Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Smartphone Addiction Level among a Group of University Students

Yıl 2018, Cilt: 19 Sayı: 1, 1 - 9, 31.03.2018

Öz

Objective: The
objective of this study was to identify the level of smartphone addiction among
students from various departments at a foundation university.



Material and Methods: The sample
group consists of 148 female and 117 male students enrolled at a foundation
university during the spring semester of the academic year 2014-2015, adding up
to a total of 265 students
.
The data were collected via Qualtrics online survey website by means of
Information Form and Smartphone Addiction Scale established after relevant literature
review by the researchers.



Results: The average age
of the participating students was
21.04±2.63, including 55.8% female and 44.2% male students. There were 233 undergraduates, 20 graduates and 12
doctoral students. The average Smartphone Addiction Scale score among students was
found to be 84.883 ± 22.96. Accordingly, 136 (51.3%) of the participants were found
to be at low risk level, whereas 129 (48.7%) were in the high-risk level. It was
also put forth that neither gender nor department has a statistically
significant effect on the level of smartphone addiction (p>0.05). A significant difference was detected
between the average Smartphone Addiction Scale scores among samples pursuant to
education levels. Negative relation was put forth between
the average Smartphone Addiction Scale scores and the academic GPA, whereas positive
significant relation was found between the average scale score and the daily smartphone
usage time.



Conclusion: The risk of smartphone addiction was found to be
greater in comparison with previous studies carried out in Turkey.

Kaynakça

  • 1.

Bir Grup Üniversite Öğrencisinin Akıllı Telefon Bağımlılık Düzeyleri

Yıl 2018, Cilt: 19 Sayı: 1, 1 - 9, 31.03.2018

Öz

Amaç: Bu çalışmanın amacı İstanbul’da bulunan bir diğer vakıf üniversitesinde öğrenim gören farklı bölümlerdeki öğrencilerin akıllı telefon bağımlılık düzeylerini belirlemektir.

Yöntem: Araştırmanın örneklemini ise çalışmaya katılmayı kabul eden 148 kadın, 117 erkek olmak üzere toplam 265 öğrenci oluşturdu. Veriler araştırmacılar tarafından literatür taranarak hazırlanan Bilgi Formu ve Akıllı Telefon Bağımlılığı Ölçeği ile toplandı. Çalışmada öğrenciler Bilgi Formu ve Akıllı Telefon Bağımlılığı Ölçeği Qualitrics on-line anket sitesi üzerinden dolduruldu.

Bulgular: Çalışmaya katılan örneklemin yaş ortalaması ise 21,04±2,63 bulundu. Katılımcıların %55,8’i kadın, %44,2’si erkektir. Katılımcıların eğitim gördükleri bölümler incelendiğinde sırasıyla Mühendislik Fakültesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İnsani Bilimler ve Edebiyat Fakültesi, Hemşirelik Yüksek Okulu, Hukuk Fakültesi, Tıp Fakültesi ve Fen Fakültesi öğrencileridir. Öğrencilerin eğitim düzeyi değişkenine göre %87,9 lisans, %7,5 yüksek lisans, %4,5 doktora öğrencisidir. Araştırmaya katılan öğrencilerin Akıllı Telefon Bağımlılığı Ölçeği puan ortalaması 84.88±22.96 saptandı. Akıllı telefon bağlılık düzeyi cinsiyete ve bölümlere göre anlamlı farklılık göstermediği saptandı (p>0,05). Yaş, eğitim düzeyi, akademik not ortalaması ve günlük akıllı telefon kullanma süresi ile Akıllı Telefon Bağımlılığı Ölçeği arasındaki ilişki belirlemek üzere yapılan regresyon analizi istatistiksel olarak anlamlı bulundu (F=7,246; p=0,000<0.05).

Sonuç: Mevcut çalışmada üniversite öğrencilerinin akıllı telefon bağımlılığı ölçek puan ortalaması yüksek bulundu. Ülkemizde akıllı telefon bağımlılığının yaygınlığı, risk faktörleri, önleme çalışmaları ve tedavi protokollerinin geliştirilmesi amacıyla farklı popülasyonlarla daha geniş örneklemli çalışmalara ihtiyaç vardır.

Kaynakça

  • 1.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Klinik Tıp Bilimleri
Bölüm Araştırma
Yazarlar

Gül Dikeç

Ayda Kebapçı

Yayımlanma Tarihi 31 Mart 2018
Kabul Tarihi 19 Mart 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 19 Sayı: 1

Kaynak Göster

AMA Dikeç G, Kebapçı A. Smartphone Addiction Level among a Group of University Students. Bağımlılık Dergisi. Mart 2018;19(1):1-9.

Bağımlılık Dergisi - Journal of Dependence