BibTex RIS Kaynak Göster

PAZARLAMA MİVOPİSİNE İLİŞKİN KAVRAMSAL AÇIKLAMALAR VE TÜRKİYE CUMHURİYETİ DEVLET DEMİRYOLLARI ÖRNEĞİ

Yıl 2003, Cilt: 17 Sayı: 1-2, - , 26.11.2010

Öz

Özet: İşletmelerin pazarlama miyopisi yaşamamaları hedef kitlelerini
oluşturan tüketicilere sundukları ürünlerden, tüketicilerin her yönüyle hoşnut
kalmalarını sağlayabilecek ve firma değeri yaratabilecektir. Ürünlerini sadeee
fonksiyonel özelliğine göre tanımlayan ve geliştirmeyen işletmelerin uzun
dönemde tüketici ve firma değeri oluşturmaları beklenilemez. Ürünler,'
fonksiyonel, estetik, kullanıma ilişkin ve fiziksel özellikleri yönlerinden sürekli
geliştirilmeli ve yenilenebilmelidirler. Bu anlayışı benimseyen yeniliğe ve
değişime açık işletmeler, Pazar yönlü oldukları gibi, aynı zamanda da pazarlama
körlüğü olarak nitelendirebileceğimiz pazarlama miyopisi kavramının
olumsuzluklarından uzaklaşan işletmeler olacaklardır. TCDD'mn kendisini
sadeee taşıma işletmesi olarak fonksiyonel özelliğine ilişkin olarak tanımlayıp
tanımlamadığı önemli bir konudur. Su çalışmada pazarlama miyopisine ilişkin
literatürde yer alan kavramsal açıklamaiar değerlendirilmekte ve TCDD 'nm
durum değerlendirilmesi ile açıklanmaktadır.

 

Abstract: Marketing miyopia of Enterprises, not being a live, will be
able to create the firm value in consumers to whom will be offered the products
consisting of mass. Enterprises, describing their productions aeeording to their
Junctional features and not developing them, can't be expected to constitute the
firm value. The produetions must be constantly developed in terms of their
functional, aesthetic, using and physieal features, and must be open to
renovations. These enterpriccs accepting this renovations and opening to
changes will be ones, being far away from the negatives of marketing miyopia.
Weather T,C.D.D.(railways of Republie of Turkey) defines itself only carrier or
no! is an important issue.
In this study, eonceptual explanations in connection with marketing
miyopia are evaluated and the condition of T.C.D.D. being evaluated is
explained.

Yıl 2003, Cilt: 17 Sayı: 1-2, - , 26.11.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Esen Gürbüz Karabacak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Kasım 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 17 Sayı: 1-2

Kaynak Göster

APA Gürbüz Karabacak, E. (2010). PAZARLAMA MİVOPİSİNE İLİŞKİN KAVRAMSAL AÇIKLAMALAR VE TÜRKİYE CUMHURİYETİ DEVLET DEMİRYOLLARI ÖRNEĞİ. Atatürk Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 17(1-2).

4aoDA4.pngithenticate-badge-rec-positive.png800px-Open-Access-PLoS.svg.png