BibTex RIS Kaynak Göster

KARS KAŞAR PEYNİRİ İŞLETMELERİNİN PAZARLAMA SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÜZERİNE BİR ALAN ARAŞTIRMASI

Yıl 2009, Cilt: 23 Sayı: 3, 151 - 165, 12.08.2010

Öz

Bu çalışmada, çoğunluğu küçük işletme olan ve sadece tek çeşit
ürün üreten, Kars ilindeki kaşar peyniri işletmelerinin pazarlama sorunları tespit
edilmeye çalışılmıştır. İşletmelerin pazardaki mevcut durumları, finansal
yapıları ve pazarlama bileşenleri ile ilgili sorunları incelenmiş ve çeşitli çözüm
önerileri tartışılmıştır. Çalışma göstermiştir ki, Kaşar peyniri işletmeleri, Kars ili
ekonomisi için vazgeçilmez bir sektör olmasına rağmen, gerekli markalaşma ve
katma değer yaratma süreçlerini doğru yönetememektedirler.

Kaynakça

  • Alkın, Erdoğan (2001), Kobi’lerin Finansman Ve Pazarlama Sorunları-Nevşehir I.Orta Anadolu Kongresi, Kosgeb Yayınları, Ankara
  • Altınbaşak, İpek Vd.(2008), Küresel Pazarlama Yönetimi, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.,İstanbul
  • Baldock, Robert (2000), Büyük Şirketler Yok Oluyor, Çev: Berat Çelik, Mediacat Yayınları, Ankara
  • Çabuk, Serap Ve Mehmet İ.Yağcı (2003), Pazarlamaya Çağdaş Yaklaşım, Nobel Kitabevi, Adana
  • Çağlar, İrfan (1990), Çorum Gıda Sanayii’nde Un Ve Unlu Mamuller İçin Yatırım Projelerinin Değerlendirilmesi Ve Yüksel Un Fabrikası Örneği, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Doktora Tezi, Konya
  • Çetin, Canan (1996), Yeniden Yapılanma, Girişimcilik, Küçük Ve Orta Boy İşletmeler Ve Bunların Özendirilmesi, Der Yayınları, İstanbul
  • Dağdemir, Vedat (1998), Kuzeydoğu Anadolu Bölgesi’nde Süt Ürünlerinin İmalat Maliyeti Ve Pazarlanma Şekli Üzerine Bir Alan Araştırması, Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yayınlanmamış Doktora Tezi, Erzurum
  • Etzel, J.Michael, Bruce J.Walker Ve William J.Stanton (2001), Marketing,12th Edition,Mcgraw-Hill Irwin,New York
  • İto(İstanbul Ticaret Odası)(2005),Ab Müzakere Sürecinde Kobi’lerin Korunması Ve Uyum Stratejileri, İstanbul
  • Kamber,Ufuk (2005),Geleneksel Anadolu Peynirleri, Milki Matbaacılık San.Ve Tic. Ltd.Şti., Ankara
  • Kars Yıllığı, Kars Valiliği, 2002
  • Kıymaz, Taylan (2003), Küreselleşme Ve Ab Süreçlerinin Ülke Sanayii Ve Mühendislerine Etkileri, Tmmob Gıda Mühendisleri Odası Yayını, Ankara
  • Kotler, Philip (2000), Pazarlama Yönetimi, Beta Basım Yayın Dağıtım A.Ş.,İstanbul
  • Kotler, Philip (1988), Marketing Management - Analysıs, Planning, İmplementation And Control, Prentice-Hall İnternational Editions, New Jersey
  • Müftüoğlu, M. Tamer (1997), Türkiye’de Küçük Ve Orta Ölçekjli İşletmeler, Egs Bank Yayınları
  • Solomon, R.Michael (2003), Tüketici Krallığının Fethi- Markalar Diyarında Pazarlama Stratejileri-Mediacat Yayınları, İstanbul
  • Şahin, Kasım Ve Aykut Gül (1996), Çukurova Bölgesinde Süt Ve Süt Ürünleri İşletmelerinde Verimlilik Ve İşletmeler Arası Karşılaştırma, Verimlilik Dergisi- Milli Prodüktivite Merkezi Yayını, Ankara
  • Tobb (1997), Kars İli Gelişme Stratejisi, Yayın No:325 Böm:43, TOBB, Ankara
  • http://www.igeme.org.tr
  • http://www.Zmo.org.tr/etkinlikler/6tk05/048kadirhalkman.pdf
Yıl 2009, Cilt: 23 Sayı: 3, 151 - 165, 12.08.2010

Öz

Kaynakça

  • Alkın, Erdoğan (2001), Kobi’lerin Finansman Ve Pazarlama Sorunları-Nevşehir I.Orta Anadolu Kongresi, Kosgeb Yayınları, Ankara
  • Altınbaşak, İpek Vd.(2008), Küresel Pazarlama Yönetimi, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.,İstanbul
  • Baldock, Robert (2000), Büyük Şirketler Yok Oluyor, Çev: Berat Çelik, Mediacat Yayınları, Ankara
  • Çabuk, Serap Ve Mehmet İ.Yağcı (2003), Pazarlamaya Çağdaş Yaklaşım, Nobel Kitabevi, Adana
  • Çağlar, İrfan (1990), Çorum Gıda Sanayii’nde Un Ve Unlu Mamuller İçin Yatırım Projelerinin Değerlendirilmesi Ve Yüksel Un Fabrikası Örneği, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Doktora Tezi, Konya
  • Çetin, Canan (1996), Yeniden Yapılanma, Girişimcilik, Küçük Ve Orta Boy İşletmeler Ve Bunların Özendirilmesi, Der Yayınları, İstanbul
  • Dağdemir, Vedat (1998), Kuzeydoğu Anadolu Bölgesi’nde Süt Ürünlerinin İmalat Maliyeti Ve Pazarlanma Şekli Üzerine Bir Alan Araştırması, Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yayınlanmamış Doktora Tezi, Erzurum
  • Etzel, J.Michael, Bruce J.Walker Ve William J.Stanton (2001), Marketing,12th Edition,Mcgraw-Hill Irwin,New York
  • İto(İstanbul Ticaret Odası)(2005),Ab Müzakere Sürecinde Kobi’lerin Korunması Ve Uyum Stratejileri, İstanbul
  • Kamber,Ufuk (2005),Geleneksel Anadolu Peynirleri, Milki Matbaacılık San.Ve Tic. Ltd.Şti., Ankara
  • Kars Yıllığı, Kars Valiliği, 2002
  • Kıymaz, Taylan (2003), Küreselleşme Ve Ab Süreçlerinin Ülke Sanayii Ve Mühendislerine Etkileri, Tmmob Gıda Mühendisleri Odası Yayını, Ankara
  • Kotler, Philip (2000), Pazarlama Yönetimi, Beta Basım Yayın Dağıtım A.Ş.,İstanbul
  • Kotler, Philip (1988), Marketing Management - Analysıs, Planning, İmplementation And Control, Prentice-Hall İnternational Editions, New Jersey
  • Müftüoğlu, M. Tamer (1997), Türkiye’de Küçük Ve Orta Ölçekjli İşletmeler, Egs Bank Yayınları
  • Solomon, R.Michael (2003), Tüketici Krallığının Fethi- Markalar Diyarında Pazarlama Stratejileri-Mediacat Yayınları, İstanbul
  • Şahin, Kasım Ve Aykut Gül (1996), Çukurova Bölgesinde Süt Ve Süt Ürünleri İşletmelerinde Verimlilik Ve İşletmeler Arası Karşılaştırma, Verimlilik Dergisi- Milli Prodüktivite Merkezi Yayını, Ankara
  • Tobb (1997), Kars İli Gelişme Stratejisi, Yayın No:325 Böm:43, TOBB, Ankara
  • http://www.igeme.org.tr
  • http://www.Zmo.org.tr/etkinlikler/6tk05/048kadirhalkman.pdf
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr; en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Levent Gelibolu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 12 Ağustos 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 23 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Gelibolu, L. (2010). KARS KAŞAR PEYNİRİ İŞLETMELERİNİN PAZARLAMA SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÜZERİNE BİR ALAN ARAŞTIRMASI. Atatürk Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 23(3), 151-165.

4aoDA4.pngithenticate-badge-rec-positive.png800px-Open-Access-PLoS.svg.png