Hizmet öncesi
öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik kendilerini hazır
hissetmeleri, lisans eğitimleri boyunca mesleki donanımlarını tamamlamaları
için oldukça önemlidir. Bu doğrultuda çalışmanın amacı son sınıf öğretmen
adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik hazırbulunuşluk düzeylerini
belirlemek ve çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırmada Yıldırım
ve Köklükaya (2017) tarafından geliştirilen “Öğretmenlik Mesleğine Yönelik
Hazırbulunuşluk Ölçeği”, gerekli izinler alınarak kullanılmıştır. Araştırmanın
çalışma grubunu 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Akdeniz Üniversitesinde son
sınıfta okumakta olan öğretmen adayları oluşturmuştur. Araştırmada tarama
modeli kullanılmıştır ve elde edilen veriler SPSS paket programı sayesinde analiz
edilmiştir. Araştırma sonucunda çalışmaya katılan öğretmen adaylarının
öğretmenlik mesleğine yönelik hazırbulunuşluk düzeylerinin yüksek düzeyde
olduğu bulunmuştur. Ayrıca araştırmanın sonuçları; öğretmen adaylarının
öğretmenlik mesleğine yönelik hazırbulunuşluk düzeylerinin bölümlerine göre
anlamlı farklılık gösterdiğini ancak cinsiyetlerine, anne ve baba eğitim
durumlarına ve üniversite öncesi yaşadıkları yerleşim birimine göre anlamlı
farklılık göstermediğini ortaya çıkarmıştır.
The fact that pre-service teacher candidates feel
themselves prepared for teaching profession
is highly crucial for them to improve their professional capacity during
their undergraduate education. Thus, the aim of the research is to determine
the readiness levels of the senior teacher candidates towards teaching
profession and to analyse them in terms of different variables. The Readiness
Scale for Teaching Profession, developed by Yıldırım and Köklükaya (2017), was
used in the study by taking the necessary permissions and the survey model was
adopted in the research. The study group of the research consisted of the
senior teacher candidates studying at Akdeniz University in the 2017-2018
educational years. The acquired data was analysed thanks to the SPSS package
program. The results of the
study revealed that the readiness levels of the teacher candidates who
participated in the study towards teaching profession were high. In addition,
according to the results of the study, it was found out that their readiness
levels towards teaching profession showed significant differences in terms of
their teaching department but they didn’t show significant differences in terms
of their gender, their parents’ educational background and their living area
before university.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 1 |