thornes Ltd.
  • Türk Dil Kurumu (2010). Büyük Türkçe Sözlük-Tek Cilt. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Tseng, C. H., Tuan, H. L. & Chin, C. C. (2009). Investigating The Influence of Motivational Factors on Conceptual Change in a Digital Learning Context Using the Dual-Situated Learning Model, International Journal of Science Education, 1-23.
  • Tuan, H. L. Chin C. C. & Sheh, S. H. (2005). The Development of a Questionnaire to Measure Students’ Motivation towards Science Learning, International Journal of Science Education, 27(6), 634-659.
  • Türkmen, L. (2002). Sınıf Öğretmenliği 1. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri ve Fen Bilgisi Öğretimine Yönelik Tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (23), 218-228.
  • Yaman, S. ve Feda Ö. (2006). İlköğretim Öğrencilerinin Fen Bilgisi Dersine Bakış Açılarını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma, Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(1), 339-346.
  • Yaman, S. ve Dede, Y. (2007). Öğrencilerin Fen Ve Teknoloji Ve Matematik Dersine Yönelik Motivasyon Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 52, 615-638.
  • Yenice, N., Saydam, G. ve Telli, S. (2012). İlköğretim Öğrencilerinin Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyonlarını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 231-247.
  • Determination of Primary and Secondary School
  • Students’ Interest Level toward the Science Topics
  • Ezgi Güven Yıldırım* and Ayşe Nesibe Köklükaya
  • Gazi University, Turkey
Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 1, 1 - 22, 20.06.2016

Öz

Kaynakça

  • Ainley, M., Hidi, S. & Berndoff, D. (2002). Interest, Learning, and the Psychological Processes That Mediate Their Relationship, Journal of Educational Psychology, 94(3), 545- 561.
  • Ayas, A., Karamustafaoğlu, S., Sevim, S. ve Karamustafaoğlu, O. (2002). Genel Kimya Laboratuar Uygulamalarının Öğrenci Ve Öğretim Elemanı Gözüyle Değerlendirilmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 50-56.
  • Aydın, B. (2007). Fen bilgisi dersinde içsel ve dışsal motivasyonun önemi. Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Balcı, A. (2007). Sosyal bilimlerde araştırma. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Başer, N. ve Yavuz, G. (2003). Öğretmen Adaylarının Matematik http://www.matder.org.tr/index.php?option=com_content &view=article&catid=8:matematik-kosesi- makaleleri&id=41:ogretmen-adaylarinin-matematik- dersine-yonelik-tutumlari-&Itemid=38 09.04.2015 tarihinde alınmıştır. Yönelik Tutumları, adresinden
  • Bergin, D. A. (1999). Influences on Classroom Interest, Educational Psychologist, 34(2), 87-98.
  • Berube, C. T. (2000). A Conceptual Model for Middle School Science Instruction, The Clearing House, 73(6), 312-315.
  • Bıkmaz, F. (2003). İlköğretim 4.ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilgisi Dersindeki Başarılarını Etkileyen Faktörler. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 11, 117-127.
  • Bozdoğan A. E. ve Yalçın, N. (2005). İlköğretim 6., 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilgisi Derslerindeki Fizik Konularına Karşı Tutumları. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 241-247.
  • Cansüngü, Ö. (2000). İlköğretim öğrencilerinin (5., 6. ve 7. sınıflar) ışık ve ışıkla ilgili kavramları algılama şekillerinin tespiti üzerine bir araştırma. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Cohen, L., Manion, L. & Morrison, K. (2007). Research Methods in Education. (6th edition). London: Routledge Falmer.
  • Çavaş, P. (2011). Factors Affecting the Motivation Of Turkish Primary Students for Science Learning, Science Education International, 22(1), 31-42.
  • Çepni, S., Küçük, M. ve Ayvacı, H. Ş. (2004). İlköğretim 4. sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersine karşı ilgilerinin belirlenmesi. VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Çepni, S. (2007). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Durmaz, H. ve Özyıldırım H. (2005). İlköğretim Birinci Kademe Öğrencilerinin Fen Bilgisi Dersi ve Fen Bilimlerine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi, Çağdaş Eğitim Dergisi, 30(323), 25-31.
  • Eke, C. (2010). Öğrencilerin fen bilimleri konularına yönelik ilgisi. International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya.
  • Emre, F. E. (2012). İlköğretim öğrencilerinin bitki ve hayvanlara karşı ilgileri ve bu ilgileri belirleyen uyarıcı faktörler. Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Erten, S. (2004). Çevre Eğitimi ve Çevre Bilinci Nedir, Çevre Eğitimi Nasıl Olmalıdır?, Çevre ve İnsan Dergisi, 65/66(25).
  • Erten, S. (2008). İlk ve Ortaöğretim Öğrencilerinin İnsan Biyolojisi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 135-147. Yönelik İlgileri. Hacettepe
  • George, D. & Mallery, P. (2003). SPSS for Windows Step By Step: A Simple Guide and Reference. (4th edition). Boston: Allyn & Bacon.
  • Gibson, H. L. & Chase, C. (2002). Longitudinal Impact of an Inquiry-Based Science Program on Middle School Students’ Attitudes toward Science, Science Education, 86, 693-705.
  • Güvercin, Ö. (2008). Investigating elementary students’ motivation towards science learning: A cross age study. Yüksek Lisans Tezi, Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Harty, H. & Beall, D. (1984). Toward The Development of A Children’s Science Curiosity Measure, Journal of Research in Science Teaching, 21(4), 425-436.
  • Häussler, P. & Hoffmann, L. (2000). A Curricular Frame for Physics Education: Development, Comparison With Students' Interests, and Impact on Students' Achievement and Self-Concept, Science Education, 84, 689–705.
  • Hendley, D., Stables, S. & Stables, A. (1996). Pupils' Subject Preferences at Key Stage 3 in South Wales, Educational Studies, 2(22), 177-186.
  • Hidi, S. & Anderson, V. (1992). Situational Interest and Its Impact on Reading and Expository Writing. K. A. Renninger, S. Hidi and A. Krapp (Ed.). The Role of Interest in Learning and Development. Hillsdale, NJ: Erlbaum.
  • Hidi, S., Renninger, K. A. & Krapp, A. (2004). Interest, A Motivational Variable That Combines Affective And Cognition Functioning. D.Y. Dai, R.J. Sternberg (Ed.). Motivation, Emotion And Cognition: Integrative Perspectives On Intellectual Functioning And Development. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Holstermann, N. & Bögeholz, S. (2007). Interesse Von Jungen Und Mädchen An Naturwissenschaftlichen Themen am Ende Der Sekundarstufe I, Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften, 13, 71-86.
  • İnel Ekici D., Kaya K. ve Mutlu, O. (2014). Ortaokul Öğrencilerinin Motivasyonlarının Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi: Uşak İli Örneği, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 13-26. Fen Öğrenmeye Yönelik
  • Jones, G. M., Howe, A. & Rua, M. (2000). Gender Differences in Students’ Experiences, Interests and Attitudes Toward Science and Scientist, Science Education, 84(1), 180-192.
  • Kaptan, F. (1999). Fen Bilgisi Öğretimi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kongju, M., Sung-Youn, C. & Sung-Won, K. (2009). Exploration of Korean college students’ motivation toward learning science. European Science Education Research Association Conference, İstanbul.
  • Kozcu Çakır, N., Şenler, B. ve Göçmen Taşkın, B. (2007). İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Fen Bilgisi Dersine Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(4), 637-655.
  • Köklü, N., Büyüköztürk, Ş. ve Çokluk Bökeoğlu, Ö. (2006). Sosyal Bilimler İçin İstatistik. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Krapp, A. (1998). Entwicklung Und Förderung Von Interessen İm Unterricht, In:Psychologie. Erziehung. Unterricht 44, 185- 201.
  • Laçin Şimşek, C. ve Nuhoğlu, H. (2009). Fen Konularına Yönelik Geçerli Ve Güvenilir Bir İlgi Ölçeği Geliştirme, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 28-42.
  • Laçin-Şimşek, C. (2007). Öğrenciler fen ve teknoloji dersinde ne öğrenmek istiyorlar? VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir.
  • Lind, K. K. (2005). Exploring Science in Early Childhood Education. (4th edition). New York: Thomson Delmar Learning.
  • MEB, (2005). Fen ve Teknoloji Programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Yayınları.
  • Miller, R. G. (1969). Simultaneous Statistical İnference. New York: McGraw-Hill.
  • Reid, N. & Skryabına E. A. (2002). Attitudes Towards Physics. Research in Science & Technological Education. 20(1), 67-81.
  • Roscoe, J. T. (1975). Fundamental Research Statistics For The Behavioural Sciences. (2nd edition). New York: Holt Rinehart and Winston.
  • Seah, W. T. & Bishop, A. J. (2000). Values in mathematics textbooks: A view through the Australasian regions. Annual Meeting of the American Educational Research Association, New Orleans, LA.
  • Sim, J. & Wright, C. (2002). Research in Health Care: Concepts, Designs and Methods. United Kingdom, Cheltenham: Nelson Thornes Ltd.
  • Türk Dil Kurumu (2010). Büyük Türkçe Sözlük-Tek Cilt. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Tseng, C. H., Tuan, H. L. & Chin, C. C. (2009). Investigating The Influence of Motivational Factors on Conceptual Change in a Digital Learning Context Using the Dual-Situated Learning Model, International Journal of Science Education, 1-23.
  • Tuan, H. L. Chin C. C. & Sheh, S. H. (2005). The Development of a Questionnaire to Measure Students’ Motivation towards Science Learning, International Journal of Science Education, 27(6), 634-659.
  • Türkmen, L. (2002). Sınıf Öğretmenliği 1. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri ve Fen Bilgisi Öğretimine Yönelik Tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (23), 218-228.
  • Yaman, S. ve Feda Ö. (2006). İlköğretim Öğrencilerinin Fen Bilgisi Dersine Bakış Açılarını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma, Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(1), 339-346.
  • Yaman, S. ve Dede, Y. (2007). Öğrencilerin Fen Ve Teknoloji Ve Matematik Dersine Yönelik Motivasyon Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 52, 615-638.
  • Yenice, N., Saydam, G. ve Telli, S. (2012). İlköğretim Öğrencilerinin Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyonlarını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 231-247.
  • Determination of Primary and Secondary School
  • Students’ Interest Level toward the Science Topics
  • Ezgi Güven Yıldırım* and Ayşe Nesibe Köklükaya
  • Gazi University, Turkey
Toplam 56 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ezgi Güven Yıldırım

Ayşe Nesibe Köklükaya

Yayımlanma Tarihi 20 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Güven Yıldırım, E., & Köklükaya, A. N. (2016). İlk ve Orta Okul Öğrencilerinin Fen Konularına Yönelik İlgi Düzeylerinin Belirlenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 1-22.
AMA Güven Yıldırım E, Köklükaya AN. İlk ve Orta Okul Öğrencilerinin Fen Konularına Yönelik İlgi Düzeylerinin Belirlenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Haziran 2016;5(1):1-22.
Chicago Güven Yıldırım, Ezgi, ve Ayşe Nesibe Köklükaya. “İlk Ve Orta Okul Öğrencilerinin Fen Konularına Yönelik İlgi Düzeylerinin Belirlenmesi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 5, sy. 1 (Haziran 2016): 1-22.
EndNote Güven Yıldırım E, Köklükaya AN (01 Haziran 2016) İlk ve Orta Okul Öğrencilerinin Fen Konularına Yönelik İlgi Düzeylerinin Belirlenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 5 1 1–22.
IEEE E. Güven Yıldırım ve A. N. Köklükaya, “İlk ve Orta Okul Öğrencilerinin Fen Konularına Yönelik İlgi Düzeylerinin Belirlenmesi”, Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 5, sy. 1, ss. 1–22, 2016.
ISNAD Güven Yıldırım, Ezgi - Köklükaya, Ayşe Nesibe. “İlk Ve Orta Okul Öğrencilerinin Fen Konularına Yönelik İlgi Düzeylerinin Belirlenmesi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 5/1 (Haziran 2016), 1-22.
JAMA Güven Yıldırım E, Köklükaya AN. İlk ve Orta Okul Öğrencilerinin Fen Konularına Yönelik İlgi Düzeylerinin Belirlenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016;5:1–22.
MLA Güven Yıldırım, Ezgi ve Ayşe Nesibe Köklükaya. “İlk Ve Orta Okul Öğrencilerinin Fen Konularına Yönelik İlgi Düzeylerinin Belirlenmesi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 5, sy. 1, 2016, ss. 1-22.
Vancouver Güven Yıldırım E, Köklükaya AN. İlk ve Orta Okul Öğrencilerinin Fen Konularına Yönelik İlgi Düzeylerinin Belirlenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016;5(1):1-22.

Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)