Amaç ve Kapsam

Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi’nce yayımlanan Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD)’nin amacı, kendi öğretim elemanlarından, Türkiye’den ve Dünyanın her yerinden kabul edilen makaleler aracılığıyla, daha mutlu yurttaşlar, daha gelişmiş bir ülke için, milli eğitim sisteminin, yaygın ve örgün eğitimin tüm düzeylerinin ve eğitim bilimlerinin geliştirilmesinin sağlanmasına; araştırmacıların hiçbir ücret ödemeden bilimsel makalelerini bilimsel süreçlerden geçirerek yayınlamalarına; öğretmenlerin, öğretim elemanlarının, araştırmacıların, eğitim ve okul yöneticilerinin, uygulamacıların gelişmelerine katkı sağlayacak eğitim bilimsel gelişmeleri, yenilikleri ve eğitim araştırmalarını hiç bir ücret ödemeden izleyebilmelerine; hiçbir engel olmadan yenilik, uygulama ve bilginin paylaşılmasına olanak tanımaktır.

Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi’yle eğitimin sorunlarını bilimin ışığında inceleme ve çözme yeterliğine sahip nitelikli bilimsel çalışmalara elli yıldan bu yana katkı sağlamaya çaba göstermektedir.


Derginin kapsamında, eğitim bilimleri alanına katkı sağlayan, geçmiş deneyimleri yansıtan, güncel ve geleceğe dönük eğitim uygulamalarını konu alan, eğitim bilimleri alanının öğeleri olan öğretmenlere, öğretim elemanlarına, eğitim yöneticilerine, uygulayıcılara, araştırmacılara, yükseköğretim ve lisansüstü öğrencilerine kılavuzluk edecek sonuçlara sahip konular bulunmaktadır.    

Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi eğitim bilimlerinin;

- Eğitim yönetimi,

- Eğitim ekonomisi ve planlaması,

- Eğitim hukuku,

- Eğitim programları ve öğretim,

- Eğitimde program geliştirme,

- Karşılaştırmalı eğitim,

- Yaşam boyu öğrenme ve yetişkin eğitimi, halk eğitimi,

- Eğitim psikolojisi,

- Rehberlik ve psikolojik danışmanlık,

- Eğitimin sosyal, tarihi ve felsefi temelleri,

- Özel eğitim,

- Güzel sanatlar eğitimi,

- Eğitimde ölçme ve değerlendirme,

- Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi,

- Öğretmen eğitimi

gibi dallarında kuram ve uygulamaya katkı sağlayan, Türkiye’nin güncel sorunlarını konu edinen, özgün araştırmaları kapsamına alır.

Yayımlanma Ayları
Nisan Ağustos Aralık

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License