BibTex RIS Kaynak Göster

İŞLETMELER AÇISINDAN ETKİN BİR İŞ TOPLANTISININ DNA’LARI

Yıl 2012, Cilt: 26 Sayı: 1, 165 - 196, 08.02.2012

Öz

İşletmeler açısından günümüzün hızla değişen rekabetçi iş dünyasında
ayakta kalmak gerçekten zorlaşmıştır. İşletmeler hayatta kalmak ve rekabetçi
üstünlükleri elde edebilmek için büyük bir yarış içerisindedirler. Bu bağlamda
her alanda daha etkin, verimli, yaratıcı ve yenilikçi olmanın yollarını
aramaktadırlar. Etkin bir toplantı yönetimi de başarılı bir yönetimin temel
unsurlarından biri olarak görülmektedir. Etkin karar alma, problem çözme ve
yaratıcı olmaya olanak sağlayan iş toplantılarının önemi küçümsenmeyecek
kadar büyüktür. Günümüzde artık etkin bir iş toplantısı, başarılı bir
işletmeciliğin temel taşlarından biri olarak görülmeye başlanmıştır.
Bu çalışma etkin bir iş toplantısının işletmelerin başarısına büyük katkı
sağlayacağı temel fikrinden hareket etmektedir. Çalışmada etkin bir iş toplantısı
DNA’ları ortaya konmaya çalışılmaktadır. Çalışmanın temel amacı işletmeler
açısından iş toplantılarının önemini göstermek ve başarılı bir iş toplantısının
unsurlarını ortaya koymaktır. Böylelikle, daha etkin ve verimli iş toplantıları
gerçekleştirme konusunda işletmelere katkı sağlanması düşünülmektedir.
Çalışma daha çok derleme niteliğinde olup, farklı kaynakların
toplanması, birleştirilmesi, analiz ve değerlendirilmesi ve sunulması sonucu
oluşturulmuştur. Bu yönüyle sınırlı olan bu çalışmanın önemi ise özellikle farklı
kaynaklardan etkin iş toplantısının temel unsurlarını sistematik ve orijinal bir
şekilde bir araya getirmesi ve sunmasıdır.

Kaynakça

  • Alessandra, Tony. (2001), “Team Meetings”. Executive excellence. 18, 12, 17- 18.
  • Arvey, Richard D., ( 2006), “Why face-to-face meetings matter”. A White paper,
  • Business School, National Universty of Singapore. İnternet Adresi: http://www.iacconline.org/content/files/WhyFace-to- faceBusinessMeetingsMatter.pdf. Erişim Tarihi: 01.07.2010.
  • Berryman-Fink, Cynthia, ve Fink Charles, B. (1989), The managers’ desk Reference. AMACOM, New Work.
  • Connaughton Stacey L. ve Shuffler, Marissa . (2007), “Multinational and Multicultural Distributed Teams A Review and Future Agenda”. Small Group Research. 38, 387-412.
  • Elsayed-Elkhouly, Sayed M., Lazarus, Harold, Forsythe, Volville. (1997 ), “Why is a third of your time wasted in meetings”, Journal of Management
  • Development, 16, 9; 672-685.
  • Genç, Nurullah. (2004), Yönetim ve Organizasyon, Çağdaş Sistemler ve Yaklaşımlar. Seçkin yayıncılık. Ankara.
  • Guion, Lisa, A. ve Bolton, Elizabeth, B. (2003), “Effective Meetings”. İnternet Adresi: http://edis.ifas.ufl.edu/pdffiles/pd/pd05100.pdf.Erişim Tarihi: 03.05.2010
  • Hagerty, Patricia, J. (1990), “Effective Meeting”, Journal of Reading, 33,5, 374-375.
  • Hawkins, Charlie. (1999), “The “F” words for effective meetings”. Journal for quality and participation, . 22, 5,56-57.
  • Jarzabkowski, Paula. & Seidl.,D. (2008), 'The role of strategy meetings in the social practice of strategy'. Organization Studies, 29.11: 1391-1426.
  • Jones, Becky., Wilker, Midge., ve Stoner, Judy. (1995). “A meeting primer”. Management Review, 84, 1, 30-32
  • Krattenmaker, Tom. (2000), “ Before and after the meeting”. Harvard Management Communication Letter.1-5. İnternet Adresi: http://hbr.org/search/Tom%20Krattenmaker/. Erişim tarihi: 06.02.2010
  • Lovallo, Dan. ve Sibony, Olivier. ( 2010), “Taking the bias out of meetings”. McKinsey Quarterly, Issue 2.İnternet Adresi:
  • http://www.mckinseyquarterly.com/Taking_the_bias_out_of_meetings_2561. Erişim Tarihi: 09.04.2010.
  • McDonald, Tom. (2004), “Seven Tips for top-level Meetings”. Succesfull Meetings, 53, 12, 20-21.
  • Messmer, Max. (2001), “Conducting effective meeting”. Strategic Finance, 81,12, 8-10.
  • Niederman, Fred, Volkema, Roger J. (1999), “The Effects of Facilitator Characteristics on Meeting Preparation, Set Up, and Implementation”. Small Group Research, 30, 3, 330-360.
  • Pratt, John. R. (2001), “Meetings;necessry evi lor effective management tool”, Home Health Care Management and Practice. 13,3, 244-247.
  • Rogelberg, Steven, G., Allen, Joseph, A., Shanock, Linda, Scott, Cliff, ve Shuffler,
  • Marissa. (2010 ), “Employee satisfction with meetings: a contemporary facet of job satisfaction”. Human Resource Management, 49,2, 149- 172.
  • =&o1=1&o6=&o4=&o3=&h= .Erişim Tarihi: 04.03.2010
Yıl 2012, Cilt: 26 Sayı: 1, 165 - 196, 08.02.2012

Öz

Kaynakça

  • Alessandra, Tony. (2001), “Team Meetings”. Executive excellence. 18, 12, 17- 18.
  • Arvey, Richard D., ( 2006), “Why face-to-face meetings matter”. A White paper,
  • Business School, National Universty of Singapore. İnternet Adresi: http://www.iacconline.org/content/files/WhyFace-to- faceBusinessMeetingsMatter.pdf. Erişim Tarihi: 01.07.2010.
  • Berryman-Fink, Cynthia, ve Fink Charles, B. (1989), The managers’ desk Reference. AMACOM, New Work.
  • Connaughton Stacey L. ve Shuffler, Marissa . (2007), “Multinational and Multicultural Distributed Teams A Review and Future Agenda”. Small Group Research. 38, 387-412.
  • Elsayed-Elkhouly, Sayed M., Lazarus, Harold, Forsythe, Volville. (1997 ), “Why is a third of your time wasted in meetings”, Journal of Management
  • Development, 16, 9; 672-685.
  • Genç, Nurullah. (2004), Yönetim ve Organizasyon, Çağdaş Sistemler ve Yaklaşımlar. Seçkin yayıncılık. Ankara.
  • Guion, Lisa, A. ve Bolton, Elizabeth, B. (2003), “Effective Meetings”. İnternet Adresi: http://edis.ifas.ufl.edu/pdffiles/pd/pd05100.pdf.Erişim Tarihi: 03.05.2010
  • Hagerty, Patricia, J. (1990), “Effective Meeting”, Journal of Reading, 33,5, 374-375.
  • Hawkins, Charlie. (1999), “The “F” words for effective meetings”. Journal for quality and participation, . 22, 5,56-57.
  • Jarzabkowski, Paula. & Seidl.,D. (2008), 'The role of strategy meetings in the social practice of strategy'. Organization Studies, 29.11: 1391-1426.
  • Jones, Becky., Wilker, Midge., ve Stoner, Judy. (1995). “A meeting primer”. Management Review, 84, 1, 30-32
  • Krattenmaker, Tom. (2000), “ Before and after the meeting”. Harvard Management Communication Letter.1-5. İnternet Adresi: http://hbr.org/search/Tom%20Krattenmaker/. Erişim tarihi: 06.02.2010
  • Lovallo, Dan. ve Sibony, Olivier. ( 2010), “Taking the bias out of meetings”. McKinsey Quarterly, Issue 2.İnternet Adresi:
  • http://www.mckinseyquarterly.com/Taking_the_bias_out_of_meetings_2561. Erişim Tarihi: 09.04.2010.
  • McDonald, Tom. (2004), “Seven Tips for top-level Meetings”. Succesfull Meetings, 53, 12, 20-21.
  • Messmer, Max. (2001), “Conducting effective meeting”. Strategic Finance, 81,12, 8-10.
  • Niederman, Fred, Volkema, Roger J. (1999), “The Effects of Facilitator Characteristics on Meeting Preparation, Set Up, and Implementation”. Small Group Research, 30, 3, 330-360.
  • Pratt, John. R. (2001), “Meetings;necessry evi lor effective management tool”, Home Health Care Management and Practice. 13,3, 244-247.
  • Rogelberg, Steven, G., Allen, Joseph, A., Shanock, Linda, Scott, Cliff, ve Shuffler,
  • Marissa. (2010 ), “Employee satisfction with meetings: a contemporary facet of job satisfaction”. Human Resource Management, 49,2, 149- 172.
  • =&o1=1&o6=&o4=&o3=&h= .Erişim Tarihi: 04.03.2010
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Salih Yeşil

Yayımlanma Tarihi 8 Şubat 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 26 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yeşil, S. (2012). İŞLETMELER AÇISINDAN ETKİN BİR İŞ TOPLANTISININ DNA’LARI. Atatürk Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 26(1), 165-196.

4aoDA4.pngithenticate-badge-rec-positive.png800px-Open-Access-PLoS.svg.png