Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Unchanging Character of the Sunumi Hypotheses from the Past (Qualities of the Qur'an)

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 16, 175 - 204, 30.08.2018

Öz

When the subject
of belief is taken into consideration, the concept of disbelief or hypocrisy,
which is considered to be different from beliefs and beliefs, is not taken into
account, whether or not the deity is an immanent consort and who has committed
great sins in the world or in the hereafter. Relation with his deed is
emphasized in the sense that faith is a functional feature of belief, as
defined in the language of linguistics, the attitude of heart, or ingenuity.
This definition of faith has caused different opinions to emerge. When all
these issues are discussed, it is possible to interpret the hypocritical and
munificative issues in detail as if the hypocrites had no specific scientific
and ideological disciplines. It is accepted that in the present point the
hypocritical situation of the hypocrites is with the disbelievers. However, the
verses of the Qur'an played a significant role in determining their qualities
in the world-facing aspects. The qualification of the Qur'an about this group
gives rise to the idea that they are an anarchical organization, as opposed to
being an italic formation. The kalamî works related to the definition of the
mosque have not been given much detail, such as “two-faced”, “unbeliever who
looks like a lie”. The fact that the Qur'an contains much detail about the nifâk
and münâfıklar verifies that the matter is important in terms of Islamic
society. The Qur'an has counted many of these secret political associations and
their attributes that must be subjected to Muslim treatment until a certain
time, which is difficult to diagnose, and it has long described the precautions
to be taken against them. The universal Qur'an can be considered to have given
its signs that the qualities of the munafizi reveal that these are the troubles
of Islamic society in every century and geography. The Qur'an, with its unique
wisdom and suffering, has brought such a terrifying picture of the adjectives
of the sunnah, that although it is a secret organization, it has become so
obvious that it will be called "it is hypocritical" from within
millions of people. With this work, it was aimed to reconsider these qualities
of the Qur'an more by using the terminology of today's language and present it
to the Islamic society and the world of science.

Kaynakça

  • ALPER, H., (2006). “Münâfık”, Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları, C 31, İstanbul s. 565-568.
  • ALPER, H., (2002). “Nifâk ya da İmanda Çatışma (Kur’ân-ı Kerîm Bağlamında Nifâk Psikolojisi)”, Marmara Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi Dergisi, C 22, S 2002/1, İstanbul s. 5-24.
  • ASBAHÂNÎ, N., (1988). Hilyetu’l-Evliya ve Tabakâti’l-Asfiya, Dâru’l-Kütübi’l-İlmiyye, Beyrut.
  • ASKALÂNÎ, İ.H., (1960). Fethu’l-Bârî Bişerhi Sahîhi’l-Buhârî, Dâru’l-Ma’rife, Beyrut.
  • ÂŞÛR, T., (1984). et-Tahrîr ve’t-Tenvîr, Dâru’t-Tûnûsiyye, Tunus.
  • BÂBERTÎ, E., (2009). Şerhu Vasiyyeti’l-İmâm Ebî Hanîfe, Dâru’l-Feth.
  • BUHÂRÎ, M. İ., (2002). Sahîhu’l-Buhârî, Haz. Muhammed Züheyr b. Nâsır, Dâru Tûki’n-Necât, Beyrut.
  • ÇAĞRICI, M., (2008). “Riyâ”, Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları, C 35, İstanbul s. 137-138.

Geçmişten Günümüze Münâfıkların Değişmeyen Karakteri (Kur’ân-ı Kerîm’deki Nitelikler)

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 16, 175 - 204, 30.08.2018

Öz

Kelam ilminde, îmân konusu ele
alınırken, amelin îmândan bir cüz olup olmadığı ve büyük günah işleyen kimsenin
dünya ve ahiretteki konumu meselesinde gündeme gelen nifâk ya da münâfık
kavramı, îmân ve küfür konularından farklı olarak ele alınmışsa da fazla detaya
girilmemiştir. İman mefhumu dilin ikrarı, kalbin tasdîki veya marifet şeklinde
tanımlandığı gibi, îmânın fonksiyonel bir özelliğinin olması gerektiğinden
hareketle onun amel ile olan ilişkisi üzerinde durulmuştur. Îmân için yapılan
bu tanım, ortaya farklı görüşlerin çıkmasına sebep olmuştur.

Tüm bu konular tartışılırken, nifâk ve
münâfık meselesinin detaylı bir şekilde işlenmemesi ise münâfıkların
kendilerine has belli bir ilmî ve itikadî disiplinlerinin olmadığı şeklinde
yorumlanması mümkündür. İtikâdî noktada münâfıkların ahiretteki durumlarının,
inkarcılarla birlikte olduğu kabul edilmiştir. Ancak bunların dünyaya bakan
yönlerinde bulunan niteliklerini belirleme yönünde Kur’ân âyetleri belirgin bir
rol oynamıştır.Kur’ân’ın bu grup hakkındaki nitelemesi ise onların itikadî bir
oluşum olmalarının aksine anarşik bir örgüt olduğu düşüncesini ön plana
çıkarmaktadır. Münafığın tanımı ile ilgili kelâmî eserlerde fazla ayrıntıya yer
verilmemiş, “iki yüzlü”, “zahiren mü’min gibi gözüken kâfir” gibi açıklamalarla
yetinilmiştir.





Kur’ân-ı Kerîm’in nifâk ve münâfıklarla
ilgili çok fazla ayrıntıya yer vermesi ise meselenin İslam toplumu açısından
önemli olduğu fikrini doğrulamaktadır.Kur’ân, teşhis edilmesi zor ve hatta
belli bir zamana kadar Müslüman muamelesine tabi tutulması gereken bu gizli
siyasi örgütün ve bağlılarının özelliklerini birçok âyette saymış, onlara karşı
alınması gereken tedbirleri de uzun uzun anlatmıştır. Evrensel olan Kur’ân’ın,
münâfıkların vasıflarını ortaya koyan bu geniş anlatımı, bunların her asır ve
coğrafyada İslam toplumunun başına bela olduğunun işaretlerini verdiği
düşünülebilir. Eşsiz belâğat ve fesâhatı ile mu’ciz olan Kur’ân, münafığın
sıfatları ile ilgili öylesine dehşet verici bir tablo çizmiştir ki gizli bir
kuruluş olmasına rağmen adeta o’nu milyonlarca kişinin içerisinden “işte münâfık
budur” denecek kadar bariz bir duruma getirmiştir. Bu çalışma ile, Kur’ân’ın bu
nitelemelerini daha çok günümüz dil terminolojisini kullanarak ele alma ve
İslam toplumunun ve bilim dünyasının istifadesine sunma amaçlanmıştır.

Kaynakça

  • ALPER, H., (2006). “Münâfık”, Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları, C 31, İstanbul s. 565-568.
  • ALPER, H., (2002). “Nifâk ya da İmanda Çatışma (Kur’ân-ı Kerîm Bağlamında Nifâk Psikolojisi)”, Marmara Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi Dergisi, C 22, S 2002/1, İstanbul s. 5-24.
  • ASBAHÂNÎ, N., (1988). Hilyetu’l-Evliya ve Tabakâti’l-Asfiya, Dâru’l-Kütübi’l-İlmiyye, Beyrut.
  • ASKALÂNÎ, İ.H., (1960). Fethu’l-Bârî Bişerhi Sahîhi’l-Buhârî, Dâru’l-Ma’rife, Beyrut.
  • ÂŞÛR, T., (1984). et-Tahrîr ve’t-Tenvîr, Dâru’t-Tûnûsiyye, Tunus.
  • BÂBERTÎ, E., (2009). Şerhu Vasiyyeti’l-İmâm Ebî Hanîfe, Dâru’l-Feth.
  • BUHÂRÎ, M. İ., (2002). Sahîhu’l-Buhârî, Haz. Muhammed Züheyr b. Nâsır, Dâru Tûki’n-Necât, Beyrut.
  • ÇAĞRICI, M., (2008). “Riyâ”, Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları, C 35, İstanbul s. 137-138.

Неизменный характер сумумийских гипотез из прошлого (Качества Корана )

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 16, 175 - 204, 30.08.2018

Öz

Когда субъект
веры принимается во внимание, концепция недоверия или лицемерия, которая должна
быть взята из разных убеждений и убеждений, не учитывается, независимо от того,
является ли божество имманентной супругой и кто совершил великие грехи в мира
или в будущем. Отношение к его делу подчеркивается в том смысле, что вера
является функциональной особенностью веры, как это определено на языке
лингвистики, отношении сердца или изобретательности. Это определение веры
вызвало различные мнения. Когда обсуждаются все эти вопросы, можно детально
интерпретировать лицемерные и муницитивные вопросы, как будто лицемеры не имеют
конкретных научных и идеологических дисциплин. Принято, что нынешний момент -
лицемерная ситуация лицемеров с неверующими. Однако стихи Корана сыграли
значительную роль в определении их качеств в аспектах, связанных с миром.
Квалификация Корана об этой группе порождает мысль о том, что они являются
анархической организацией, а не курсивом. Каламские работы, связанные с
определением мечети, не получили подробностей, таких как «двуличный»,
«неверующий, который выглядит как ложь». Тот факт, что Коран содержит много
подробностей о нифаке и современниках, подтверждает, что дело в исламском
обществе. Коран посчитал многие из этих секретных политических ассоциаций и их
атрибуты мусульманскому обращению до определенного времени, которое трудно диагностировать.
Универсальный Коран можно рассматривать как символ качеств мунафизи, которые
показывают, что это проблемы исламского общества в каждом столетии и географии.
Коран с его уникальной мудростью и страданиями привел такую ​​страшную картину
прилагательных сунны, что это секретная организация, стало настолько очевидно,
что ее будут называть «лицемерным» изнутри миллионы людей. С этой работой было
направлено на то, чтобы пересмотреть эти качества Корана более, используя
терминологию современного языка и представить его исламскому обществу и миру
науки.

Kaynakça

  • ALPER, H., (2006). “Münâfık”, Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları, C 31, İstanbul s. 565-568.
  • ALPER, H., (2002). “Nifâk ya da İmanda Çatışma (Kur’ân-ı Kerîm Bağlamında Nifâk Psikolojisi)”, Marmara Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi Dergisi, C 22, S 2002/1, İstanbul s. 5-24.
  • ASBAHÂNÎ, N., (1988). Hilyetu’l-Evliya ve Tabakâti’l-Asfiya, Dâru’l-Kütübi’l-İlmiyye, Beyrut.
  • ASKALÂNÎ, İ.H., (1960). Fethu’l-Bârî Bişerhi Sahîhi’l-Buhârî, Dâru’l-Ma’rife, Beyrut.
  • ÂŞÛR, T., (1984). et-Tahrîr ve’t-Tenvîr, Dâru’t-Tûnûsiyye, Tunus.
  • BÂBERTÎ, E., (2009). Şerhu Vasiyyeti’l-İmâm Ebî Hanîfe, Dâru’l-Feth.
  • BUHÂRÎ, M. İ., (2002). Sahîhu’l-Buhârî, Haz. Muhammed Züheyr b. Nâsır, Dâru Tûki’n-Necât, Beyrut.
  • ÇAĞRICI, M., (2008). “Riyâ”, Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları, C 35, İstanbul s. 137-138.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İbrahim Halil ERDOĞAN 0000-0002-8081-1895

Yayımlanma Tarihi 30 Ağustos 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA ERDOĞAN, İ. H. (2018). Geçmişten Günümüze Münâfıkların Değişmeyen Karakteri (Kur’ân-ı Kerîm’deki Nitelikler). Akademik Tarih Ve Düşünce Dergisi, 5(16), 175-204.

По всем вопросам приема статей и выпуска очередных номеров обращаться в редакцию соответствующего журнала


 

                                                                                                                                                   

                                                           Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi   Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

  ©  ATDD Tüm Hakları Saklıdır