Editöre Mektup
BibTex RIS Kaynak Göster

Açık ve uzaktan öğrenmede güvenli sosyal ağ kullanımı

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 2, 4 - 8, 30.04.2017

Öz

Web 2.0 teknolojilerinin gelişimiyle birlikte sosyal ağlar, bireylerin üreten ve aktif rol aldığı platformlara dönüşmüştür. Sosyal ağlar; bireysellik, üretkenlik, iletişim ve etkileşim olanakları çerçevesinde, son yıllarda açık ve uzaktan öğrenme uygulamaları ile de dikkat çekmektedir. Özerklik ve Etkileşimsel Uzaklık, Bağımsız Çalışma, Bağlantıcılık gibi kuramlara dayandırılarak geliştirilen bu uygulamaları başarıya taşıyan önemli etkenlerden biri de güvenli öğrenme ortamları oluşturabilmektir. Bunun için yapılması gereken, bireyleri güvenli sosyal ağ kullanma konusunda bilgilendirmektir. Çok sayıda ve farklı profile sahip bireyin yer aldığı sosyal ağlarda sahte kullanıcılar, hesapların ele geçirilmesi, ortak arkadaşlar özelliği, oltalama, sosyal kötücül yazılımlar, mizanpaj, siber zorbalık ve GPS’ler gibi çok sayıda tehlike ile karşı karşıya kalabilirler. Bu tehlikeli durumlara karşı alınacak önlemlerin bilinmesi, sosyal ağlarda öğrenmeyi daha kolay, keyifli ve başarılı hale getirecektir.

Kaynakça

  • Ceyhan, E. B., Demiryürek, E., ve Kandemir, B. (2015). Sosyal ağlarda güncel güvenlik riskleri ve korunma yöntemleri. Uluslararası Bilgi Güvenliği Mühendisliği Dergisi, 1(1):1-10. Digital in 2017 Global Overview (2017). Digital in 2017 Global Overview Report. (https://wearesocial.com/blog/2017/01/digital-in-2017-global-overview) (19.04.2017 tarihinde erişildi.) Pesen, M. M. (2016). Taklit ve Sahte Domain Adreslerini Tespit Etme Aracı. (http://www. sibergah.com/genel/internet-guvenligi/taklit-ve-sahte-domain-adreslerini-tespit-etmearaci/) (18.04.2016 tarihinde erişildi.)
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nilgün Tosun

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tosun, N. (2017). Açık ve uzaktan öğrenmede güvenli sosyal ağ kullanımı. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 4-8.