Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi televizyon ders programlarının yeni tasarım ve üretim süreçleri

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 4, 125 - 140, 31.10.2017

Öz

Açık ve uzaktan eğitim kapsamında yer alan öğrencilere zamanın teknolojik koşullarına bağlı olarak çeşitli öğretim malzemeleri hazırlanıp sunulmaktadır. Bu malzemeler ana ve yan malzemeler olmak üzere iki grupta toplanır. Yan malzemeler arasında yer alan ders videoları, derin öğrenme süreçlerine katkıları ile dikkat çekmektedir. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi’nde televizyon ders programları önemli bir öğretim malzemesi olarak 1982 yılından beri üretilip yayınlanmaktadır. Ders videosu olarak da tanımlanabilen bu öğretim malzemesi, 2016-2017 eğitim-öğretim yılını kapsayan sürece yönelik olarak yeni bir tasarımla öğrencilere sunulmaya başlanmıştır. Bu tasarım, özellikle dijital teknolojinin gelişimi ve televizyon izleyicisinin bilgiye ulaşma kaynakları dikkate alınarak hazırlanmıştır. Tasarım sürecinde, ders videolarının konu sunumunun modüler yapıda olması ve kısa sürede etkin konu anlatımının gerçekleştirilmesi amaçlanmıştır.

Kaynakça

  • Curabay, Ş., Demiray, E. (2002). 20. kuruluş yılında Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi ve Açıköğretim Fakültesi Eğitim Televizyonu (ETV). Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları; 721. Hrastinski, S. (2008). Asynchronous and Synchronous E-Learning. Educause Quarterly, 4, 51- 58. Kalkan, B., Gürses, G. (2017). Biz’i tanımlarken ötekinin farklılığı: Açıköğretim Sistemi öğrencilerinin cinslerin eşitsizliği çerçevesinde değerlendirilmesi. AUAD, 3(1), 160- 187.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hüseyin Selçuk Kıray Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Kıray, H. S. (2017). Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi televizyon ders programlarının yeni tasarım ve üretim süreçleri. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 3(4), 125-140.