Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

RESEARCH ON THE EFFECTS OF THE PERCEPTIONS OF EMPLOYEES’ PSYCHOLOGICAL EMPOWERMENT ON ORGANIZATIONAL IDENTIFICATION LEVELS

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 11, 24 - 43, 10.08.2018

Öz

The purpose of this research is to determine the psychological
empowerment practices at work perceived by employees on their multidimensional
organizational identity levels. In line with the stated purpose, the
development of identification from the individual level to the organizational
level is explained on the basis of the Social Identity Theory (Tajfel, 1978)
and the psychological empowerment applications are based on the empowerment
classification of Spreitzer (1995). The sample of the research in which the
relational screening model is used is the 161 senior officers working in a
public institution in Konya, which is affiliated to the Ministry of Finance
from Public Service Institutions. The "Personnel Empowerment Scale"
developed by Spreitzer (1995) to determine the level of employees' perceptions
of empowerment practices and the multidimensional structure of organizational
identity to determine the level of organizational identity are based on van
Dick et al. "Multi-Dimensional Organizational Identity Scale" based
on four dimensions and focus and developed by Emeksiz (2015) are used. The analysis
of the data for the findings of the study is utilized in the course of the SPSS
Program. For both scales, factor analysis and validity-reliability analyzes are
performed, as well as correlation and regression analyzes to measure the level
of relation and interaction between so-called variables. As a result of the
research, it is found that the scales used are valid and reliable in accordance
with the originals; there is a meaningful, positive, and moderate relationship
between psychological empowerment and organizational identity; it has been
revealed that the level of impact on the organizational identity of the
psychological empowerment practices applied in the workplace is 15%.
Considering that employees may be "representatives of intra-organizational
identity", the importance of psychological empowerment practices has been
emphasized, and it has been made suggestions to authorities in this context.

Kaynakça

  • Ağlargöz, O. (2011). Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi ve Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Örgütsel Kimliklerinin Fenomenografik Durum Çalışmalarıyla Analizi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Akatay, A. (2008). Çalışanların Örgütsel Kimlik Algılarının Vatandaşlık Davranışı Üzerindeki Etkisi. SÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, Sayı 16, 299-315.
  • Akbolat, M., Durmuş, A. ve Ünal, Öz. (2017). Örgütsel Erdemliliğin Personel Güçlendirmeye Etkisi ve Otantik Liderliğin Aracı Rolü. İşletme Bilimi Dergisi (JOBS), 5(2), 71-87.
  • Akçakaya, M. (2010). Örgütlerde Uygulanan Personel Güçlendirme Yöntemleri: Türk Kamu Yönetiminde Personel Güçlendirme. Karadeniz Araştırmaları (Journal of Black Sea Studies), 25, 145-174.
  • Argon, T. ve Ertürk, R. (2013). İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin İçsel Motivasyonları ve Örgütsel Kimliğe Yönelik Algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 19(2), 159-179.
  • Arslantaş, M. (2015). İlkokullarda Görev Yapan Yönetici ve Öğretmenlerin Duygusal Zekâ Düzeyleri ve Örgütsel Kimlik Algılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gaziantep Zirve Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Atakan-Duman, Ş., Paşamehmetoğlu, A. ve Poyraz, A. B. (2013). Örgütsel Kimlik Algısı, Örgütsel Bağlılık ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Arasındaki İlişkinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. Journal of Business Economics and Political Science, 2(4), 75-89.
  • Bakan, İ., Erşahan, B. ve Kaya, İ. (2016). Örgütsel Kimliğin ve Örgütsel Prestijin, Örgütsel Vatandaşlık Üzerindeki Etkisi: Bir Alan Araştırması. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(1), 69-88.
  • Bakhshi, F., Shojaeizadeh, D., Sadeghi, R., Nedjat, S., Taghdisi, M. H. ve Laverack, G. (2017). Psychological Empowerment of NGO Women in Iran: Designing a tool. Electronic Physician, 9(9), 5270-5278.
  • Beek, D (2003). “Managing Organizational Identity: Towards A Framework For Developing The Potential of the Organizational Identity”, Corporate Communication Center.
  • Can, Ö. (2013). Predictors Of Hybrid Organizational Identity: Evidence From the Turkish Theatre Field: 1923-1999. PhD Dissertation. Sabancı University, Institute of Social Sciences.
  • Cheney, G. (1983). On the various changing meanings of organization membership: A field study of organizational identification. Communication Monographs, 50, 342-362.
  • Chib, S. (2016). Study on Organizational Commitment and Workplace Empowerment as Predictors of Organization Citizenship Behaviour. International Journal of Management & Development, 3(3), 63-73.
  • Conger, J. A. ve Kanungo, R. N. (1988). The Empowerment Process: Integrating Theory and Practice. The Academy of Management Review, 13(3), 471-482.
  • Coşkun, H. (2006). Sosyal Kimlik ve Üretkenlik İlişkisine Yeni Bir Bakış. Türk Psikoloji Yazıları, 9 (17), 19-36.
  • Çobanoğlu, F. (2008). İlköğretim Okullarında Örgütsel Kimlik ve Örgütsel Etkililik (Denizli İli Örneği). Yayınlanmamış Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Çöl, G. (2006). Güçlendirme Algılarını Etkileyen Sosyal Yapısal Özelliklerin Analizi. ODTÜ Gelişme Dergisi, 33, 63-86.
  • Doosje, B., Spears, R. ve Ellemers, N. (2002). Social identity as both cause and effect: The development of group identification in response to anticipated and actual changes in the intergroup status hierarchy. British Journal of Social Psychology, 41, 57-76.
  • Dutton, J. E., Dukerich, J. M. ve Harquail, C. V. (1994). Organizational Images and Member Identification. Administrative Science Quarterly, 39(2), 239-263.
  • Ekiyor, A. ve Karagul, S. (2016). Sağlık Sektöründe Personel Güçlendirmenin İşgören Performansına ve İç Girişimciliğe Etkisi. International Journal of Health Management and Strategies Research, 1(3), 13-25.
  • Emeksiz, E. (2015). İş Doyumunun Yordayıcısı Olarak Çok Boyutlu Örgütsel Kimliklenme: İşle Bütünleşmenin Aracılık Rolü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Bahçeşehir Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Fernandez, S. ve Moldogaziev, T. (2013). Employee Empowerment, Employee Attitudes, and Performance: Testing a Causal Model. Public Administration Review, 73(3), 490–506.
  • Filizöz, B. ve Koparan, E. (2016). Örgütsel Vatandaşlık Ve Örgütsel Kimlik İlişkisi: Sendikal Bağlamda Akademisyenler Üzerine Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 30(5), 1225-1240.
  • Freeman, R. E. (1984). Strategic Management, A Stakeholder Approach. Pitman, Boston.
  • Gülsünler, M. E. (2005). Kurum Kimliği Süreci ve İşleyişi Üzerine Teorik ve Uygulamalı Bir Çalışma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 8(1-2), 281-294.
  • Haslam, S. A., ve Turner, J. C. (2001). Social identity, organizations, and leadership. In M. E. Turner (Ed.), Groups at work: Theory and research (pp. 25-65). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Henderson, A., Cheney, G. ve Weaver, C. K. (2015). The Role of Employee Identification and Organizational Identity in Strategic Communication and Organizational Issues Management about Genetic Modification. International Journal of Business Communication, 52(1), 12 –41.
  • Hogg, M. A. ve Reid, S. A. (2006). Social Identity, Self-Categorization, and the Communication of Group Norms. Communication Theory, 16, 7-30.
  • Huang, J. (2017). The Relationship Between Employee Psychological Empowerment And Proactive Behavior: Self-Effıcacy As Mediator. Social Behavıor And Personality, 45(7), 1157–1166.
  • Hur, M. H. (2006). Empowerment In Terms Of Theoretical Perspectives: Exploring A Typology of The Process and Components Across Disciplines. Journal of Community Psychology, 34(5), 523-540.
  • Kumkale, İ. (2017). Stratejik Girişimcilik ve Girişimcilikte Yeni Yönetim Yaklaşımları. (Ed. Doç Dr. Erdoğan KAYGIN). Girişimcilik: Temel Kavramlar, Girişimcilik Türleri, Girişimcilikte Güncel Konular. İstanbul: Cinius Yayınları.
  • Lee, S. M. (1971). An Empirical Analysis of Organizational Identification. The Academy of Management Journal, 14(2), 213-226.
  • Özdemir, A. (2010). Yönetim Biliminde İleri Araştırma Yöntemleri ve Uygulamalar. (2. Baskı). İstanbul: Beta Basım.
  • Özdora Akşak, E. ve Atakan Duman, Ş. (2016). How A Turkish Bank Uses Corporate Social Responsibility To Construct Its Identity? A Case Study. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 1, 73-88.
  • Özseven, M. (2015). Kurumsal Karmaşıklık ve Örgütsel Kimlik: Türk Bankacılık Sektöründe Bir Araştırma. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Mamatoğlu, N. (2010). Lider Davranışları Algıları ve Örgütsel Kimliklenme Boyutları Arasında Çalışanın Kişilik Özelliklerinin Düzenleyici Rolü. Türk Psikoloji Dergisi, 25(65), 82-97.
  • Min, K. R., Ugaddan, R. G. ve Park, S. M. (2016). Is the Creative Tendency Affected by Organizational Leadership and Employee Empowerment? An Empirical Analysis of U.S. Federal Employees. Public Performance & Management Review. 40(2), 382-408.
  • Mujib, H. (2017). Organizational Identity: An Ambiguous Concept in Practical Terms. Administrative Sciences, 7(28), 1-30.
  • Prati, G. ve Zani, B. (2013). The Relationship Between Psychological Empowerment and Organizational Identification. Journal of Community Psychology, 41(7), 851–866.
  • Salajegheh, S. ve Ghanadzadeh, S. E. (2015). The Impact of Employees' Perception of Organization on Their Professional Attitudes with the Mediation of Organizational Identity. Turkish Journal of Psychology, 30(75), 29-34.
  • Saunders, M., Lewis, P. ve Thornhill, A. (2009). Research Methods for Business Students. 5th ed. London: Pearson Education Limited. p. 614.
  • Scott, C. R., Corman, S. R., ve Cheney, G. (1998). Development of a structurational model of identification in the organization. Communication Theory, 8(3), 298-336.
  • Snihur, Y. (2016). Developing Optimal Distinctiveness: Organizational İdentity Processes in New Ventures Engaged in Business Model İnnovation. Entrepreneurship & Regional Development, 28(3-4), 259-285.
  • Spreitzer, G. M. (1995). Psychological Empoverment in The Workplace: Dimensions, Measurement, and Validation. Academy of Management Journal, 38(5), 1442-1465.
  • Tajfel, H. (1978). The Achievement of Group Differentiation. In H. Tajfel (Ed.), Differentiation Between Social Groups: Studies in The Social Psychology of İntergroup Relations (pp. 77-98). London: Academic Press.
  • Tajfel, H. ve Turner, J. C. (1986). The social identity theory of intergroup behavior. In S. Worschel ve W. G. Austin (Eds.), Psychology of Intergroup Relations. Chicago: Nelson-Hall.
  • Taşdan, M. (2013). The Development of the Scale of Organizational Identy Perception at Elementary Schools. Ankara University, Journal of Faculty of Educational Sciences, 46(2), 1-24.
  • Thomas, K. W. ve Velthouse, B. A. (1990). Cognitive Elements of Empowerment: An "Interpretive" Model of Intrinsic Task Motivation. The Academy of Management Review, 15(4), 666-681.
  • Tüzün, İ. K. ve Özdoğan, B. (2006). Örgütsel Kimliğin Pazar Odaklılıktaki Rolü. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6, 88-98.
  • Uğurlu, C. T. ve Arslan, C. (2015). Öğretmenlerin Örgütsel Kimlik ve Okula Güven Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Elementary Education Online, 14(1), 72‐85.
  • Van Dick, R. (2001). Identification and Self-Categorization Processes in Organizational Contexts: Linking Theory and Research From Social and Organizational Psychology. International Journal of Management Reviews, 3, 265–283.
  • Van Dick, R. ve Wagner, U. (2002). Social Identification Among School Teachers: Dimensions, Foci, And Correlates. European Journal of Work and Organizational Psychology, 11(2), 129-149.
  • Van Dick, R., Christ, O., Stellmacher, J., Wagner, U., Ahlswede, O., Grubba, C., Hauptmeier, M., Höhfeld, C., Moltzen, K. ve Tissington, P. A. (2004). Should I Stay or Should I Go? Explaining Turnover Intentions with Organizational Identification and Job Satisfaction. British Journal of Management, 15, 351–360.
  • Yörgüç, P. (2016). Örgütsel Kimlik-Kolektif Bellek İle Örgütsel Bağlılık Arasındaki İlişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.

ÇALIŞANLARIN PSİKOLOJİK GÜÇLENDİRME ALGILARININ ÖRGÜTSEL KİMLİKLENME DÜZEYLERİ ÜZERİNE ETKİLERİ ARAŞTIRMASI

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 11, 24 - 43, 10.08.2018

Öz

Bu
araştırmanın amacı, iş yerinde çalışanların algıladıkları psikolojik personel
güçlendirme uygulamalarının çok boyutlu örgütsel kimliklenme düzeyleri
üzerindeki etkisini belirlemektir. Belirlenen amaç doğrultusunda bireysel
düzeyden örgütsel düzeye kimliklenme gelişimi Sosyal Kimlik Teorisi (Tajfel,
1978) temelinde, psikolojik güçlendirme uygulamaları ise Spreitzer (1995)’in
güçlendirme sınıflandırmasına dayandırılarak anlatılmıştır. İlişkisel tarama
modelinin kullanıldığı araştırmanın örneklemini Kamu Hizmet kurumlarından
Maliye Bakanlığı’na bağlı Konya ilinde bulunan bir kamu kurumunda çalışan 161
üst düzey memur oluşturmaktadır. Çalışanların kurumdaki personel güçlendirme
uygulamalarını algılama düzeyini belirlemek için Spreitzer (1995)’in
geliştirdiği “Personel Güçlendirme Ölçeği” ve örgütsel kimliklenme düzeyini
belirlemek için örgütsel kimliklenmenin çok boyutlu yapısının van Dick vd.
(2004) tarafından kullanılan, dört boyutu ve dört odağı temel alınarak, Emeksiz
(2015) tarafından geliştirilen “Çok Boyutlu Örgütsel Kimliklenme ölçeği”
kullanılmıştır. Araştırmanın bulgular bölümü için verilerin analiz edilmesi
aşamasında SPSS Programı’ndan yararlanılmıştır. Her iki ölçek için de faktör
analizi ve geçerlilik-güvenilirlik analizleri ve ayrıca değişkenler arası
ilişki ve etkileşim düzeyini ölçmek amaçlı korelasyon ve regresyon analizleri
yapılmıştır. Araştırma sonucunda, yararlanılan ölçeklerin asıllarına uygun
olarak geçerli ve güvenilir oldukları; psikolojik personel güçlendirme ile
örgütsel kimliklenme arasında anlamlı, pozitif yönde ve orta düzeyde bir ilişki
olduğu; işyerinde uygulanan psikolojik güçlendirme uygulamalarının örgütsel
kimliklenme üzerindeki etki düzeyinin %15 olduğu ortaya çıkmıştır. Çalışanların
birer “örgüt içi kimlik temsilcisi” olabilecekleri düşüncesinden hareketle,
psikolojik olarak güçlendirilme uygulamalarının önemi üzerinde durulmuş ve yetkililere
öneriler geliştirilmiştir. 

Kaynakça

  • Ağlargöz, O. (2011). Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi ve Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Örgütsel Kimliklerinin Fenomenografik Durum Çalışmalarıyla Analizi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Akatay, A. (2008). Çalışanların Örgütsel Kimlik Algılarının Vatandaşlık Davranışı Üzerindeki Etkisi. SÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, Sayı 16, 299-315.
  • Akbolat, M., Durmuş, A. ve Ünal, Öz. (2017). Örgütsel Erdemliliğin Personel Güçlendirmeye Etkisi ve Otantik Liderliğin Aracı Rolü. İşletme Bilimi Dergisi (JOBS), 5(2), 71-87.
  • Akçakaya, M. (2010). Örgütlerde Uygulanan Personel Güçlendirme Yöntemleri: Türk Kamu Yönetiminde Personel Güçlendirme. Karadeniz Araştırmaları (Journal of Black Sea Studies), 25, 145-174.
  • Argon, T. ve Ertürk, R. (2013). İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin İçsel Motivasyonları ve Örgütsel Kimliğe Yönelik Algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 19(2), 159-179.
  • Arslantaş, M. (2015). İlkokullarda Görev Yapan Yönetici ve Öğretmenlerin Duygusal Zekâ Düzeyleri ve Örgütsel Kimlik Algılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gaziantep Zirve Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Atakan-Duman, Ş., Paşamehmetoğlu, A. ve Poyraz, A. B. (2013). Örgütsel Kimlik Algısı, Örgütsel Bağlılık ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Arasındaki İlişkinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. Journal of Business Economics and Political Science, 2(4), 75-89.
  • Bakan, İ., Erşahan, B. ve Kaya, İ. (2016). Örgütsel Kimliğin ve Örgütsel Prestijin, Örgütsel Vatandaşlık Üzerindeki Etkisi: Bir Alan Araştırması. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(1), 69-88.
  • Bakhshi, F., Shojaeizadeh, D., Sadeghi, R., Nedjat, S., Taghdisi, M. H. ve Laverack, G. (2017). Psychological Empowerment of NGO Women in Iran: Designing a tool. Electronic Physician, 9(9), 5270-5278.
  • Beek, D (2003). “Managing Organizational Identity: Towards A Framework For Developing The Potential of the Organizational Identity”, Corporate Communication Center.
  • Can, Ö. (2013). Predictors Of Hybrid Organizational Identity: Evidence From the Turkish Theatre Field: 1923-1999. PhD Dissertation. Sabancı University, Institute of Social Sciences.
  • Cheney, G. (1983). On the various changing meanings of organization membership: A field study of organizational identification. Communication Monographs, 50, 342-362.
  • Chib, S. (2016). Study on Organizational Commitment and Workplace Empowerment as Predictors of Organization Citizenship Behaviour. International Journal of Management & Development, 3(3), 63-73.
  • Conger, J. A. ve Kanungo, R. N. (1988). The Empowerment Process: Integrating Theory and Practice. The Academy of Management Review, 13(3), 471-482.
  • Coşkun, H. (2006). Sosyal Kimlik ve Üretkenlik İlişkisine Yeni Bir Bakış. Türk Psikoloji Yazıları, 9 (17), 19-36.
  • Çobanoğlu, F. (2008). İlköğretim Okullarında Örgütsel Kimlik ve Örgütsel Etkililik (Denizli İli Örneği). Yayınlanmamış Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Çöl, G. (2006). Güçlendirme Algılarını Etkileyen Sosyal Yapısal Özelliklerin Analizi. ODTÜ Gelişme Dergisi, 33, 63-86.
  • Doosje, B., Spears, R. ve Ellemers, N. (2002). Social identity as both cause and effect: The development of group identification in response to anticipated and actual changes in the intergroup status hierarchy. British Journal of Social Psychology, 41, 57-76.
  • Dutton, J. E., Dukerich, J. M. ve Harquail, C. V. (1994). Organizational Images and Member Identification. Administrative Science Quarterly, 39(2), 239-263.
  • Ekiyor, A. ve Karagul, S. (2016). Sağlık Sektöründe Personel Güçlendirmenin İşgören Performansına ve İç Girişimciliğe Etkisi. International Journal of Health Management and Strategies Research, 1(3), 13-25.
  • Emeksiz, E. (2015). İş Doyumunun Yordayıcısı Olarak Çok Boyutlu Örgütsel Kimliklenme: İşle Bütünleşmenin Aracılık Rolü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Bahçeşehir Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Fernandez, S. ve Moldogaziev, T. (2013). Employee Empowerment, Employee Attitudes, and Performance: Testing a Causal Model. Public Administration Review, 73(3), 490–506.
  • Filizöz, B. ve Koparan, E. (2016). Örgütsel Vatandaşlık Ve Örgütsel Kimlik İlişkisi: Sendikal Bağlamda Akademisyenler Üzerine Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 30(5), 1225-1240.
  • Freeman, R. E. (1984). Strategic Management, A Stakeholder Approach. Pitman, Boston.
  • Gülsünler, M. E. (2005). Kurum Kimliği Süreci ve İşleyişi Üzerine Teorik ve Uygulamalı Bir Çalışma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 8(1-2), 281-294.
  • Haslam, S. A., ve Turner, J. C. (2001). Social identity, organizations, and leadership. In M. E. Turner (Ed.), Groups at work: Theory and research (pp. 25-65). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Henderson, A., Cheney, G. ve Weaver, C. K. (2015). The Role of Employee Identification and Organizational Identity in Strategic Communication and Organizational Issues Management about Genetic Modification. International Journal of Business Communication, 52(1), 12 –41.
  • Hogg, M. A. ve Reid, S. A. (2006). Social Identity, Self-Categorization, and the Communication of Group Norms. Communication Theory, 16, 7-30.
  • Huang, J. (2017). The Relationship Between Employee Psychological Empowerment And Proactive Behavior: Self-Effıcacy As Mediator. Social Behavıor And Personality, 45(7), 1157–1166.
  • Hur, M. H. (2006). Empowerment In Terms Of Theoretical Perspectives: Exploring A Typology of The Process and Components Across Disciplines. Journal of Community Psychology, 34(5), 523-540.
  • Kumkale, İ. (2017). Stratejik Girişimcilik ve Girişimcilikte Yeni Yönetim Yaklaşımları. (Ed. Doç Dr. Erdoğan KAYGIN). Girişimcilik: Temel Kavramlar, Girişimcilik Türleri, Girişimcilikte Güncel Konular. İstanbul: Cinius Yayınları.
  • Lee, S. M. (1971). An Empirical Analysis of Organizational Identification. The Academy of Management Journal, 14(2), 213-226.
  • Özdemir, A. (2010). Yönetim Biliminde İleri Araştırma Yöntemleri ve Uygulamalar. (2. Baskı). İstanbul: Beta Basım.
  • Özdora Akşak, E. ve Atakan Duman, Ş. (2016). How A Turkish Bank Uses Corporate Social Responsibility To Construct Its Identity? A Case Study. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 1, 73-88.
  • Özseven, M. (2015). Kurumsal Karmaşıklık ve Örgütsel Kimlik: Türk Bankacılık Sektöründe Bir Araştırma. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Mamatoğlu, N. (2010). Lider Davranışları Algıları ve Örgütsel Kimliklenme Boyutları Arasında Çalışanın Kişilik Özelliklerinin Düzenleyici Rolü. Türk Psikoloji Dergisi, 25(65), 82-97.
  • Min, K. R., Ugaddan, R. G. ve Park, S. M. (2016). Is the Creative Tendency Affected by Organizational Leadership and Employee Empowerment? An Empirical Analysis of U.S. Federal Employees. Public Performance & Management Review. 40(2), 382-408.
  • Mujib, H. (2017). Organizational Identity: An Ambiguous Concept in Practical Terms. Administrative Sciences, 7(28), 1-30.
  • Prati, G. ve Zani, B. (2013). The Relationship Between Psychological Empowerment and Organizational Identification. Journal of Community Psychology, 41(7), 851–866.
  • Salajegheh, S. ve Ghanadzadeh, S. E. (2015). The Impact of Employees' Perception of Organization on Their Professional Attitudes with the Mediation of Organizational Identity. Turkish Journal of Psychology, 30(75), 29-34.
  • Saunders, M., Lewis, P. ve Thornhill, A. (2009). Research Methods for Business Students. 5th ed. London: Pearson Education Limited. p. 614.
  • Scott, C. R., Corman, S. R., ve Cheney, G. (1998). Development of a structurational model of identification in the organization. Communication Theory, 8(3), 298-336.
  • Snihur, Y. (2016). Developing Optimal Distinctiveness: Organizational İdentity Processes in New Ventures Engaged in Business Model İnnovation. Entrepreneurship & Regional Development, 28(3-4), 259-285.
  • Spreitzer, G. M. (1995). Psychological Empoverment in The Workplace: Dimensions, Measurement, and Validation. Academy of Management Journal, 38(5), 1442-1465.
  • Tajfel, H. (1978). The Achievement of Group Differentiation. In H. Tajfel (Ed.), Differentiation Between Social Groups: Studies in The Social Psychology of İntergroup Relations (pp. 77-98). London: Academic Press.
  • Tajfel, H. ve Turner, J. C. (1986). The social identity theory of intergroup behavior. In S. Worschel ve W. G. Austin (Eds.), Psychology of Intergroup Relations. Chicago: Nelson-Hall.
  • Taşdan, M. (2013). The Development of the Scale of Organizational Identy Perception at Elementary Schools. Ankara University, Journal of Faculty of Educational Sciences, 46(2), 1-24.
  • Thomas, K. W. ve Velthouse, B. A. (1990). Cognitive Elements of Empowerment: An "Interpretive" Model of Intrinsic Task Motivation. The Academy of Management Review, 15(4), 666-681.
  • Tüzün, İ. K. ve Özdoğan, B. (2006). Örgütsel Kimliğin Pazar Odaklılıktaki Rolü. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6, 88-98.
  • Uğurlu, C. T. ve Arslan, C. (2015). Öğretmenlerin Örgütsel Kimlik ve Okula Güven Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Elementary Education Online, 14(1), 72‐85.
  • Van Dick, R. (2001). Identification and Self-Categorization Processes in Organizational Contexts: Linking Theory and Research From Social and Organizational Psychology. International Journal of Management Reviews, 3, 265–283.
  • Van Dick, R. ve Wagner, U. (2002). Social Identification Among School Teachers: Dimensions, Foci, And Correlates. European Journal of Work and Organizational Psychology, 11(2), 129-149.
  • Van Dick, R., Christ, O., Stellmacher, J., Wagner, U., Ahlswede, O., Grubba, C., Hauptmeier, M., Höhfeld, C., Moltzen, K. ve Tissington, P. A. (2004). Should I Stay or Should I Go? Explaining Turnover Intentions with Organizational Identification and Job Satisfaction. British Journal of Management, 15, 351–360.
  • Yörgüç, P. (2016). Örgütsel Kimlik-Kolektif Bellek İle Örgütsel Bağlılık Arasındaki İlişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Toplam 54 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makale
Yazarlar

Serap Kalfaoğlu

Adnan Çelik

Volkan Kalfaoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 10 Ağustos 2018
Gönderilme Tarihi 11 Mart 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Kalfaoğlu, S., Çelik, A., & Kalfaoğlu, V. (2018). ÇALIŞANLARIN PSİKOLOJİK GÜÇLENDİRME ALGILARININ ÖRGÜTSEL KİMLİKLENME DÜZEYLERİ ÜZERİNE ETKİLERİ ARAŞTIRMASI. ASSAM Uluslararası Hakemli Dergi, 5(11), 24-43.

 ASSAM-UHAD Nisan ve Kasım aylarında yayınlanan süreli ve elektronik basımı yapılan, uluslararası indeksli hakemli bir dergidir.