Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Uluslararası öğrenenlerin akademik gereksinimleri ve uzaktan eğitim

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 2, 140 - 163, 30.04.2017

Öz

Bu araştırmanın amacı, uluslararası öğrencilerin öğrenme deneyimlerinde karşılaştıkları sorunları ve bu sorunları nasıl çözdüklerini keşfederek, bu bağlamda uzaktan eğitim uygulamaları hakkındaki düşünce ve tutumlarını betimlemektir. Araştırmada, fenomenolojik araştırma deseni kullanılmıştır. Katılımcılar ölçüt örnekleme tekniği ile belirlenmiş, yarı- yapılandırılmış görüşme gerçekleştirilmiştir. Görüşmelerde ses kayıt cihazı kullanılmıştır. Verilerin analizi fenomenolojik analiz işlem basamakları kullanılarak yapılmıştır. Bulgular, uluslararası öğrenenlerin deneyimledikleri sorunlar, nasıl çözümledikleri ve uzaktan eğitimin sunabileceği çözüm önerileri olarak 3 tema altında toplanmıştır. Öğrenme deneyimlerine ilişkin sorunlar dil, derslerin yürütülmesi ve destek alanlarında olduğu tespit edilmiş ve betimlenmiştir. Çözüm bulma yöntemleri; kendi kendilerine çalışma, akran desteği ve öğretici desteği olarak bulunmuş ve deneyimler aktarılmıştır. Öğrenme ilgili sorunlarına çözüm olma bağlamında, uzaktan eğitim ile ilgili görüşleri betimlenmiştir.


Kaynakça

  • Akanwa, E. E. (2015). International students in western developed countries: history, challenges, and prospects. Journal of International Students Peer-Reviewed Article Volume 5, Issue 3 pp. 271-284. Bates, T. A. W.(2015). Teaching in a dijital age. https://opentextbc.ca/teachinginadigitalage/ (Erişim Tarihi: 10.12.2016). Bozkurt, A. (2014). Ağ Toplumu ve Bİlgi. Türk Kütüphaneciliği, 28(4), 510-525 www.tk.org.tr/index.php/TK/article/download/2488/2498 Downes, S. (2012). Connectivism and connective knowledge: Essays on meaning and learning networks. http://www.downes.ca/files/books/Connective_Knowledge19May2012.pdf (Erişim Tarihi: 23.12.2016). Durmuş, M. (2013). Türkçenin yabancılara öğretimi: sorunlar, çözüm önerileri ve yabancılara Türkçe öğretiminin geleceğiyle ilgili görüşler. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Türkçenin Eğitimi Öğretimi Özel Sayısı ISSN: 1308– 9196, 6(11), 207-228. Education at a Glance 2015: OECD Indicators. OECD Publishing. http://download.ei-ie.org/Docs/WebDepot/EaG2015_EN.pdf (Erişim Tarihi: 26.12.2016) Karaman, K. (2010). Küreselleşme ve eğitim. Zeitschrift für die Welt der Türken , 2 (3), 131- 144. http://dieweltdertuerken.org/index.php/ZfWT/article/view/163/karaman (Erişim Tarihi:13.03.2016 ) Kim, E. & Alhaddab, T. A. & Aquino, C. K. And Negi, R. (2016) Delaying academic tasks? Predictors of academic procrastination among asian international students in American Universities .Journal of International Students, 6 (3) 2016 - 817. Kireçci ve diğerleri (2016). The internationalization of higher education in Turkey: Creating an index. Education and science. Vol 41 No 187 1-28. Kürkçü, D. D. (2013). Küreselleşme kavramı ve küreselleşmeye yönelik yaklaşımlar. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication - TOJDAC , 3(2). http://acikerisim.iku.edu.tr:8080/xmlui/handle/11413/776. Özkan, G. A. (2015). Uluslararası öğrencilerin yaşam durumları: Kırklareli ve trakya üniversiteleri örneği. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 174-190. AUAd 2017, Cilt 3, Sayı 2, 140-163 Öztürk 162 Perry, C. J. (2016). Comparing international and american students’ challenges: A literature review. Journal of International Students, 6(3) 712-721. Saban, A. & Ersoy, A. (2016). Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri. Ankara: Anı Yayıncılık Siemens,G. (2009). What is connectivism? https://docs.google.com/document/d/14pKVP0_ILdPty6MGMJW8eQVEY1zibZ0R pQ2C0cePIgc/edit Siemens, G. (2004). Connectivism: A learning theory for the digital age. http://www.elearnspace.org/Articles/connectivism.htm Şahin, M., & H., D. (2014). Üniversitelerde Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Akademik Başarı Düzeyleri, Yaşadıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Milli Eğitim(204) Telbis, Helgeson, Kingsbury, 2014. International Students’ Confidence and Academic Success Journal of International Students Volume 4, Issue 4 (2014), pp. 330-341 Uluslararası Öğrenci Raporu (2015). Yükseköğretim Uluslararsılaşması Çerçevesinde Türk Üniversitelerinin Uluslararası Öğrenciler İçin Çeki Merkezi Haline Getirilmesi. Ankara: Kalkınma Araştırmaları Merkezi http://www.kalkinma.gov.tr/Lists/Yaynlar/Attachments/647/Uluslararasi_Ogrenci_R aporu_2015.pdf.pdf Yüksel, H. (2014). Bilgi Toplumunun Temel Paradigmaları Çerçevesinde Yaşam Boyu Eğitim ve İstihtam Edilebilirlilik. Finans Politik & Ekonomik Yorunlar, 105-118.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Meral Öztürk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Öztürk, M. (2017). Uluslararası öğrenenlerin akademik gereksinimleri ve uzaktan eğitim. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 140-163.