Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Study on Parent Attitudes towards Imam-Hatip Secondary School Students Participation of Physical Education and Sports Class in Terms of Different Variables

Yıl 2018, Cilt: 20 Sayı: 4, 23 - 33, 31.12.2018

Öz

The
aim of this study is to examine the parent attitudes towards the participation
of Imam-Hatip Secondary School students in central districts of Erzurum in
physical education and sports class in terms of different variables. 394
students' parents from 6 different Imam-Hatip secondary schools in the central
districts of Erzurum in 2015-2016 academic year participated in this research.
 Data of the study were collected through the personal information form
developed by the researcher and consultant and the scale of parent attitude
towards physical education and sports class developed by Öncü (2007).
Percentage and frequency analysis were done to determine the demographic
characteristics by using SPSS 22.00 software package in the analysis of data.
Independent Sample T-Test and One-way ANOVA tests, with 0.05 level of
significance, were used to determine the relationship between independent
variables and parental attitudes towards physical education and sports class.
As claimed by the findings, it was determined that there is a significant
differentiation between the variables of the participants' genders, their state
of doing sports, their state of following the publications on sports, watching
sport competitions, their children's gender, grade level, how they evaluate
school success, playing in the school team status, taking part in a sports club
and the gender of the physical education teacher and parental attitudes towards
physical education and sports class.  It was determined that there isn't
any significant differentiation between the variables of the participants'
education level, monthly income level, type of sports and sports doing hour per
week and parental attitudes towards physical education and sports class.
 As a conclusion, the attitudes of the parents, who are doing sports or
related to sports, towards physical education and sports class are found to be
more positive. 

Kaynakça

  • Uysal, F. K. (2005). Okul çağında çocuk sağlığı. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Yetim, A. A. (2014). Sosyoloji ve spor. Ankara: Berikan Yayınevi.
  • Kotan, Ç. (2007). İlköğretim okullarında okuyan sporcu öğrencelerin spor yapmalarında okul ve aile faktörünün etkisi (Sakarya il örneği). Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Cüceloğlu, D. (1996). İnsan ve davranışı psikolojinin temel kavramları. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (2010). Benlik, aile ve insan gelişimi, Kültürel Psikoloji, İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları.
  • Öncü, E. (2007). Ana-babaların çocuklarının beden eğitimi dersine katılımına yönelik tutumları ve beklentileri. Yayımlanmış doktora tezi. Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Öncü, E. (2007). Ana-babaların çocuklarının beden eğitimi dersine katılımına yönelik tutumları ve beklentileri. Yayımlanmış doktora tezi. Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yaldız, A. S. (2013). İlköğretim okullarında beden eğitimi dersine yönelik öğrenci ve ana-baba tutumları. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Downward, P. Hallmann, K. Pawlowski, T. (2014). Assessing parental impact on the sports participation of children: a socio-economic analysis of the uk. European Journal Of Sport Science, 14(1), 84-90.
  • Yıldız, A. (2015). Ebeveynlerin çocuklarının beden eğitimi ve spor dersine katılımına yönelik tutumlarının incelenmesi. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.

İMAM HATİP ORTAOKULU ÖĞRENCİLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR DERSİNE KATILIMINA YÖNELİK ANA BABA TUTUMLARININ FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2018, Cilt: 20 Sayı: 4, 23 - 33, 31.12.2018

Öz

Bu araştırmanın amacı Erzurum ili merkez ilçelerinde bulunan, imam hatip
ortaokulu öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine katılımlarına yönelik ebeveyn
tutumlarını incelemektir. Araştırmaya 2015-2016 eğitim-öğretim yılıda Erzurum
ili merkez ilçelerinde bulunan 6 imam hatip ortaokulundan 394 öğrenci velisi
(anne ya da baba) katılmıştır. Verilerin toplanmasında araştırmacı ve danışmanı
tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu ve
Öncü
(2007) tarafından geliştirilen, beden eğitimi dersine yönelik ana-baba tutum
ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 22.00 paket programı
kullanılarak demografik özellikleri belirlemek için yüzde ve frekans analizleri
yapılmıştır. Bağımsız değişkenler ile beden eğitimi ve spor dersine yönelik
ebeveyn tutumları arasındaki ilişkiyi belirlemek için 0,05 anlamlılık
düzeyinde, Independent Sample T Testi
ve One way ANOVA testleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre
katılımcıların cinsiyeti, spor yapma durumları, sporla ilgili yayınları takip
etme durumları, spor yarışma ve müsabakalarını izleme durumları, çocuklarının
cinsiyeti, sınıf seviyesi, okul başarılarını nasıl değerlendirdiği, okul
takımında oynama durumu, bir spor kulübünde spor yapma durumu ve beden eğitimi
öğretmeninin cinsiyeti değişkenleri ile beden eğitimi ve spor dersine yönelik
ebeveyn tutumları arasında anlamlı bir farklılığın olduğu tespit edilmiştir.
Katılımcıların eğitim durumu, aylık gelir seviyesi, spor yapanların yaptıkları
spor türü ve spor yapanların haftalık spor saati değişkenleri ile beden eğitimi
dersine yönelik ebeveyn tutumları arasında anlamlı bir farklılık tespit
edilememiştir. Sonuç olarak spor yapan ve sporla ilgili olan ebeveynlerinin
beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumlarının daha olumlu olduğu
görülmüştür.

Kaynakça

  • Uysal, F. K. (2005). Okul çağında çocuk sağlığı. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Yetim, A. A. (2014). Sosyoloji ve spor. Ankara: Berikan Yayınevi.
  • Kotan, Ç. (2007). İlköğretim okullarında okuyan sporcu öğrencelerin spor yapmalarında okul ve aile faktörünün etkisi (Sakarya il örneği). Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Cüceloğlu, D. (1996). İnsan ve davranışı psikolojinin temel kavramları. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (2010). Benlik, aile ve insan gelişimi, Kültürel Psikoloji, İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları.
  • Öncü, E. (2007). Ana-babaların çocuklarının beden eğitimi dersine katılımına yönelik tutumları ve beklentileri. Yayımlanmış doktora tezi. Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Öncü, E. (2007). Ana-babaların çocuklarının beden eğitimi dersine katılımına yönelik tutumları ve beklentileri. Yayımlanmış doktora tezi. Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yaldız, A. S. (2013). İlköğretim okullarında beden eğitimi dersine yönelik öğrenci ve ana-baba tutumları. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Downward, P. Hallmann, K. Pawlowski, T. (2014). Assessing parental impact on the sports participation of children: a socio-economic analysis of the uk. European Journal Of Sport Science, 14(1), 84-90.
  • Yıldız, A. (2015). Ebeveynlerin çocuklarının beden eğitimi ve spor dersine katılımına yönelik tutumlarının incelenmesi. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Ertuğrul Öztürk 0000-0002-4801-7632

Ahmet Yaşar Bu kişi benim 0000-0002-4801-7632

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2018
Kabul Tarihi 4 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 20 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Öztürk, M. E., & Yaşar, A. (2018). İMAM HATİP ORTAOKULU ÖĞRENCİLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR DERSİNE KATILIMINA YÖNELİK ANA BABA TUTUMLARININ FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 20(4), 23-33.