Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ŞEHİR PAZARLAMASI VE HANE HALKININ ŞEHRE YÖNELİK ALGILARI: ELMALI İLÇESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 7, 91 - 102, 31.07.2018

Öz

Şehirlerin, dünyada küreselleşmenin meydana getirdiği homojen ve tektip mekanlardan biri olmadan ayırt edici özelliklerini ve yerel kimliklerini koruyarak pazarlanabilirliklerini arttırmaları son derece önemli bir konudur. Çünkü bir şehrin pazarlanabilirliğini sağlamak, şehrin ekonomik gelişimini tesadüfi gelişmelere bırakmadan, orta ve uzun vadeli hedeflerle şehrin hedef kitle nezdinde hak ettiği noktaya gelmesini kolaylaştırmaktadır. Bu anlamda şehrin tanıtımında öne çıkartılabilecek unsurların belirlenmesinde şehirde yaşayanların değerlendirmelerinin öğrenilmesi önemli bir kriterdir. Ancak bu sayede, yaşayanların şehrin pazarlanma sürecine aktif katılımları sağlanabilecek ve onlarla birlikte şehrin pazarlanabilirliğine yönelik fikirlerinin geliştirilmesine katkıda bulunulabilecektir. Bu çalışma Elmalı şehrinin pazarlanabilirliği için hane halkının şehre yönelik algılarının öğrenilmesi amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla yüz yüze anket metodu ile Kasım 2017 tarihinde Elmalı’da ikamet eden hane halkından veri toplanmıştır. Araştırmada 500 hane halkından basit tesadüfi örnekleme metodu ile elde edilen veriler amaca uygun istatistik programında analiz edilmiş, güvenilirlik analizi ve frekans analizi yapılmıştır. Sonuç olarak; hane halkının Elmalı’da en fazla önemsedikleri değerler Ömer Paşa Camii, Elmalılı Hamdi Yazır Müzesi, Vahap-ı Ümmi Türbesi’dir. Seren Balı ise en az önem verilen değer olarak ortaya çıkmıştır. Hane halkı Elmalı’yı tarım şehri, sakin ve tarihi şehir olarak tanımlamışlardır. Ayrıca hane halkı Elmalı’da tarımsal üretimin önemli gelir kaynağı olduğunu ve sahip olduğu tarihi geçmişin Elmalı için önemli bir değer olduğunu belirtmiştir.

Kaynakça

  • Ak, M., (2006). Marka Ürününüze Ruh Katar Marka Yönetimi, Akis Kitap, İstanbul.
  • Altunbaş, H.(2007), Pazarlama İletişimi Ve Şehir Pazarlaması “Şehirlerin Markalaşması”, dergipark.gov.tr/download/article-file/177949.
  • Altunışık, R., Çoskun, R., ve Yıldırım, E., (2005). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (SPSS Uygulamalı), Sakarya Kitabevi, Sakarya.
  • Arlı, M. ve Nazik, H. (2001). Bilimsel Araştırmaya Giriş. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Avcılar, M.Y., Kara, E.(2015). Şehir Markası Kavramı ve Marka Şehir Yaratma Stratejilerine Yönelik Literatür İncelemesi, Sosyal Ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi Journal Of Socıal Scıences And Humanıtıes Researches Bahar/Spring 2015-Sayı/Issue 34
  • Bayraktar, A. Uslay C. (2016). Global Place Branding Campaigns across Cities, Regions, and Nations. 1stEdition. IGI Global Book Series AHTSI
  • Can, A., 2017. SPSS ile Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi, 5.Baskı, Ankara, Türkiye: Pegem Akademi, ss.26-389.
  • Ceran, Y.(2013), Şehirlerin Markalaştırılması Ve Markanın Yönetimi, Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi Cilt 5, No 1
  • Daszkiewicz, M, Pμkas, A.(2016), City Marketing Communication – Challenges and Inspirations, Jagiellonian Journal of Management vol. 2 (2016), no. 2, pp. 85–100
  • Giritlioğlu, İ., Avcıkurt, C.(2010) Şehirlerin Turistik Bir Ürün Olarak Pazarlanması, Örnek Şehirler Ve Türkiye’deki Şehirler Üzerine Öneriler (Derlemeden Oluşmuş Bir Uygulama), Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Yıl:3 Sayı:4
  • Hudson, D. L. (2012). The Handy History Answer Book. 3rdEdition. Kartal, M., Bilimsel Araştırmalarda Hipotez Testleri: Parametrik ve Nonparametrik Teknikler, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2006.
  • Kavaratzis, M., (2004). From city marketing to city branding: Towards a Theoretical Framework For Developing City Brands Place Branding November 2004, Volume 1, Issue 1, pp 58–73.
  • Kotler, P. and Gertner, D. (2002) Theoretical papers. Country as brand, product, and beyound: A place marketing and brand management perspective. Special Issue Brand Management
  • Kurtuluş, K. (2004). Pazarlama Araştırmaları, Literatür Yayıncılık, Yayın No:114, İstanbul.
  • Moilanen, T. Rainisto, S. (2009). How to Brand Nations, Cities and Destinations: A Planning Book for Place Branding. 1stEdition. New York: Palgrave Macmillan
  • Moreira, J., Silva, M.J. (2012), City Marketing and Identity: Study Applied for Small Cities in Rural and Peripheral Areas, Transformations in Business & Economics, Vol. 11, No 2 (26), pp.149-161.
  • Nakip, M., (2003). Pazarlama Araştırmaları, Seçkin Yayıncılık, Ankara
  • Özgüner, Z., Uçar, M.,(2015) Şehir Markalaşmasında Pazarlamanın Önemi, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, Yıl: 3, Sayı: 9, Mart 2015, s. 323-333
  • Paddison, R., (1993). City Marketing, Image Reconstruction and Urban Regeneration, Urban Studies, Vol. 30, No . 2, 339-350.
  • Polat, C. (2007) Şehir Pazarlaması, Dünya’daki ve Türkiye’deki Gelişmeler ve Karşılaşılan Sorunlar, Selçuk üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, Cilt:10, Sayı:1-2
  • Rainisto, S. K. (2003). Success Factors of Place Marketing: A Study of Place Marketing Practices in Northern Europe and the United States. Helsinki: Helsinki University of Technology.
  • Stăncıulescu, G.C.(2009), The Role Of Urban Marketıng In The Local Economıc Development, Theoretical and Empirical Researches in Urban Management, Number 1(10)
  • Williams, K.H., and Bordelon, B.M., 2011. The impact of marketing on internal stakeholders in destination branding: The case of a musical city Elyria Kemp. Journal of Vacation Marketing 18(2) 121–133 DOI: 10.1177/1356766712443469.
  • Torlak, M.(2015), Marka Şehir Oluşturma ve Bursa Şehrinin Markalaşması İçin Yol Haritası, Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, Cilt 7 Sayı 2, 47-93
  • Uca, Özer, S.(2015), Şehir Pazarlaması Kapsamında Marka Kişiliği Ve Marka Sadakati İlişkisi "Edirne İli Örneği, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Volume 8 (2), 6-31
  • Zeren, H.E.(2012) Kent Markalaşması Sürecinde İç Girişimcilik Faktörü, KSÜ İİBF Dergisi, Cilt: 2 Sayı: 1
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Rukiye Kılıç

Mükerrem Atalay Oral Bu kişi benim

Derya Öge Set Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Kılıç, R., Atalay Oral, M., & Öge Set, D. (2018). ŞEHİR PAZARLAMASI VE HANE HALKININ ŞEHRE YÖNELİK ALGILARI: ELMALI İLÇESİ ÖRNEĞİ. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 5(7), 91-102.