Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Harmanlanmış öğrenme ortamında proje tabanlı öğrenmenin gerçekleştirilmesi

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 2, 89 - 113, 01.04.2016

Öz

21. yüzyıl eğitimin anlayışının öğrenmeyi merkeze alan yöntem ve teknikleri işe koştuğu görülmektedir. Öyle ki yüz yüze öğrenme, esnek öğrenme, derin öğrenme, aktif öğrenme, katılımcı öğrenme, çevrimiçi öğrenme, açık ve uzaktan öğrenme kavramlarının bu anlayışın bir sonucu olduğu söylenebilir. Alan uzmanları öğrenmenin daha etkili, daha kolay, daha hızlı ve daha ucuz olması için yollar aramaktadır. Dünyada milyonlarca öğrenci okullarda veya diğer eğitim kurumlarında yüz yüze öğrenmektedir. Elbette bu sürecin başarılı olması istenmektedir ve sürecin daha etkili kılınabilmesi için yapılan akademik araştırmalar sonrası yüz yüze öğrenme ve açık ve uzaktan öğrenme yöntemlerinin bir arada kullanılması uygun görülmüştür. Bu iki yöntemin entegrasyonu sonucunda üstün yanlar bir araya getirilmiş, zayıf yanlar ise güçlendirilmiştir. Sağladığı avantajlar ve esneklik dikkate alındığında yüz yüze eğitimde yıllardır gerçekleşmekte olan yüz yüze öğrenmenin harmanlanmış öğrenmeye dönüştüğü gözlenmektedir. Harmanlanmış öğrenme ortamlarının sağladığı esnekliğin doğru bir şekilde kanalize edilmesi gerekmektedir. İşte tam bu noktada harmanlanmış öğrenme ortamında proje tabanlı öğrenmenin uygulanması gündeme gelmektedir. Proje tabanlı öğrenme yapılandırılmış kuram kapsamında önerilmekte olan problem tabanlı öğrenme ve işbirlikli öğrenmenin bir bileşimi olarak da ifade edilmektedir. Proje tabanlı öğrenmenin, harmanlanmış öğrenme ortamlarında gerçekleştirilmesinin öğrenenlerin öğrenme amaçlarına ulaşmaları ve bunun yanında 21. yüzyıl becerilerini kazanmaları adına etkili bir buluşma olduğu ifade edilmektedir. Bu makalede harmanlanmış öğrenme, proje tabanlı öğrenme ve harmanlanmış öğrenme ortamında proje tabanlı öğrenmenin gerçekleştirilmesine yönelik bilgiler sunulmaktadır.

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B. ve Soylu, M. Y. (2006). A study on students’ views on blended learning environment. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, 7(3), 43-56. Akkoyunlu, B. (2008). Bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenme. 8th International Educational Technology Conference (IETC-2008), (6-9 Mayıs), 30-34, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi. Akkoyunlu, B. ve Soylu, M. Y. (2008). A study of student’s perceptions in a blended learning environment based on different learning styles. Educational Technology & Society, 11 (1), 183-193. Aksoğan, M. (2011). Harmanlanmış öğrenmenin öğrencilerin akademik başarısına ve öğrenmedeki kalıcılığa etkisi. Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Elazığ. Allen, I. E., Seaman, J. (2014). Grade Change Tracking online education in the United States. BABSON Survey Researc Group. www.onlinelearningsurvey.com/reports/gradechange.pdf Erişim Tarihi: 18.05.2015 Başbay, M. (2007). Yenilenmiş taksonomiye göre düzenlenmiş öğretim tasarımı dersinde projeye dayalı öğretimin öğrenme ürünlerine etkisi. Ege Eğitim Dergisi, 8(1), 65-88. Batdı, V. (2014). Harmanlanmış Öğrenme Ortamlarının Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(1), 287-302. Belland, B. R., Ertmer, P. A. ve Simons, K. D. (2006). Perceptions of the value of problembased learning among students with special needs and their teachers. The Interdisciplinary Journal of Problem-based Learing, 1(2), 1-18. Boss, S. and Krauss, J. (2007). Re-inveting project-based learning. Washington, DC: ISTE. Boss, S., Larmer, J. ve Mergendoller, J. R. (2013). PBL for 21st century success. Buck Institution for Education, Novato, CA. Boyle, T. , Bradley, C., Chalk, P., Jones, R., & Pickard, P. (2003). Using blended learning to improve student success rates in learning to program. Journal of Educational Media, 28(2-3), 165-178. AUAd 2016, Cilt 2, Sayı 2, 89‐113 Uysal 108 Ceylan, V. K. (2015). Harmanlanmış öğrenme yönteminin akademik başarıya etkisi. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Aydın. Dağ, F. (2011). Harmanlanmış (karma) öğrenme ortamları ve tasarımına ilişkin öneriler. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 73-97. Dağ, F. ve Durdu, L. (2012). Öğretmen adaylarının proje tabanlı öğrenme sürecine yönelik görüşleri. e-Journal of New World Sciences Academy, 7(1), 200-212. Darling-Hammond, L., & Barron, B., Pearson, P. D., Schoenfeld, A. H., Stage, E. K., Zimmerman, T. D., Cervetti, G. N. ve Tilson, J. L. (2008). Powerful learning: What we know about teaching for understanding. San Francisco, CA: Jossey-Bass. Demirkol, M. (2012). Ortaöğretim kurumlarında harmanlanmış öğrenme ortamının akademik başarıya ve öğrenci tutumlarına etkisi. Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Ensititüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Elazığ. Educational Technology Division Ministry of Education (2006). Project-based learning handbook: Educating the millennial learner. Kuala Lumpur, Malaysia: Educational Technology Division Ministry of Education. Erdem, M. (2002). Project based learning. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 172-179. Erdem, M and Akkoyunlu, B. (2002). İlköğretim sosyal bilgiler dersi kapsamında beşinci sınıf öğrencileriyle yürütülen ekiple proje tabanlı öğrenme üzerine bir çalışma. İlköğretim Online 1(1), 2-11. Erdoğan, İ. (2012). Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrenme ortamı ile ilgili algılara ve başarıya etkisi. Sakarya University Journal of Education, 2(3), 21-33. Ersoy, A. (2007). İlköğretim beşinci sınıfta teknoloji destekli proje tabanlı öğrenme uygulamaları. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir. Finn, A. ve Bucceri, M. (2004). A case study approach to blended learning. Los Angeles: Centra Software. Futch, L.S. (2005). A study of blended learning at a metropolitan research university. University of Central Florida Department of Educational Research, Technology and Leadership Unpublished Doctoral Dissertation, Florida. Garrison, D.R., Kanuka, H. (2004). Blended learning: Uncovering its transformative potential in higher education. The Internet and Higher Education 7, 95–105. AUAd 2016, Cilt 2, Sayı 2, 89‐113 Uysal 109 Gins, P. ve Ellis, R. (2007). Quality in Blended Learning: Exploring The Relationships Between On-Line and Face-to-Face Teaching and Learning. Internet and Higher Education, 10, 53-64. Grant, M. M. (2002). Getting a grip on project-based learning: Theory, cases and recommendations. Meridian: A Middle School Computer Technologies Journal, 5(1). Gültekin, M. (2004). Öğretme-öğrenme sürecinde yeni yaklaşımlar, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 25-51. Hallermann, S., Larmer, J., & Mergendoller, J. R. (2011). PBL in the elementary grades. Buck Institution for Education, Novato, CA. Hsieh, H., Lou, S. ve Shih, R. (2013). Applying blended learning with creative project-based learning: A case study of wrapping design course for vocational high school students. The Online Journal of Science and Technology- TOJSAT, 3(2), 18-27. http://www.tojsat.net/journals/tojsat/articles/v03i02/v03i02-03.pdf Erişim Tarihi: 06.02.2016 Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim. Ankara: PegemA Yayıncılık. Klein, J. I., Taveras, S., King, S. P., Commitante, A., Curtis-Bey L. ve Stripling, B. (2009). Project-based learning: Inspiring middle school students to engage in deep and active learning. New York: NYC Department of Education. Krajcik, J. S. ve Shin, N. (2014). Project-based learning. In R. K. Sawyer (Ed.), The Cambridge handbook of the learning sciences (2nd ed.) (pp. 275-297). New York, NY: Cambridge University Press. Kurbanoğlu, S. S. (2010). Bilgi okuryazarlığı: Kavramsal bir analiz. Türk Kütüphaneciliği, 24(4), 723-747. Kurudayıoğlu, M. ve Tüzel, S. (2010). 21. Yüzyıl okuryazarlık türleri, değişen metin algısı ve Türkçe eğitimi. TÜBAR, 28, 283-298. Larmer, J., Boss, D. ve Mergendoller, J. R. (2009). PBL starter kit. Buck Institution for Education, Novato, CA. Larmer, J., Mergendoller, J. R. ve Ross, D. (2015). Setting the standard for project based learning: A proven approach to rigorous classroomınstruction. Alexandria, VA, USA: Association for Supervision and Curriculum Development. AUAd 2016, Cilt 2, Sayı 2, 89‐113 Uysal 110 Lou, S. J., Chung, C. C., Dzan, W. Y., & Shih, R. C. (2012). Construction of a creative instructional design model using blended, project-based learning for college students. Creative Education, 3(7), 1281-1290. Lutz, S. ve Huitt, W. (2004). Connecting cognitive development and constructivism: Implications from theory for instruction and assessment. Constructivism in the Human Sciences, 9(1), 67-90. Marx, R. W., Blumenfeld, P. C., Krajcik, J. S., Blunk, M., Crawford, B., Kelley, B. ve Meyer, K. M. (1994). Enacting project-based science: Experiences of four middle grade teachers. Elementary School Journal. 94(5), 517-538. Mijatovic, I., Cudanov, M., Jednak, S., ve Kadijevichk, D. M. (2013). How the usage of learning management systems influences student achievement. Teaching in Higher Education, 18(5), 506-517. Moursund, D. G. (1999). Project-based learning in an information technology environment. Eugene, OR: ISTE. Odabaşı, H. F. (Edt.). (2010). Bilgi ve iletişim teknolojileri ışığında dönüşümler. Ankara: Nobel Akademi. Osguthorpe, R. T. ve Graham, C. R. (2003). Blended learning environments: Definitions and directions. Quarterly Review of Distance Education, 4, 227-233. Ozan, O. ve M. Kesim (2013). Rethinking Scaffolding in Mobile Connectivist Learning Environments. In Z.L. Berge and L. Muilenburg (Ed.), Handbook of Mobile Learning (pp. 166-175). Routledge: NY. P21: Partnership for 21st Century Learning. (2015). P21 framework definitions. Washington, DC: P21. Parker, W. C., Lo, J., Yeo, A. J., Valencia, S. W., Nguyen, D., Abbott, R. D., Nolen, S. B., Bransford, J. D. ve Vye, N. J. (2013). Beyond breadth-speed-test: Toward deeper knowing and engagement in an advanced placement course. American Educational Research Journal, 50(6), 1424-1459. Piaget, J. (2001). The psychology of intelligence (2nd Ed.). London: Routledge. [Orjinal basım: 1950]. Ravitz, J. (2010). Beyond changing culture in small high schools: Reform models and changing instruction with project-based learning. Peabody Journal of Education, 85(3), 290-312. AUAd 2016, Cilt 2, Sayı 2, 89‐113 Uysal 111 Singh, H. ve Reed, C. (2001). A white paper: Achieving success with blended learning. Los Angeles: Centra Software. Singh, H. (2003) Building effective blended learning programs, Educational Technology, 43, 51-54. Stix, A. ve Hrbek, F. (2006). Teachers as classroom coaches: How to motivate students across the content areas. Alexandria, VA: Association for Supervision and Program Development. Şahin, M. C. ve Kesim, M. (2006). Bilgisayar destekli eğitimde paradigma değişimi, davranışçılıktan yapılandırmacılığa, öğretim makinelerinden sanal gerçekliğe. VI. International Education Technology Conference, 19-21 Nisan, Kıbrıs. Şantaş, F. ve Demirgil, B. (2015). Ekonomi okuryazarlığı düzeyinin tespitine ilişkin bir araştırma. Akademik Bakış Dergisi, 48, 46-60. Thomas, J. (2000). A Review of the Research on Project-Based Learning. San Rafael, CA: The Autodesk Foundation. bobpearlman.org/BestPractices/PBL_Research.pdf Erişim Tarihi: 06.01.2016 Thorne, K. (2003). Blended learning: how to integrate online and traditional learning, London: Kogan Page. Türk, M. (2012). Harmanlanmış öğrenme ortamının meslek yüksekokulu öğrencilerinin derse katılımlarına ve akademik başarılarına etkisi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Ensititüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara. Uluyol, Ç. ve Karadeniz, Ş. (2009). Bir harmanlanmış öğrenme ortamı örneği: öğrenci başarısı ve görüşleri. Yüzüncü Yıl Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 60-84. Usta, E. (2007). Harmanlanmış Öğrenme ve Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarının Akademik Başarı ve Doyuma Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara. Ünsal, H. (2010). Yeni bir öğrenme yaklaşımı: Harmanlanmış öğrenme. Milli Eğitim, 185, 130- 137. Yiğit, T., Koyun, K., Yüksel, A. S. ve Çankaya, İ. A. (2014). Evaluation of blended learning approach in computer engineering education. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 141, 807-812. Vatansever Bayraktar, H. (2015). Proje tabanlı öğrenme yaklaşımı. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(37). 709-718. Vygotsky, L. (1978). Mind in society. Cambridge, MA: Harvard University Press. AUAd 2016, Cilt 2, Sayı 2, 89‐113 Uysal 112 Wurdinger, S. ve Qureshi, M. (2015). Enhancing college students’ life skills through project based learning. Innovative Higher Education, 40, 279–286. Yolcu, H. H. (2015). Harmanlanmış (karma) öğrenme ve uygulama esasları. The Journal of Academic Social Science Studies-JASSS, 33, 255-260. Yüzer, T.V. ve Kurubacak, G. (2011). Integrating internet protocol television (iptv) in distance education: A constructivist framework for social networking. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, 12(3), 259-276.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ömer Uysal

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Uysal, Ö. (2016). Harmanlanmış öğrenme ortamında proje tabanlı öğrenmenin gerçekleştirilmesi. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 2(2), 89-113.