Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BİYOLOJİ VE FEN BİLGİSİ DERSLERİ İÇİN DOĞANIN LABORATUVARINDAN BİR ÖRNEK: BAYKUŞ PELETİ (KUSMUĞU)

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 2, 21 - 28, 30.12.2017

Öz

Arazi
çalışmasının önemini vurguladığımız çalışmamızda aynı zamanda doğadan toplanan
baykuş peletlerinin diseksiyon işleminin nasıl yapılacağı açıklanmaya
çalışılmıştır. Doğanın sunduğu imkânlardan faydalanarak derslerin eğlenceli
hale getirilmesi mümkündür. Öğrencilerin merakını arttıracak bu tür
etkinlikler, dersin işlenişini sıra dışı hale getirebilecektir. Ayrıca baykuş
peleti diseksiyonunun hem lise hem de ortaokul öğretim programındaki bazı
kazanımlarının aktarılmasında da kullanılabilir.

Kaynakça

  • Bulut Ş., Akbaba B., Ayaş Z. (2012). Analysis of mammal remains from owl pellets (Asio otus), in a suburban area in Beytepe, Ankara. Hacettepe Journal of Biology and Chemistry, 40 (3), 233–237.
  • Çolak, M. (2007). Kilis ve Şanlıurfa illerinden toplanan peletlerle, peçeli baykuş, Tyto alba (Scopoli, 1769) ve kukumav, Athene noctua (Scopoli, 1769)’nın besin analizi. Niğde Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 45s, Niğde.
  • http://2.bp.blogspot.com/-g8HmIelZ1Vw/UbC8blJUf2I/AAAAAAAAAxY/cZ_UnMcW7Js/s1600/pellets.jpg (Erişim Tarihi: 03.12.2017)
  • http://cortesmuseum.com/wp-content/uploads/2017/01/Fig.3.jpg (Erişim Tarihi: 03.12.2017)
  • https://www.carolina.com/images/product/large/227801_pa.jpg (Erişim Tarihi: 03.12.2017)
  • http://mommyfootprint.com/wp-content/uploads/2012/03/owl-pellet-skeleton.jpg (Erişim Tarihi: 03.12.2017)
  • Каllаsa Е. V., Solovjevaa Т. P., Minakovaa L. Y. (2015) Implementation of Ecological Education in a Higher School, Procedia - Social and Behavioral Sciences 200, 453 – 459
  • Kaya A., Coşkun Y. (2014). Nevşehir’de baykuş peletlerindeki memeli hayvan kalıntılarının dağılımı. Nevşehir Bilim ve Teknoloji Dergisi, 3(1), 39-44.
  • Kaya A., Coşkun Y. (2017). Erzurum’dan toplanan kulaklı orman baykuşu (Asio otus) peletlerinde memeli hayvan türleri. BEÜ Fen Bilimleri Dergisi, 6(1), 47-50.
  • Krnel D., Naglič S. (2009). Environmental literacy comparison between eco-schools and ordinary schools in Slovenia, Science Education International, 20(1/2), 5 – 24.
  • Ortaöğretim Biyoloji Dersi Öğretim Programı. (2017) T. C. Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Genel Müdürlüğü, 21 - 39.
  • Seçkin S., Coşkun Y. (2005). Small mammals in the diet of the long-eared owl, Asio otus, from Diyarbakır, Turkey. Zoology in the Middle East, 35, 102-103.
  • Seçkin S. (2009). Güneydoğu Anadolu Bölgesi yırtıcı kuş peletlerindeki küçük memeli hayvan kalıntılarının analizi. Dicle Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, 140s, Diyarbakır.
  • Seçkin S., Kaya A., Coşkun Y. (2012). Başaklı Köyü (Diyarbakır-Bismil) civarında yaşayan puhu (Bubo bubo)’ların peletlerindeki küçük memelilerin dağılımı” Cumhuriyet Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 33 (1), 34-42.

AN EXAMPLE FROM NATURE’S LABORATORY FOR BIOLOGY AND SCIENCE COURSES: PELLETS (VOMITS) OF OWL

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 2, 21 - 28, 30.12.2017

Öz

When
we emphasized the importance of field work, we also tried to explain how to
perform the dissection of owl pellets collected from nature.
It is possible to make
the lessons funny by taking advantage of opportunities offered by nature.
Such activities, which
will increase the curiosity of the students, may make the practice of the
course extraordinary.
Also,
owl pellets dissection can be used to convey some of the gains in both high
school and middle school curriculum.

Kaynakça

  • Bulut Ş., Akbaba B., Ayaş Z. (2012). Analysis of mammal remains from owl pellets (Asio otus), in a suburban area in Beytepe, Ankara. Hacettepe Journal of Biology and Chemistry, 40 (3), 233–237.
  • Çolak, M. (2007). Kilis ve Şanlıurfa illerinden toplanan peletlerle, peçeli baykuş, Tyto alba (Scopoli, 1769) ve kukumav, Athene noctua (Scopoli, 1769)’nın besin analizi. Niğde Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 45s, Niğde.
  • http://2.bp.blogspot.com/-g8HmIelZ1Vw/UbC8blJUf2I/AAAAAAAAAxY/cZ_UnMcW7Js/s1600/pellets.jpg (Erişim Tarihi: 03.12.2017)
  • http://cortesmuseum.com/wp-content/uploads/2017/01/Fig.3.jpg (Erişim Tarihi: 03.12.2017)
  • https://www.carolina.com/images/product/large/227801_pa.jpg (Erişim Tarihi: 03.12.2017)
  • http://mommyfootprint.com/wp-content/uploads/2012/03/owl-pellet-skeleton.jpg (Erişim Tarihi: 03.12.2017)
  • Каllаsa Е. V., Solovjevaa Т. P., Minakovaa L. Y. (2015) Implementation of Ecological Education in a Higher School, Procedia - Social and Behavioral Sciences 200, 453 – 459
  • Kaya A., Coşkun Y. (2014). Nevşehir’de baykuş peletlerindeki memeli hayvan kalıntılarının dağılımı. Nevşehir Bilim ve Teknoloji Dergisi, 3(1), 39-44.
  • Kaya A., Coşkun Y. (2017). Erzurum’dan toplanan kulaklı orman baykuşu (Asio otus) peletlerinde memeli hayvan türleri. BEÜ Fen Bilimleri Dergisi, 6(1), 47-50.
  • Krnel D., Naglič S. (2009). Environmental literacy comparison between eco-schools and ordinary schools in Slovenia, Science Education International, 20(1/2), 5 – 24.
  • Ortaöğretim Biyoloji Dersi Öğretim Programı. (2017) T. C. Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Genel Müdürlüğü, 21 - 39.
  • Seçkin S., Coşkun Y. (2005). Small mammals in the diet of the long-eared owl, Asio otus, from Diyarbakır, Turkey. Zoology in the Middle East, 35, 102-103.
  • Seçkin S. (2009). Güneydoğu Anadolu Bölgesi yırtıcı kuş peletlerindeki küçük memeli hayvan kalıntılarının analizi. Dicle Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, 140s, Diyarbakır.
  • Seçkin S., Kaya A., Coşkun Y. (2012). Başaklı Köyü (Diyarbakır-Bismil) civarında yaşayan puhu (Bubo bubo)’ların peletlerindeki küçük memelilerin dağılımı” Cumhuriyet Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 33 (1), 34-42.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Kurtuluş Atlı

Yrd. Doç. Dr. Emel Atlı

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Atlı, K., & Atlı, Y. D. D. E. (2017). BİYOLOJİ VE FEN BİLGİSİ DERSLERİ İÇİN DOĞANIN LABORATUVARINDAN BİR ÖRNEK: BAYKUŞ PELETİ (KUSMUĞU). Anadolu Öğretmen Dergisi, 1(2), 21-28.
AMA Atlı K, Atlı YDDE. BİYOLOJİ VE FEN BİLGİSİ DERSLERİ İÇİN DOĞANIN LABORATUVARINDAN BİR ÖRNEK: BAYKUŞ PELETİ (KUSMUĞU). AOD. Aralık 2017;1(2):21-28.
Chicago Atlı, Kurtuluş, ve Yrd. Doç. Dr. Emel Atlı. “BİYOLOJİ VE FEN BİLGİSİ DERSLERİ İÇİN DOĞANIN LABORATUVARINDAN BİR ÖRNEK: BAYKUŞ PELETİ (KUSMUĞU)”. Anadolu Öğretmen Dergisi 1, sy. 2 (Aralık 2017): 21-28.
EndNote Atlı K, Atlı YDDE (01 Aralık 2017) BİYOLOJİ VE FEN BİLGİSİ DERSLERİ İÇİN DOĞANIN LABORATUVARINDAN BİR ÖRNEK: BAYKUŞ PELETİ (KUSMUĞU). Anadolu Öğretmen Dergisi 1 2 21–28.
IEEE K. Atlı ve Y. D. D. E. Atlı, “BİYOLOJİ VE FEN BİLGİSİ DERSLERİ İÇİN DOĞANIN LABORATUVARINDAN BİR ÖRNEK: BAYKUŞ PELETİ (KUSMUĞU)”, AOD, c. 1, sy. 2, ss. 21–28, 2017.
ISNAD Atlı, Kurtuluş - Atlı, Yrd. Doç. Dr. Emel. “BİYOLOJİ VE FEN BİLGİSİ DERSLERİ İÇİN DOĞANIN LABORATUVARINDAN BİR ÖRNEK: BAYKUŞ PELETİ (KUSMUĞU)”. Anadolu Öğretmen Dergisi 1/2 (Aralık 2017), 21-28.
JAMA Atlı K, Atlı YDDE. BİYOLOJİ VE FEN BİLGİSİ DERSLERİ İÇİN DOĞANIN LABORATUVARINDAN BİR ÖRNEK: BAYKUŞ PELETİ (KUSMUĞU). AOD. 2017;1:21–28.
MLA Atlı, Kurtuluş ve Yrd. Doç. Dr. Emel Atlı. “BİYOLOJİ VE FEN BİLGİSİ DERSLERİ İÇİN DOĞANIN LABORATUVARINDAN BİR ÖRNEK: BAYKUŞ PELETİ (KUSMUĞU)”. Anadolu Öğretmen Dergisi, c. 1, sy. 2, 2017, ss. 21-28.
Vancouver Atlı K, Atlı YDDE. BİYOLOJİ VE FEN BİLGİSİ DERSLERİ İÇİN DOĞANIN LABORATUVARINDAN BİR ÖRNEK: BAYKUŞ PELETİ (KUSMUĞU). AOD. 2017;1(2):21-8.