BibTex RIS Kaynak Göster

DOĞU ANADOLU BÖLGESİ İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM OKULLARINDA BEDEN EĞİTİMİ DERSİ İÇİN GEREKEN TESİS ARAÇ-GEREÇ DURUMLARI İLE ÖĞRENCİLERİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİLER / THE RELATION BETWEEN FACILITIES AND EQUIPMENTS

Yıl 2009, Cilt: 11 Sayı: 3, 0 - 0, 12.03.2010

Öz

Bu araştırmanın amacı, Doğu Anadolu Bölgesi'ndeki il merkezlerinde bulunan ilköğretim ve
ortaöğretim okullarında beden eğitimi dersi için gereken tesis araç-gereç durumları ile öğrencilerin
beden eğitimi dersine ilişkin tutumları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın evrenini, 2008-
2009 eğitim-öğretim yılında Doğu Anadolu Bölgesi'nde faaliyet gösteren 522 ilköğretim ve
ortaöğretim okulu ve bu okullarda öğrenim gören 216000 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın
örneklemini ise Doğu Anadolu Bölgesi'nde bulunan (Ağrı, Erzincan, Ardahan, Bingöl, Elazığ, Muş,
Malatya, Erzurum, Kars, Iğdır) illerin şehir merkezlerinde bulunan 277 ilköğretim ve ortaöğretim
okulu ve bu okullarda öğrenim gören 5825 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada verilerin
toplanmasında iki farklı veri toplama aracından yararlanılmıştır. Bunlar; beden eğitimi dersine karşın
tutum anketi ve okul araç gereç belirleme formudur. Bu gruplara uygulanan anketlerden oluşan
veriler SPSS for Windows 12.00 istatistik programında değerlendirilmiştir. İstatistiksel işlem olarak
"Ki-kare, Pearson Momentler Çarpımı, Korelasyon, Tek Yönlü Varyans, LSD Post Hoc Testi"
analizlerini kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel analizi ve yorumlarında p=0.05 anlamlılık düzeyi
dikkate alınmıştır. Araştırmada; il merkezlerindeki okullarda spor malzemelerinin ve spor salonlarının
yetersiz olduğu, buna rağmen bölgenin sosyo-kültürel şartları göz önüne alındığında beden eğitimi ve
spor derslerine öğrencilerin tutumlarının ve kız öğrencilerin katılımının yüksek olduğu
gözlemlenmiştir.

Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi, Doğu Anadolu Bölgesi, Öğrenci Tutumları.

ABSTRACT
It has been aimed to examine the relation between facilities and equipments for the course of
physical education and sports and students' attitudes towards the course primary and secondary
schools in eastern anatolia. The universe of the survey consists of 522 physical education teachers
who work at primary and secondary schools in Eastern Anatolian city-centers in 2008-2009 and
216.000 students in these schools. The sampling of the survey includes schools (277) and students
(5825) at the schools in Eastern Anatolian city-centers (Ağrı, Erzincan, Ardahan, Bingöl, Elazığ, Muş,
Malatya, Erzurum, Kars, Iğdır). It has been benefited from three different data gathering
instruments for the acquisiton of the data. These instuments are the form of designation of teachers
problems, the questionnare of attitude toward physical education lesson, and the form of designation
of school equipments. The data obtained from questionnares applied on the groups has been evaluated
by SPSS for Windows statistic programme. Statistical test were used analysis of chi-square, one-way
variance, the test of LSD Post Hoc. The significance level of p=0.05 is taken into consideration during
the statistical analysis and interpretation of the data. According to results of the study: the schools in
the city-centers had insufficient sport equipments and gyms, although there was unfavourable sociocultural
conditio it has been observed that the students have a higher level of ambition fort he course
moreover female students attended the course of a high percentage.

Key Words : Physical Education, Eastern Anatolian Region, Student's attitudes.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Süleyman Erim Erhan Bu kişi benim

Kemal Tamer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 12 Mart 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 11 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Erhan, S. E., & Tamer, K. (2010). DOĞU ANADOLU BÖLGESİ İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM OKULLARINDA BEDEN EĞİTİMİ DERSİ İÇİN GEREKEN TESİS ARAÇ-GEREÇ DURUMLARI İLE ÖĞRENCİLERİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİLER / THE RELATION BETWEEN FACILITIES AND EQUIPMENTS. Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 11(3).