Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Artistik Piyano Becerilerinin Geliştirilmesinde Grup Piyano Öğretiminin Etkileri

Yıl 2018, Cilt: 22 Sayı: Özel Sayı 3, 2875 - 2887, 31.12.2018

Öz

Araştırmada,
oluşturulan piyano sınıflarında yapılan derslerde, grup piyano eğitiminin
öğrencilerin artistik becerilerinin gelişimine etkilerinin neler olacağı sorusu
araştırmanın problem durumunu ortaya koymaktadır. Bu problem durumunun
ekseninde, daha önce yapılmış olan çalışmalar sonucunda belirlenmiş olan
öğrencilerin piyano çalgısında artistik becerilerinin geliştirilmesinde
karşılaştıkları sorunların, grup piyano eğitimi ile çözüme kavuşturulup
kavuşturulamayacağının ve grup piyano eğitimi ile geleneksel piyano eğitimi
arasında bir fark olup olmadığının ortaya konması amaçlanmıştır.
Araştırmada, grup piyano öğretiminin piyano
becerilerine etkilerinin neler olacağının ortaya konması amaçlandığından, nicel
araştırma yöntemleri kapsamında eşitlenmemiş kontrol gruplu yarı-deneysel desen
kullanılmıştır. Deney ve kontrol grubu katılımcılarına, geliştirilen grup
piyano öğretimi üniteleri doğrultusunda piyano eğitimi verilmiştir. Eğitim
öncesi ve sonrasında ölçümler yapılarak veriler elde edilmiştir. Yapılan çalışma
sonucunda Grup Piyano Öğretimi ile öğrencilerin artistik piyano becerilerini
geliştirdikleri ve gelişimlerinin gruplara göre değerlendirmesi yapıldığında
ise deney grubu lehine anlamlı farklılıklar olduğu ortaya konulmuştur. Elde
edilen veriler ışığında ve araştırma konusu ile benzerlikler gösteren
çalışmalarda incelendiğinde temel piyano becerilerinin kazandırılmasında grup
piyano öğretiminin kullanılabilir olduğu söylenebilir.

Kaynakça

  • Atalay Öcal, B. (2018). Scaffolding stratejilerinin müzik öğretmeni adaylarının çalgı öğretme ve yansıtıcı düşünme becerilerine etkisi (Marmara Üniversitesi Örneği) (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Atalay Öcal, B. ve Çoban, S. (2018). Scaffolding stratejileriyle desteklenmiş mikro öğretim uygulamalarının keman öğrencilerinin çalgı çalma ve öğretmeye yönelik bilgi düzeylerine etkisi. Social Sciences Studies Journal, 4 (18), 1678-1683.
  • Ayas, A. (2013). Eğitim Bilimine Giriş. Özmen H. (ed.) ve Ekiz D. (ed.). Eğitimle İlgili Temel Kavramlar 1. Bölüm s.1-13. Ankara: Pegem Akademi.
  • Aydınlı, D. (2012). Gazi eğitim fakültesi müzik eğitimi 3. Sınıf öğrencilerinin okul şarkıları eşlikleme ve transpoze becerilerinin geliştirilmesinde grup piyano öğretiminin etkisi, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aydınlı, D. ve Tecimer B. (2013). Grup piyano öğretiminin müzik eğitimi öğrencilerinin okul şarkılarını eşlikleme ve transpoze becerilerinin geliştirilmesine etkisi [Elektronik versiyon]. Cumhuriyet Journal of Education Dergisi, 2(2), 10-24.
  • Chronister, R. (1976). The Challenge of Group Teaching. Clavier, October, 40-42.
  • Foo, C. O. (2005). Group Piano Teaching: An Interactive and Experiential Approach. Music Educators Journal, 77 (4), 21-23.
  • Kasap, B. (2005). İşlevsel piyano becerilerinin müzik öğretmenleri için önemi. Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1), 149-154.
  • Kasap, B. (2005). Amerika Birleşik Devletleri’nde grup piyano eğitimi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(3), 191-206.
  • Kıncal, R. Y. (2006). Eğitim bilimine giriş. Ankara: Nobel.
  • Lehimler, E. (2016). Müzik öğretmeni adaylarının bilgisayar destekli öğretime ilişkin tutum ve öz-yeterlik algılarının incelenmesi. Turkish Studies-International Periodical for the Language, Literature and History of Turkish, 11(14), p.441-456.
  • Pace, R. (1978). Piano lessons – private or group?. Keyboard Journal, 4(2), 1-8.
  • Richards, W. H. (1962). Trends of piano class instruction, 1815-1962. (Unpublished Doctoral Dissertation), University of Missouri, Columbia.
  • Skroch, D. (1991). A descriptive and interpretive study of class piano instruction in four-year colleges and universities accredited by the National Association of Schools of Music with a profile of the class piano instructor. (Unpublished Doctoral Dissertation), University of Oklahoma, Oklahoma.
  • Soygür, H. (1999). Sanat ve delilik. Klinik Psikiyatri, 2, 124-133.
  • Trantham, W. E. (1970). A Music Theory Approach to Beginning Piano Instruction for the College Music Major. Journal of Research in Music Education, 18(1), 49-56.
  • Yazıcı, T. (2013). Piyano öğretiminde karşılaşılan sorunların piyano öğretmenleri tarafından değerlendirilmesi. Sanat Eğitimi Dergisi, 1(2), 130-150.
  • Young, M. M. (2010). The use of computer and keyboard technology in Selected independent piano studios. (Unpublished Doctoral Dissertation), The University of Texas, Texas.
  • YÖK (2007). Eğitim Fakültesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programı. Yükseköğretim Kurulu.
  • Yungul, O. (2018). Müzik Eğitiminde WEB Tabanlı Uzaktan Eğitim. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 7(2), 1333-1348.
Yıl 2018, Cilt: 22 Sayı: Özel Sayı 3, 2875 - 2887, 31.12.2018

Öz

Kaynakça

  • Atalay Öcal, B. (2018). Scaffolding stratejilerinin müzik öğretmeni adaylarının çalgı öğretme ve yansıtıcı düşünme becerilerine etkisi (Marmara Üniversitesi Örneği) (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Atalay Öcal, B. ve Çoban, S. (2018). Scaffolding stratejileriyle desteklenmiş mikro öğretim uygulamalarının keman öğrencilerinin çalgı çalma ve öğretmeye yönelik bilgi düzeylerine etkisi. Social Sciences Studies Journal, 4 (18), 1678-1683.
  • Ayas, A. (2013). Eğitim Bilimine Giriş. Özmen H. (ed.) ve Ekiz D. (ed.). Eğitimle İlgili Temel Kavramlar 1. Bölüm s.1-13. Ankara: Pegem Akademi.
  • Aydınlı, D. (2012). Gazi eğitim fakültesi müzik eğitimi 3. Sınıf öğrencilerinin okul şarkıları eşlikleme ve transpoze becerilerinin geliştirilmesinde grup piyano öğretiminin etkisi, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aydınlı, D. ve Tecimer B. (2013). Grup piyano öğretiminin müzik eğitimi öğrencilerinin okul şarkılarını eşlikleme ve transpoze becerilerinin geliştirilmesine etkisi [Elektronik versiyon]. Cumhuriyet Journal of Education Dergisi, 2(2), 10-24.
  • Chronister, R. (1976). The Challenge of Group Teaching. Clavier, October, 40-42.
  • Foo, C. O. (2005). Group Piano Teaching: An Interactive and Experiential Approach. Music Educators Journal, 77 (4), 21-23.
  • Kasap, B. (2005). İşlevsel piyano becerilerinin müzik öğretmenleri için önemi. Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1), 149-154.
  • Kasap, B. (2005). Amerika Birleşik Devletleri’nde grup piyano eğitimi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(3), 191-206.
  • Kıncal, R. Y. (2006). Eğitim bilimine giriş. Ankara: Nobel.
  • Lehimler, E. (2016). Müzik öğretmeni adaylarının bilgisayar destekli öğretime ilişkin tutum ve öz-yeterlik algılarının incelenmesi. Turkish Studies-International Periodical for the Language, Literature and History of Turkish, 11(14), p.441-456.
  • Pace, R. (1978). Piano lessons – private or group?. Keyboard Journal, 4(2), 1-8.
  • Richards, W. H. (1962). Trends of piano class instruction, 1815-1962. (Unpublished Doctoral Dissertation), University of Missouri, Columbia.
  • Skroch, D. (1991). A descriptive and interpretive study of class piano instruction in four-year colleges and universities accredited by the National Association of Schools of Music with a profile of the class piano instructor. (Unpublished Doctoral Dissertation), University of Oklahoma, Oklahoma.
  • Soygür, H. (1999). Sanat ve delilik. Klinik Psikiyatri, 2, 124-133.
  • Trantham, W. E. (1970). A Music Theory Approach to Beginning Piano Instruction for the College Music Major. Journal of Research in Music Education, 18(1), 49-56.
  • Yazıcı, T. (2013). Piyano öğretiminde karşılaşılan sorunların piyano öğretmenleri tarafından değerlendirilmesi. Sanat Eğitimi Dergisi, 1(2), 130-150.
  • Young, M. M. (2010). The use of computer and keyboard technology in Selected independent piano studios. (Unpublished Doctoral Dissertation), The University of Texas, Texas.
  • YÖK (2007). Eğitim Fakültesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programı. Yükseköğretim Kurulu.
  • Yungul, O. (2018). Müzik Eğitiminde WEB Tabanlı Uzaktan Eğitim. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 7(2), 1333-1348.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Eren Lehimler

Dilek Batıbay

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 22 Sayı: Özel Sayı 3

Kaynak Göster

APA Lehimler, E., & Batıbay, D. (2018). Artistik Piyano Becerilerinin Geliştirilmesinde Grup Piyano Öğretiminin Etkileri. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(Özel Sayı 3), 2875-2887.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.