Editöre Mektup
BibTex RIS Kaynak Göster

(Editöre Mektup) TeSLA Projesi: öğrenme ortamları için uyarlanabilen ve güvenilir bir e-değerlendirme sistemi

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 2, 2 - 7, 01.04.2016

Öz

Teknolojinin sunduğu olanaklar sayesinde öğrenen başarısının çevrimiçi ortamlarda değerlendirilmesi giderek yaygınlaşmaktadır. Son yıllarda başta açık üniversiteler olmak üzere birçok üniversitenin e-değerlendirme araçlarını kullandığı gözlenmektedir. Öte yandan, e-değerlendirme uygulamalarında güvenliğe ve öğrenen kimliğinin doğru teşhis edilmesine ilişkin sorunlar sınavların geçerli ve güvenilir olarak gerçekleştirilmesini engellemektedir. Bu yazının amacı, Avrupa Komisyonu Horizon 2020 kapsamında desteklenen ve e-değerlendirme konusunda Avrupa’nın öncü projelerinden biri olan TeSLA Projesi’ni tanıtmaktır. Katalonya Açık Üniversitesi’nden Dr. Anna Elena Guerrero’nun koordinatörlüğünde yürütülen TeSLA, öğrenme ortamları için uyarlanabilen ve güvenilir bir e-değerlendirme sisteminin tasarımı, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesini içermektedir.

Kaynakça

  • Shephard, K. (2009). e is for exploration: Assessing hard‐to‐measure learning outcomes. British Journal of Educational Technology, 40(2), 386-398.
  • Whitelock, D. (2009). e-Assessment: Developing new dialogues for the digital age. British Journal of Educational Technology, 40(2), 199-202.
Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 2, 2 - 7, 01.04.2016

Öz

Kaynakça

  • Shephard, K. (2009). e is for exploration: Assessing hard‐to‐measure learning outcomes. British Journal of Educational Technology, 40(2), 386-398.
  • Whitelock, D. (2009). e-Assessment: Developing new dialogues for the digital age. British Journal of Educational Technology, 40(2), 199-202.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serpil Koçdar Bu kişi benim

Gülsün Eby Bu kişi benim

Nejdet Karadağ Bu kişi benim

M.recep Okur Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Koçdar, S., Eby, G., Karadağ, N., Okur, M. (2016). (Editöre Mektup) TeSLA Projesi: öğrenme ortamları için uyarlanabilen ve güvenilir bir e-değerlendirme sistemi. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 2(2), 2-7.