BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Yöneticiliğinin Hukuksal Temelleri

Yıl 2009, Cilt: 42 Sayı: 2, 279 - 300, 01.10.2009
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001186

Öz

Okulun amaçlarına ulaşmasında rol oynayan aktörlerin başında okul yöneticileri gelmektedir. Bu çalışmanın temel amacı, okul yöneticiliğinin hukuksal temellerini irdelemektir. Bu amaç
doğrultusunda, Türkiye’de okul yöneticiliği ile ilgili olmak üzere başta Anayasa, yasa, tüzük, yönetmelik ve yönergeler kapsamlı bir şekilde taranmış ve böylece okul yöneticiliğinin mevcut durumu pozitif hukuk çerçevesinde betimlenmiştir. Ayrıca, okul yöneticiliği
ile ilgili alanyazın incelenmiş ve ideal hukuk normları çerçevesinde olması gereken durumun bir analizi yapılmıştır. Çalışmanın sonunda, okul yöneticilerinin göreve atanma biçimini düzenleyen mevcut hukuksal durumun liyakat ve kariyer ilkesi ile çeliştiği görülmüş ve bu
durumun yeniden düzenlenmesi gerektiği önerilmiştir. Çalışmada ayrıca yöneticilerin görev alanları analiz edilmiş ve bu alanları düzenleyen yasal durumun çağdaş gelişmelerin gerisinde kaldığı, dolayısıyla yeniden düzenlenmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.

The Legal Basis of School Administration

Yıl 2009, Cilt: 42 Sayı: 2, 279 - 300, 01.10.2009
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001186

Öz

The school administrators are one of the main actors in term of achieving schools’ purposes. The goal of this study is to discuss the legal basis of school administration. On this account, Constitution, laws, regulations and circulars related to school administration were revised comprehensively and the current position of school administration was described according to positive laws. Furthermore, the literature about school administration was examined and the situation that is supposed to be according to ideal laws was analyzed. At the end of the study it was seen that the current laws which regulates the promotion of administrators was in contradiction with merit and career principles and it was suggested that this situation should be re-regulated. In addition, the duties of administrators were analyzed and found that the legal position that regulates these duties were not contemporary and suggested that they should be rearranged

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA77JJ98YM
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Murat Özdemir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 42 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özdemir, M. (2009). The Legal Basis of School Administration. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 42(2), 279-300. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001186

Cited By

Distributed leadership and contract relations
Educational Management Administration & Leadership
Murat Özdemir
https://doi.org/10.1177/1741143214543207

Profesyonel Okul Yöneticiliği ve Kadın Faktörü
İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi
Yeliz ÇELİKTEN
https://doi.org/10.29129/inujgse.613884

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License