Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

PROJEYE DAYALI ÖĞRENMENİN FAYDALARI: PROJE GÜNLÜKLERİ ÖRNEĞİ

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 2, 1 - 20, 30.12.2017

Öz

Projeye
dayalı öğrenme sürecinin pek çok açıdan öğrenmeye ve çeşitli beceriler
kazanılmasına ilişkin katkıları bilinmektedir. Bu sürecin yansımalarının
öğrenci günlükleri ile belirlenmesi ise çalışmanın temel çıkış noktasıdır. 
Araştırmanın amacı, “Bir Hareket Zinciri
Oluşturma” projesi süresince tutulan günlüklerden yola çıkılarak, projeye
dayalı öğrenmenin yararlarını tespit etmektir. Çalışmada, projede yer alan
öğrencilerden, proje çalışması boyunca günlük tutmaları, yaşadıklarını,
hissettiklerini süreç boyunca yaptıklarını not almaları istenmiştir. Çalışma, X
üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği programı 3. sınıfında bulunan Fen
Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları II dersi kapsamında sekiz haftalık bir sürede
yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 37’si kız, 14’ü erkek olmak üzere
toplam 51 öğrenci oluşturmuştur. Veri kaynağı olarak günlükler kullanılmış ve
doküman incelemesi yapılmıştır. Günlüklerden elde edilen veriler içerik analizi
yapılarak kodlar ve temalar oluşturulmuştur. Araştırma sonucunda, öğrencilerin
günlüklerinde yer alan ifadelerin; kazanımlar, farkındalık, duygular ve
olumsuzluklar olmak üzere dört tema altında toplandığı bulunmuştur. Ayrıca,
öğrencilerin, projeye dayalı öğrenmede en çok yeni fikirler üretme, fikir
alışverişinde bulunma,
  bir işi başarma
duygusunu yaşama, mutlu ve heyecanlı hissetme gibi yararlarından bahsettikleri
tespit edilmiştir. Bu sonuçlar doğrultusunda sınıf içi etkinliklerde projeye
dayalı öğrenmeye daha çok yer verilmesi önerilmektedir.

Kaynakça

  • Aladağ, S. (2005). İlköğretim matematik öğretiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarısına ve tutumuna etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Altun Yalçın, S., Turgut, Ü., & Büyükkasap, E. (2009). Proje Tabanlı Öğretim Yönteminin Öğrencilerin Elektrik Konusu Akademik Başarılarına, Fiziğe Karşı Tutumlarına ve Bilimsel İşlem Becerilerine Etkisinin İncelenmesi. International Online Journal of Educational Sciences, 1(1), 81-105.
  • Barak, M., & Dori, Y. J. (2005). Enhancing Undergraduate Students’ Chemistry Understanding Through Project-Based Learning in an IT Environment. Science Education, 89, 117 – 139.
  • Barak, M., & Dori, Y. J. (2005). Enhancing undergraduate students' chemistry understanding through project‐based learning in an IT environment. Science Education, 89(1), 117-139.
  • Başbay, M., & Senemoğlu, N. (2009). Projeye Dayalı Öğretimin Akademik Benlik Kavramı ve Derse Yönelik Tutuma Etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 55-66.
  • Bobroff, J. & Bouquet, F. (2016). A project-based course about outreach in a physics curriculum. European Journal of Physics, 37, 1-10.
  • Buck Instıtute for Education. (BIE, 2008). PBL Overview, Handbook: Introduction to ProjectBasedLearning.http://www.bie.org/index.php/site/PBL/pbl_handbook_introduction/
  • Çelik, S. (2009). Projeye dayalı öğrenme yaklaşımının fen bilgisi öğretmen adaylarının bilim ve teknolojinin doğası anlayışlarına ve bilimsel süreç becerilerine etkisi. (Doktora tezi) Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Çelik, S. (2009). Projeye dayalı öğrenme yaklaşımının fen bilgisi öğretmen adaylarının bilim ve teknolojinin doğası anlayışlarına ve bilimsel süreç becerilerine etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Çelik, S., Şenocak, E., Bayrakçeken, S., Taşkesenligil, Y., & Doymuş, K. (2005). Aktif öğrenme stratejileri üzerine bir derleme çalışması. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 155-185.
  • Çiftçi, S. (2006). Sosyal bilgiler öğretiminde proje tabanlı öğrenmenin öğrencilerin akademik risk alma düzeylerine, problem çözme becerilerine, erişilerine kalıcılığa ve tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Dağ, F., & Durdu, L. (2012). Öğretmen Adaylarının Proje Tabanlı Öğrenme Sürecine Yönelik Görüşleri. e-Journal of New World Sciences Academy, 7(1).
  • Dede, Y., & Yaman, S. (2003). Fen ve matematik eğitiminde proje çalışmalarının yeri, önemi ve değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 117-132.
  • Deniş Çeliker, H. (2012). Fen ve teknoloji dersi "güneş sistemi ve ötesi: uzay Bilmecesi" ünitesinde proje tabanlı öğrenme Uygulamalarının öğrenci başarılarına, yaratıcı Düşünmelerine, fen ve teknolojiye yönelik tutumlarına Etkisi. (Doktora Tezi), Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Doğan, K. (2008). Hücre konusundaki kavramların öğretilmesinde proje tabanlı öğrenmenin başarıya etkisi. Yüksek lisans tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
  • Doğay, G. (2010). Ekoloji ünitesinin öğretilmesinde proje tabanlı öğrenme yönteminin öğrenci başarısına etkisi (İstanbul örneği). (Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Doppelt, Y. (2000). Developing pupils’ competencies through creative thinking in technological projects. The 28th Israel Conference on Mechanical Engineering, Ben-Gurion University of the Negev Beer-Sheva, Israel.
  • Ekiz, S. O. (2008). Fen ve teknoloji laboratuarlarının proje tabanlı öğrenme yaklaşımı ile desteklenerek öğretiminin öğrenci başarısına, hatırda tutma seviyesine ve duyuşsal özelliklerine etkisinin araştırılması. (Yüksek Lisans Tezi), Muğla Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Muğla.
  • Ersoy, R. (2013). Biyoloji eğitiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımının ortaöğretim öğrencilerinin üstbilişsel farkındalıklarına ve eleştirel düşünme eğilimlerine etkisi. (Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Frank, M., Lavy, I., & Elata, D. (2003). Implementing the Project-Based Learning Approach in an Academic Engineering Course. International Journal of Technology and Design Education, 13, 273–288.
  • Gerlach, D. L. (2008). Project-based learnıng as a facilitator of self-regulation in a middle school curriculum. University of Pittsburgh, (Doctor of Education), Umi number: 3322305.
  • Gültekin, M. (2007). Proje tabanlı öğrenmenin beşinci sınıf fen bilgisi dersinde öğrenme ürünlerine etkisi. İlköğretim Online, 6 (1), 93-112.
  • Gürdal, A., & Öztuna, A. (2010). Proje Tabanlı Öğrenme. Fen/Fizik Öğretimi I -Açılımlar, Gelişmeler, Yeni Yaklaşımlar-. Y. Ersoy, G. Uzal, A. Erdem (Editörler). (Birinci Baskı). s. 145-157. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kanter, D. E. (2010). Doing the Project and Learning the Content: Designing Project-Based Science Curricula for Meaningful Understanding. Sci Ed 94, 525 – 551.
  • Kanter, D. E., & Konstantopoulos, S. (2010). The Impact of a Project-Based Science Curriculum on Minority Student Achievement, Attitudes, and Careers: The Effects of Teacher Content and Pedagogical Content Knowledge and Inquiry-Based Practices. Sci Ed, 94, 855-887.
  • Kanter, D. E., & Shreck, M. (2006). Learning Content Using Complex Data in Project-Based Science: An Example from High School Biology in Urban Classrooms. New Dırections For Teaching and Learning, 108, 77-91.
  • Kaplan, D.S., Rupley, W. H., Sparks, J., & Holcomb, A. (2007). Comparing traditional journal writing with journal writing shared over e-mail list serves as tools for facilitating reflective thinking: A study of preservice teachers. Journal of Literacy Research, 39(3), 357-387.
  • Karaman S., & Çelik, S. (2008). An exploratory study on the perspectives of prospective computer teachers following project-based learning. International Journal of Technology and Design Education, 18, 203–215.
  • Koçak, İ. (2008). Proje tabanlı öğrenme modelinin kimya eğitimi öğrencilerinin alkanlar konusunu anlamları ile kimya ve çevreye karşı tutumlarına olan etkisinin değerlendirilmesi. (Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Korkmaz, H. (2002). Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımının ilköğretim öğrencilerinin yaratıcı düşünme, problem çözme ve akademik risk alma düzeylerine etkisi. (Doktora Tezi), Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Korkmaz, H., & Kaptan, F. (2001). Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 193-200.
  • Mills, P. (2003). Group project work with undergraduate veterinary science students. Assessment and Evaluation in Higher Education, 28(5), 527-538.
  • Patton, A. (2012). Work that matters. The teacher’s guide to project-based learning. Published by the Paul Hamlyn Foundation.
  • Rivet, A., & Krajcik, J. S. (2004). Achieving standards in urban systemic reform: An example of a sixth-grade project-based science curriculum. Journal of Research in Science Teaching, 41(7), 669 – 692.
  • Seloni, Ş. R. (2005). Resolving The Misconceptions In Science Education By Project Based Learning Approach. (Unpublished Postgraduate Thesis), Marmara University, Turkey.
  • Sert Çıbık, A. (2011). Elektrik akımı konusunda yanlış kavramalar ve bunların Giderilmesinde analojilerle desteklenmiş proje tabanlı Öğrenme yönteminin etkisi. (Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Sert, A. (2006). Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının fen bilgisi dersinde öğrencilerin mantıksal düşünme becerilerine ve tutumlarına etkisi. (Yüksek Lisans Tezi), Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Smith, K. A. (1998). Grading Cooperative Projects. New Directions For Teaching and Learning, 74, 59-67.
  • Tang, C. (2002). Reflective diaries as a means of facilitating and assesing reflection. Paper presented at HERDSA 2002 Conference. Retrieved August 2, 2016 from http://www.nursing-midwifery.tcd.ie/assets/director-staff-edudev/pdf/ReflectiveDiaries-CatherineTang.pdf
  • Thomas, J. W. (2000). A review of research on project-based learning. http://www.bie.org/index.php/site/RE/pbl_research/29.
  • Wilson J., & Jan, L. W. (1993). Thinking for themselves; developing strategies for reflective thinking. Australia: Eleanor Curtain Publishing.
  • Winn S. (1995). Learning by doing: Teaching research methods through student participation in a commissioned research project, Studies in Higher Education, 20(2), 203-214.
  • Winn, W. (1997). The effect of student construction of virtual environments on the performance of high- and low- ability students. Paper presented at the Presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association.
  • Yamaç, M., & Bakır, S. (2017). Fen bilimleri öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması sürecinde tuttukları günlükler yoluyla yansıtıcı düşünme seviyelerinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 968-986
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zeren Özer, D., & Özkan, M. (2012). Proje tabanlı öğretimin fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerileri üzerine etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 9(3), 119-130.

THE BENEFITS OF PROJECT BASED LEARNING: THE CASE OF PROJECT JOURNALS

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 2, 1 - 20, 30.12.2017

Öz

Process
of project-based learning is known that it gains plenty of contributions on
learning and various skills. To define the reflection of this process with
students' journals is the main point of the current study. The purpose of this
research is to determine the benefits of the project based learning through
journals which were used during the "Creating a Motion Chain"
Project. In this study, the students who were in this project were asked to
note that they had kept journals during their project to reflect their
experiences, feelings. The study was conducted within eight weeks, in the
course of the Science Teaching Laboratory Activities II, which is in the third
year of Science Education Teacher Program at X University. The participants in
the study consisted of 51 (37 female and 14 male) university students. Journals
were used as data collection tools and technique of document analysis was
conducted. Codes and themes were composed of analyzing the data obtained from
the journals. Results of this study showed that students’ statements were
categorized in four themes as learning outcomes, awarness, emotions and
negativenesses. In addition, students mentioned that the benefits of project
based learning as moslty produce ideas, exchange of ideas, feel the sense of
achievement, feel happy and excited. It is suggested that course activities
should be included project-based learning more
 
in line with these results.

Kaynakça

  • Aladağ, S. (2005). İlköğretim matematik öğretiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarısına ve tutumuna etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Altun Yalçın, S., Turgut, Ü., & Büyükkasap, E. (2009). Proje Tabanlı Öğretim Yönteminin Öğrencilerin Elektrik Konusu Akademik Başarılarına, Fiziğe Karşı Tutumlarına ve Bilimsel İşlem Becerilerine Etkisinin İncelenmesi. International Online Journal of Educational Sciences, 1(1), 81-105.
  • Barak, M., & Dori, Y. J. (2005). Enhancing Undergraduate Students’ Chemistry Understanding Through Project-Based Learning in an IT Environment. Science Education, 89, 117 – 139.
  • Barak, M., & Dori, Y. J. (2005). Enhancing undergraduate students' chemistry understanding through project‐based learning in an IT environment. Science Education, 89(1), 117-139.
  • Başbay, M., & Senemoğlu, N. (2009). Projeye Dayalı Öğretimin Akademik Benlik Kavramı ve Derse Yönelik Tutuma Etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 55-66.
  • Bobroff, J. & Bouquet, F. (2016). A project-based course about outreach in a physics curriculum. European Journal of Physics, 37, 1-10.
  • Buck Instıtute for Education. (BIE, 2008). PBL Overview, Handbook: Introduction to ProjectBasedLearning.http://www.bie.org/index.php/site/PBL/pbl_handbook_introduction/
  • Çelik, S. (2009). Projeye dayalı öğrenme yaklaşımının fen bilgisi öğretmen adaylarının bilim ve teknolojinin doğası anlayışlarına ve bilimsel süreç becerilerine etkisi. (Doktora tezi) Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Çelik, S. (2009). Projeye dayalı öğrenme yaklaşımının fen bilgisi öğretmen adaylarının bilim ve teknolojinin doğası anlayışlarına ve bilimsel süreç becerilerine etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Çelik, S., Şenocak, E., Bayrakçeken, S., Taşkesenligil, Y., & Doymuş, K. (2005). Aktif öğrenme stratejileri üzerine bir derleme çalışması. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 155-185.
  • Çiftçi, S. (2006). Sosyal bilgiler öğretiminde proje tabanlı öğrenmenin öğrencilerin akademik risk alma düzeylerine, problem çözme becerilerine, erişilerine kalıcılığa ve tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Dağ, F., & Durdu, L. (2012). Öğretmen Adaylarının Proje Tabanlı Öğrenme Sürecine Yönelik Görüşleri. e-Journal of New World Sciences Academy, 7(1).
  • Dede, Y., & Yaman, S. (2003). Fen ve matematik eğitiminde proje çalışmalarının yeri, önemi ve değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 117-132.
  • Deniş Çeliker, H. (2012). Fen ve teknoloji dersi "güneş sistemi ve ötesi: uzay Bilmecesi" ünitesinde proje tabanlı öğrenme Uygulamalarının öğrenci başarılarına, yaratıcı Düşünmelerine, fen ve teknolojiye yönelik tutumlarına Etkisi. (Doktora Tezi), Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Doğan, K. (2008). Hücre konusundaki kavramların öğretilmesinde proje tabanlı öğrenmenin başarıya etkisi. Yüksek lisans tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
  • Doğay, G. (2010). Ekoloji ünitesinin öğretilmesinde proje tabanlı öğrenme yönteminin öğrenci başarısına etkisi (İstanbul örneği). (Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Doppelt, Y. (2000). Developing pupils’ competencies through creative thinking in technological projects. The 28th Israel Conference on Mechanical Engineering, Ben-Gurion University of the Negev Beer-Sheva, Israel.
  • Ekiz, S. O. (2008). Fen ve teknoloji laboratuarlarının proje tabanlı öğrenme yaklaşımı ile desteklenerek öğretiminin öğrenci başarısına, hatırda tutma seviyesine ve duyuşsal özelliklerine etkisinin araştırılması. (Yüksek Lisans Tezi), Muğla Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Muğla.
  • Ersoy, R. (2013). Biyoloji eğitiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımının ortaöğretim öğrencilerinin üstbilişsel farkındalıklarına ve eleştirel düşünme eğilimlerine etkisi. (Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Frank, M., Lavy, I., & Elata, D. (2003). Implementing the Project-Based Learning Approach in an Academic Engineering Course. International Journal of Technology and Design Education, 13, 273–288.
  • Gerlach, D. L. (2008). Project-based learnıng as a facilitator of self-regulation in a middle school curriculum. University of Pittsburgh, (Doctor of Education), Umi number: 3322305.
  • Gültekin, M. (2007). Proje tabanlı öğrenmenin beşinci sınıf fen bilgisi dersinde öğrenme ürünlerine etkisi. İlköğretim Online, 6 (1), 93-112.
  • Gürdal, A., & Öztuna, A. (2010). Proje Tabanlı Öğrenme. Fen/Fizik Öğretimi I -Açılımlar, Gelişmeler, Yeni Yaklaşımlar-. Y. Ersoy, G. Uzal, A. Erdem (Editörler). (Birinci Baskı). s. 145-157. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kanter, D. E. (2010). Doing the Project and Learning the Content: Designing Project-Based Science Curricula for Meaningful Understanding. Sci Ed 94, 525 – 551.
  • Kanter, D. E., & Konstantopoulos, S. (2010). The Impact of a Project-Based Science Curriculum on Minority Student Achievement, Attitudes, and Careers: The Effects of Teacher Content and Pedagogical Content Knowledge and Inquiry-Based Practices. Sci Ed, 94, 855-887.
  • Kanter, D. E., & Shreck, M. (2006). Learning Content Using Complex Data in Project-Based Science: An Example from High School Biology in Urban Classrooms. New Dırections For Teaching and Learning, 108, 77-91.
  • Kaplan, D.S., Rupley, W. H., Sparks, J., & Holcomb, A. (2007). Comparing traditional journal writing with journal writing shared over e-mail list serves as tools for facilitating reflective thinking: A study of preservice teachers. Journal of Literacy Research, 39(3), 357-387.
  • Karaman S., & Çelik, S. (2008). An exploratory study on the perspectives of prospective computer teachers following project-based learning. International Journal of Technology and Design Education, 18, 203–215.
  • Koçak, İ. (2008). Proje tabanlı öğrenme modelinin kimya eğitimi öğrencilerinin alkanlar konusunu anlamları ile kimya ve çevreye karşı tutumlarına olan etkisinin değerlendirilmesi. (Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Korkmaz, H. (2002). Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımının ilköğretim öğrencilerinin yaratıcı düşünme, problem çözme ve akademik risk alma düzeylerine etkisi. (Doktora Tezi), Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Korkmaz, H., & Kaptan, F. (2001). Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 193-200.
  • Mills, P. (2003). Group project work with undergraduate veterinary science students. Assessment and Evaluation in Higher Education, 28(5), 527-538.
  • Patton, A. (2012). Work that matters. The teacher’s guide to project-based learning. Published by the Paul Hamlyn Foundation.
  • Rivet, A., & Krajcik, J. S. (2004). Achieving standards in urban systemic reform: An example of a sixth-grade project-based science curriculum. Journal of Research in Science Teaching, 41(7), 669 – 692.
  • Seloni, Ş. R. (2005). Resolving The Misconceptions In Science Education By Project Based Learning Approach. (Unpublished Postgraduate Thesis), Marmara University, Turkey.
  • Sert Çıbık, A. (2011). Elektrik akımı konusunda yanlış kavramalar ve bunların Giderilmesinde analojilerle desteklenmiş proje tabanlı Öğrenme yönteminin etkisi. (Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Sert, A. (2006). Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının fen bilgisi dersinde öğrencilerin mantıksal düşünme becerilerine ve tutumlarına etkisi. (Yüksek Lisans Tezi), Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Smith, K. A. (1998). Grading Cooperative Projects. New Directions For Teaching and Learning, 74, 59-67.
  • Tang, C. (2002). Reflective diaries as a means of facilitating and assesing reflection. Paper presented at HERDSA 2002 Conference. Retrieved August 2, 2016 from http://www.nursing-midwifery.tcd.ie/assets/director-staff-edudev/pdf/ReflectiveDiaries-CatherineTang.pdf
  • Thomas, J. W. (2000). A review of research on project-based learning. http://www.bie.org/index.php/site/RE/pbl_research/29.
  • Wilson J., & Jan, L. W. (1993). Thinking for themselves; developing strategies for reflective thinking. Australia: Eleanor Curtain Publishing.
  • Winn S. (1995). Learning by doing: Teaching research methods through student participation in a commissioned research project, Studies in Higher Education, 20(2), 203-214.
  • Winn, W. (1997). The effect of student construction of virtual environments on the performance of high- and low- ability students. Paper presented at the Presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association.
  • Yamaç, M., & Bakır, S. (2017). Fen bilimleri öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması sürecinde tuttukları günlükler yoluyla yansıtıcı düşünme seviyelerinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 968-986
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zeren Özer, D., & Özkan, M. (2012). Proje tabanlı öğretimin fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerileri üzerine etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 9(3), 119-130.
Toplam 46 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Eda Demirhan

Öğr. Gör. Dr. Ayşe Nesibe Köklükaya

Doç. Dr. Canan Laçin Şimşek

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Demirhan, Y. D. D. E., Köklükaya, Ö. G. D. A. N., & Laçin Şimşek, D. D. C. (2017). PROJEYE DAYALI ÖĞRENMENİN FAYDALARI: PROJE GÜNLÜKLERİ ÖRNEĞİ. Anadolu Öğretmen Dergisi, 1(2), 1-20.
AMA Demirhan YDDE, Köklükaya ÖGDAN, Laçin Şimşek DDC. PROJEYE DAYALI ÖĞRENMENİN FAYDALARI: PROJE GÜNLÜKLERİ ÖRNEĞİ. AOD. Aralık 2017;1(2):1-20.
Chicago Demirhan, Yrd. Doç. Dr. Eda, Öğr. Gör. Dr. Ayşe Nesibe Köklükaya, ve Doç. Dr. Canan Laçin Şimşek. “PROJEYE DAYALI ÖĞRENMENİN FAYDALARI: PROJE GÜNLÜKLERİ ÖRNEĞİ”. Anadolu Öğretmen Dergisi 1, sy. 2 (Aralık 2017): 1-20.
EndNote Demirhan YDDE, Köklükaya ÖGDAN, Laçin Şimşek DDC (01 Aralık 2017) PROJEYE DAYALI ÖĞRENMENİN FAYDALARI: PROJE GÜNLÜKLERİ ÖRNEĞİ. Anadolu Öğretmen Dergisi 1 2 1–20.
IEEE Y. D. D. E. Demirhan, Ö. G. D. A. N. Köklükaya, ve D. D. C. Laçin Şimşek, “PROJEYE DAYALI ÖĞRENMENİN FAYDALARI: PROJE GÜNLÜKLERİ ÖRNEĞİ”, AOD, c. 1, sy. 2, ss. 1–20, 2017.
ISNAD Demirhan, Yrd. Doç. Dr. Eda vd. “PROJEYE DAYALI ÖĞRENMENİN FAYDALARI: PROJE GÜNLÜKLERİ ÖRNEĞİ”. Anadolu Öğretmen Dergisi 1/2 (Aralık 2017), 1-20.
JAMA Demirhan YDDE, Köklükaya ÖGDAN, Laçin Şimşek DDC. PROJEYE DAYALI ÖĞRENMENİN FAYDALARI: PROJE GÜNLÜKLERİ ÖRNEĞİ. AOD. 2017;1:1–20.
MLA Demirhan, Yrd. Doç. Dr. Eda vd. “PROJEYE DAYALI ÖĞRENMENİN FAYDALARI: PROJE GÜNLÜKLERİ ÖRNEĞİ”. Anadolu Öğretmen Dergisi, c. 1, sy. 2, 2017, ss. 1-20.
Vancouver Demirhan YDDE, Köklükaya ÖGDAN, Laçin Şimşek DDC. PROJEYE DAYALI ÖĞRENMENİN FAYDALARI: PROJE GÜNLÜKLERİ ÖRNEĞİ. AOD. 2017;1(2):1-20.