Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

KÜRESELLEŞEN DÜNYADA KRİZ YÖNETİMİNİN ÖNEMİ

Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 3, 308 - 317, 25.03.2019

Öz

Küreselleşme
ile birlikte işletmeler, tüm dünyada yaşanan teknolojik, politik, ekonomik, sosyo-
kültürel ve benzeri değişikliklerden daha fazla etkilenmeye başlamıştır. İnteraktif
teknolojilerinin gelişimi, her geçen gün zaman ve mekandan bağımsız ve stabil
olmayan bir rekabet ortamı meydana getirmektedir. Bu ortamda proaktif olmayan
işletmeler her an yeni bir krizle karşı karşıya kalabilmektedir. Krizi
öngörerek olası eylem planı yapan işletmeler, doğru analizler ile güçlü ve
zayıf yönlerini tespit ederek, olası fırsat ve tehditleri saptayarak krizi daha
etkin yönetebilmektedirler. Doğru bir kriz yönetimiyle işletmeler kriz olmadan
tedbir alabilmekte, bu sayede krizden en az zararla bazen de karla çıkarak
krizi fırsata çevrilebilmektedir. Kriz yönetiminde bazı durumlarda alınan tedbirler
yeterli olmamakta, bu nedenle işletmeye karşı güven kaybını engellemek için
yaşanılan kriz hakkında kamuoyunu bilgilendirmek gerekmektedir. İşletmelerin
kriz ortamında itibarlarını ve imajlarını zedelememeleri için doğru iletişim
stratejileri kullanmaları gerekmektedir. Bu noktada söylentilere izin vermeden
hızlı, doğru ve açık bir şekilde hem iç hem de dış paydaşları bilgilendirmek
önem arz etmektedir. 

Kaynakça

  • Ahmed, M. (2006). The Principles and Practice of Crisis Management. New York: Palgrave Macmillan.Akdağ, M. ve Taşdemir, E. (2006). Krizden Çıkmanın Yolları: Etkin Bir Kriz İletişimi. Selçuk İletişim. 4(2): 142-157.Aktan, C.C. (2001). Ekonomik Kriz. Yeni Türkiye Dergisi. 42: 1225.Anthonissen, P. F. (2008). Crisis Communication: Practical PR Strategies For Reputation Management and Company Survival. London: Kogan Page.Bal, F. (2018). Ekonomik Krizin Çalışanlar Üzerinde Yol Açtığı Psikolojik Sorunlar. IX. International Balkan and Near Eastern Social Sciences Congress Series (IBANESS), 29-30 Eylül 2018, Edirne, Türkiye.Bulgu, M. A. & Islam, S. M. (2007). Corporate Crisis And Risk Management. Oxford: Elsevier.Devlin, E. S. (2007). Crisis Management Planning and Execution. Boca Raton: Auerbach Publications.Doepel, D.G. (1991). Crisis Management: The Psychological Dimension. Industrial Crisis Quarterly. 5: 177-188.Glaesser, D. (2006). Crisis Management in the Tourism Industry. Burlington: Elsevier. Gümüşel, D. (2011). Online Kriz Yönetimi. [Online] http://www.trendweek.com/online-kriz-yonetimi/ [Erişim Tarihi: 18.02.2018].Fidan, M. (2008). Halkla İlişkiler Aracı Olarak İnternet ve Markaya Katkısı. Selçuk İletişim. 5(3):153-160.Hornjak, B. (2001). The Project Surgeon A Troubleshooter's Guide To Business Crisis Management. Pennsylvania: Project Management Institute, Inc.Kalaycı, B. N. (2017). Sosyal Medyada Kriz İletişimi; Turkcell Örneği. 1st International Conference on New Trends in Communication, 4-5 Mayıs 2017, İstanbul, Türkiye.Karkee, R. (2015). Globalization, Global Health and Disaster. Front Public Health. 3: 262.Küçük, F. ve Bayuk, M.N. (2007). Kriz Ortamında Bir Başarı Faktörü Olarak Çalışanların Kurum İmajı. Journal of Yasar University. 2(7):795-808.Lane, J. (2009). Global Crisis Management. World Scientific Studies in International Economics. 6: 357-360.Okay, A. ve Okay, A. (2002). Halkla İlişkiler ‘Kavram, Strateji ve Uygulamaları’. İstanbul: Der Yayınevi.Østergaard, K. (2010). Online Crisis Communication: Fall Like Domino’s. Master of Arts in Corporate Communication. Aarhus University, Denmark.Pearson, C.M. & Mitroff, I.I. (1993). From Crisis Prone to Crisis Prepared: A Framework for Crisis Management. The Executive. 7(1):48-59.Peltekoğlu, F. B. (2016). Halkla İlişkiler Nedir?. İstanbul: Beta.Ray, S. J. (1999). Strategic Communication in Crisis Management: Lessons from the Airline Industry. London: Quorum Books.Regester, M. & Larkin, J. (2005). Risk Issues and Crisis Management. London: Kogan Page Limited.Shrivastava, P., Mitroff, I., Alpaslan, C.M. (2013). Imagining an Education in Crisis Management. Journal of Management Education. 37(1):6-20.Siomkos, G.J. & Kurzbard, G. (1994) The Hidden Crisis in Product-Harm Crisis Management. European Journal of Marketing. 28: 30-41. Sezgin, F. (2003). Kriz Yönetimi. Manas Sosyal Bilimler Dergisi. 4(8):181-195.Tağraf ve Arslan, (2003). Kriz Oluşum Süreci ve Kriz Yönetiminde Proaktif Yaklaşım. C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 4(1):149.160.Tunçsiper, B. ve Dikili, G. (2010). Küresel Ekonomik Kriz Çerçevesinde İşletmelerde Kriz Yönetimi ve Balıkesir İli Örneği. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. 14: 1-14.Veil, S. R. (2011). Mindful Learning In Crisis Management. Journal of Business Communication. 48(2):1-32.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İpek Okkay 0000-0002-7107-2832

Yayımlanma Tarihi 25 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Okkay, İ. (2019). KÜRESELLEŞEN DÜNYADA KRİZ YÖNETİMİNİN ÖNEMİ. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(3), 308-317.