Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Determination of Needs In-service Training (INSET) for Chemistry Teachers' Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK)

Yıl 2016, Cilt: 10 Sayı: 2, 156 - 185, 30.12.2016
https://doi.org/10.17522/balikesirnef.277487

Öz

Changes
and developments in technology occurred in recent years inevitably effect the education
system. Today, technology and education appear as two contents that are being
used together. This case necessitated teachers to follow technological changes
and developments specifically in education which is an important part of the
education system. The purpose of this study is to determine chemistry teachers'
requirements of TPACK model for in-service training. To this study, 37
chemistry teachers, working at Trabzon city center, joined. In this study,
"mixed method" is used because of the qualitative and quantitative
data collection technique. In this study, Recognition Survey of In-service
Training Needs and semi-structured interviews are used as the data collection
tool. Acquired data reveals that chemistry teachers can't use technology efficiently
in their classes and they are very lack for TPACK model. In other words, it is
confirmed that teachers joined this study are in need of technology usage and
especially TPACK model for in-service training.



 Chemistry teacher,
technological pedagogical content knowledge, in-service training

Kaynakça

  • Allegra, M., Chifari, A., & Ottaviano, S. (2001). ICT to train students towards creative thinking. Educational Technology ve Society, 4(2), 48-53.
  • Coştu, B., & Ünal, S. (2005). Le chatelier prensibinin çalışma yaprakları ile öğretimi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 1-22.
  • Craig, R. J., & Amernic, J. H. (2006). PowerPoint Presentation Technology and the Dynamics of Teaching, Innovative Higher Education, 31(3), 147–160.
  • Creswell, J.W. (2013). Research design qualitative, quantitative and mixed methods approaches (Third edition). Sage Publications.
  • Cüre, F., & Özdener, N. (2008). Öğretmenlerin bilgi ve iletişim teknolojileri (BİT) uygulama başarıları ve BİT’e yönelik tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 41-53.
  • Çağıltay, K., Çakıroğlu, J., Çağıltay, N., & Çakıroğlu, E. (2001). Öğretimde Bilgisayar Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 19-28.
  • Çağıltay, K., Yıldırım, S., Aslan, İ., Gök, A., Gürel, G., Karakuş, T., Saltan, F., Uzun, E., Ülgen, E., & Yıldız, İ. (2007). Öğretim Teknolojilerinin Üniversitede Kullanımına Yönelik Alışkanlıklar ve Beklentiler: Betimleyici Bir Çalışma, ODTÜ.
  • Çakır, İ. (2004). Fen bilgisi öğretmenlerine ders destek materyali hazırlama ve kullanma becerisi kazandırmaya yönelik bir çalışma. Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Çınar, S. (2011). Sınıf öğretmenleri için fen-teknoloji-toplum (ftt) yaklaşımına yönelik bir hizmet içi kurs programı geliştirilmesi ve etkinliliğinin araştırılması. Yayımlanmış doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Demir, S., Özmantar, M. F., Bingölbali, E., & Bozkurt, A. (2011). Sınıf öğretmenlerinin teknoloji kullanımlarının irdelenmesi, 5th International Computer and Instructional Technologies Symposium, 922-928. Elazığ: Fırat Üniversitesi.
  • Demir, S., & Bozkurt, A. (2011). İlköğretim matematik öğretmenlerinin teknoloji entegrasyonundaki öğretmen yeterliklerine ilişkin görüşleri. İlköğretim Online, 10(3), 850-860.
  • Demircioğlu, G., & Yadigaroğlu, M. (2011). Öğretmen adaylarının öğrenme-öğretme ortamlarında bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımına ilişkin görüşleri. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications. Antalya, Turkey.
  • Demircioğlu, G., Demircioğlu, H., & Yadigaroğlu, M. (2013). An investigation of chemistry student teachers’ understanding of chemical equilibrium. International Journal on New Trends in Education and Their Implications, 4(2), 192-199.
  • Erbaş, A. K., Alacacı, C., & Bulut, M. (2012). Türk, Singapur ve Amerikan matematik ders kitaplarının bir karşılaştırması. Educational Sciences: Theory & Practice, 12 (3), 2311-2330.
  • Erdemir, N., Bakırcı, H., & Erduran, E. (2009). Öğretmen adaylarının eğitimde teknolojiyi kullanabilme özgüvenlerinin tespiti. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 6(3), 99-108.
  • Eyüboğlu-Karal, I.S. (2011). Fizik öğretmenlerinin pedagojik alan bilgilerinin gelişimi. Yayımlanmış doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Fishman, B., Marx, R., Blumenfeld, P., Krajcik, J. S., & Soloway, E. (2004). Creating a framework for research on systemic technology innovations. Journal of the Learning Sciences, 13, 43–76.
  • Frankel, J. R., & Wallen, N. E. (2009). How to Design and Evaluate Research in Education (7th ed.), New York: McGraw-Hill
  • Fullan, M.G. (1991). The New meaning of educational change. London: Cassell.
  • Garuba, A. (2004). Continuing education: an essential tool for teacher empowerment in an era of universal basic education in Nigeria. International Journal of Life Long Education, 23(2), 191–203.
  • Gönen, S., & Kocakaya, S. (2006). Fizik Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitimler Üzerine Görüşlerinin. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(19), 37-44.
  • Haddad, W., D. & Jurich, S. (2002). ICT for education: Prerequisites and constraints. Technologies for education: Potentials, parameters and prospects. Washington, DC and Paris: AED/UNESCO.
  • Hançer, A. H., Şensoy, Ö., & Yıldırım, H.İ. (2003). İlköğretimde çağdaş fen bilgisi öğretmenlerinin önemi ve nasıl olması gerektiği üzerine bir çalışma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 80-88.
  • Harris, J. B., Mishra, P., & Koehler, M. J. (2009). Teachers’ technological pedagogical content knowledge: Curriculum-based technology integration reframed. Journal of Research on Technology in Education, 41(4), 393-416.
  • Jang, S. J., & Tsai, M. F. (2012). Exploring the TPACK of Taiwanese elementary mathematics and science teachers with respect to use of interactive whiteboards. Computers & Education, 59(2), 327-338.
  • Kabakçı Yurdakul, I. (2011). Öğretmen adaylarının teknopedagojik eğitim yeterliliklerinin bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanımları açısından değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40, 397-408.
  • Lim, C. P., & Ching, C. S. (2004). An activity-theoritical approach to research of ICT integration in Singapore schools: Orienting activities and learner autonomy. Computers ve Education, 43, 215-236.
  • Loveless, A. M. (2003). The interaction between primary teachers’ perceptions of ICT and their pedagogy. Education and Information Technologies, 8(4), 313-326.
  • Metin, M. (2010). Fen ve teknoloji öğretmenleri için hazırlanan performans değerlendirmeye yönelik hizmet içi eğitim kursunun etkililiği. Yayımlanmış doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Naidu, S., Cunnington, D., & Jasen, C. (2002). The experience of practitioners with technology-enhanced teaching and learning. Educational Technology ve Society, 5(1), 23-34.
  • Niess, M. L. (2005). Preparing teachers to teach science and mathematics with technology: Developing a technology pedagogical content knowledge. Teaching and Teacher Education, 21(5), 509–523.
  • Niess, M. L. (2011). Investigating TPACK: Knowledge growth in teaching with technology. Journal of Educational Computing Research, 44(3), 299-317.
  • O’Sullivan, M. C. (2001). The inset strategies model: An effective inset model for unqualified and underqualified primary teachers in namibia. International Journal of Educational Development, 21, 93-117.
  • Özmen, H., Demircioğlu, H., & Demircioğlu, G. (2009). The Effects of conceptual change texts accompanied with animations on overcoming 11th grade students’ alternative conceptions of chemical bonding. Computers & Education, 52, 681-695.
  • Posnanski, T. J. (2002). Professional development programs for elementary science teachers: An analysis of teacher self-efficacy beliefs and a professional development model. Journal of Science Teacher Education, 13(3), 189-220.
  • Pelgrum, W. J. (2001). Obstacles to the integration of ICT in education: results from A worldwide educational assessment. Computers & Education, 37, 163–178.
  • Richert, A. E. (1991). Using Teacher Cases for Reflection and Enhanced Understanding, Ann Lieberman ve Lynne Miller (Ed.), Staff Development for Education in the 1990’s, Second Teachers College Press, New York.
  • Semerci, Ç. (2004). İlköğretim Türkçe ve matematik ders kitaplarını genel değerlendirme ölçeği. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 28 (1), 49-54.i
  • Seven, S. (2001). İlköğretim Sosyal Bilgiler Ders Kitapları Hakkında Öğretmen Ve Öğrenci Görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Manisa.
  • Şenel, T. (2008). Fen ve teknoloji öğretmenleri için alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerine yönelik bir hizmet içi eğitim programının etkililiğinin araştırılması. Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • TED (2009).Öğretmen yeterlikleri. http://portal.ted.org.tr/yayinlar/Ogretmen_Yeterlik_Kitap pdf adresinden 1 Aralık 2011 tarihinde edinilmiştir.
  • Tekin, S., & Ayas, A. (2002). Kimya öğretmenlerinin profesyonel gelişim süreçleri ve hizmet içi eğitime bakış açıları. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi içinde (s. 1334-1339). Ankara: ODTÜ.
  • Tekin, S. (2004). Kimya öğretmenleri için kavramsal anlama ve kavram öğretimi amaçlı bir hizmet içi eğitim kurs programı geliştirilmesi ve etkililiğinin araştırılması. Yayımlanmış doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Tekin, S., & Yaman, S. (2008). Hizmet içi eğitim programlarını değerlendirme ölçeği: öğretmen formunun geliştirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(3), 15-26.
  • Trucano, M. (2005). Knowledge Maps: ICT in Education. Washington, DC: Infodev/World Bank.
  • Tyson, H., & Woodward, A. (1989). Why students aren’t learning very much from textbooks. Educational Leadership, 47 (3), 14–17.
  • Uçar, R., & İpek, C. (2006). İlköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenleri MEB hizmet içi eğitim uygulamalarına ilişkin görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 34-53.
  • Usluel-Koçak,Y., Mumcu-Kuşkaya, F., & Demiraslan, Y. (2007). Öğrenme-öğretme sürecinde bilgi ve iletişim teknolojileri: Öğretmenlerin entegrasyon süreci ve engelleriyle ilgili görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 164-179.
  • Uşun, S., & Cömert, D. (2003). Okul öncesi öğretmenlerinin hizmet içi eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 125-138.
  • Ünal, S. (2007). Atom ve molekülleri bir arada tutan kuvvetler konularının öğretiminde yeni bir yaklaşım: BDÖ ve KDM’nin birlikte kullanımının kavramsal değişime etkisi. Yayımlanmış doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Wang, Q., & Woo, H. L. (2007). Systematic planning for ICT integration in topic learning. Educational Technology & Society, 10(1), 148-156.
  • Watson, D. M. (2001). Pedagogy before technology: Re-thinking the relationship between ICT and teaching. Education and Information Technologies, 6(4), 251-266.
  • Williams, D., Coles, L. Richardson, A., Wilson, K., & Tuson, J. (2000). Integrating information and communications technology in professional practice: an analysis of teachers’ needs based on a survey of primary and secondary teachers in Scottish schools. Journal of Information Technology for Teacher Education, 9(2), 167-182.
  • Veyis, F. (2014). Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(2), 157-170.
  • Yıldırım, A., Demircioğlu, G., Özmen, H., & Ayas, A. (2000). Kimyasal denge konusunun öğrenciler tarafından anlaşılma düzeyi ve karşılaşılan yanılgılar. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi içinde (s. 427-433). Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Yıldırım, Ö., Kurşun, E., & Göktaş., Y. (2015). Bilgi ve iletişim teknolojileri konusunda yapılan hizmet içi eğitimlerin niteliğini etkileyen faktörler. Eğitim ve Bilim, 40(178), 163-182.

Kimya Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisine (TPAB) Yönelik Hizmet İçi Eğitim (HİE) İhtiyaçlarının Belirlenmesi

Yıl 2016, Cilt: 10 Sayı: 2, 156 - 185, 30.12.2016
https://doi.org/10.17522/balikesirnef.277487

Öz

Son yıllarda teknolojide yaşanan
değişim ve gelişimler, kaçınılmaz bir şekilde eğitim sistemlerini
etkilemektedir. Günümüzde artık teknoloji ve eğitim yan yana kullanılan iki
kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu durum, eğitim sisteminin önemli bir
parçası olan öğretmenlerin özellikle eğitim teknolojilerindeki değişim ve
gelişimleri takip etmelerini ve derslerinde kullanmalarını zorunlu hale
getirmiştir. Yapılan bu çalışmanın amacı, kimya öğretmenlerinin teknolojiye ve
özellikle TPAB modeline yönelik hizmet içi eğitim ihtiyaçlarını belirlemektir.
Çalışmaya, Trabzon il merkezinde görev yapan 37 kimya öğretmeni katılmıştır
Çalışmada, nitel ve nicel veri toplama yapıldığından “karma yöntem”
kullanılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak, Hizmet İçi Eğitim İhtiyaç
Belirleme Anketi (HİEİBA) ve yarı yapılandırılmış mülakatlar kullanılmıştır.
Elde edilen veriler, kimya öğretmenlerinin derslerinde teknolojiyi etkili bir
biçimde kullanamadıklarını ve TPAB modeline yönelik çok eksik olduklarını
ortaya çıkarmıştır. Diğer bir ifade ile çalışmaya katılan öğretmenler kimya
öğretiminde teknolojinin kullanımı ve özellikle TPAB modeline yönelik hizmet
içi eğitime ihtiyaç duydukları tespit edilmiştir.



 

Kaynakça

  • Allegra, M., Chifari, A., & Ottaviano, S. (2001). ICT to train students towards creative thinking. Educational Technology ve Society, 4(2), 48-53.
  • Coştu, B., & Ünal, S. (2005). Le chatelier prensibinin çalışma yaprakları ile öğretimi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 1-22.
  • Craig, R. J., & Amernic, J. H. (2006). PowerPoint Presentation Technology and the Dynamics of Teaching, Innovative Higher Education, 31(3), 147–160.
  • Creswell, J.W. (2013). Research design qualitative, quantitative and mixed methods approaches (Third edition). Sage Publications.
  • Cüre, F., & Özdener, N. (2008). Öğretmenlerin bilgi ve iletişim teknolojileri (BİT) uygulama başarıları ve BİT’e yönelik tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 41-53.
  • Çağıltay, K., Çakıroğlu, J., Çağıltay, N., & Çakıroğlu, E. (2001). Öğretimde Bilgisayar Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 19-28.
  • Çağıltay, K., Yıldırım, S., Aslan, İ., Gök, A., Gürel, G., Karakuş, T., Saltan, F., Uzun, E., Ülgen, E., & Yıldız, İ. (2007). Öğretim Teknolojilerinin Üniversitede Kullanımına Yönelik Alışkanlıklar ve Beklentiler: Betimleyici Bir Çalışma, ODTÜ.
  • Çakır, İ. (2004). Fen bilgisi öğretmenlerine ders destek materyali hazırlama ve kullanma becerisi kazandırmaya yönelik bir çalışma. Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Çınar, S. (2011). Sınıf öğretmenleri için fen-teknoloji-toplum (ftt) yaklaşımına yönelik bir hizmet içi kurs programı geliştirilmesi ve etkinliliğinin araştırılması. Yayımlanmış doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Demir, S., Özmantar, M. F., Bingölbali, E., & Bozkurt, A. (2011). Sınıf öğretmenlerinin teknoloji kullanımlarının irdelenmesi, 5th International Computer and Instructional Technologies Symposium, 922-928. Elazığ: Fırat Üniversitesi.
  • Demir, S., & Bozkurt, A. (2011). İlköğretim matematik öğretmenlerinin teknoloji entegrasyonundaki öğretmen yeterliklerine ilişkin görüşleri. İlköğretim Online, 10(3), 850-860.
  • Demircioğlu, G., & Yadigaroğlu, M. (2011). Öğretmen adaylarının öğrenme-öğretme ortamlarında bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımına ilişkin görüşleri. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications. Antalya, Turkey.
  • Demircioğlu, G., Demircioğlu, H., & Yadigaroğlu, M. (2013). An investigation of chemistry student teachers’ understanding of chemical equilibrium. International Journal on New Trends in Education and Their Implications, 4(2), 192-199.
  • Erbaş, A. K., Alacacı, C., & Bulut, M. (2012). Türk, Singapur ve Amerikan matematik ders kitaplarının bir karşılaştırması. Educational Sciences: Theory & Practice, 12 (3), 2311-2330.
  • Erdemir, N., Bakırcı, H., & Erduran, E. (2009). Öğretmen adaylarının eğitimde teknolojiyi kullanabilme özgüvenlerinin tespiti. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 6(3), 99-108.
  • Eyüboğlu-Karal, I.S. (2011). Fizik öğretmenlerinin pedagojik alan bilgilerinin gelişimi. Yayımlanmış doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Fishman, B., Marx, R., Blumenfeld, P., Krajcik, J. S., & Soloway, E. (2004). Creating a framework for research on systemic technology innovations. Journal of the Learning Sciences, 13, 43–76.
  • Frankel, J. R., & Wallen, N. E. (2009). How to Design and Evaluate Research in Education (7th ed.), New York: McGraw-Hill
  • Fullan, M.G. (1991). The New meaning of educational change. London: Cassell.
  • Garuba, A. (2004). Continuing education: an essential tool for teacher empowerment in an era of universal basic education in Nigeria. International Journal of Life Long Education, 23(2), 191–203.
  • Gönen, S., & Kocakaya, S. (2006). Fizik Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitimler Üzerine Görüşlerinin. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(19), 37-44.
  • Haddad, W., D. & Jurich, S. (2002). ICT for education: Prerequisites and constraints. Technologies for education: Potentials, parameters and prospects. Washington, DC and Paris: AED/UNESCO.
  • Hançer, A. H., Şensoy, Ö., & Yıldırım, H.İ. (2003). İlköğretimde çağdaş fen bilgisi öğretmenlerinin önemi ve nasıl olması gerektiği üzerine bir çalışma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 80-88.
  • Harris, J. B., Mishra, P., & Koehler, M. J. (2009). Teachers’ technological pedagogical content knowledge: Curriculum-based technology integration reframed. Journal of Research on Technology in Education, 41(4), 393-416.
  • Jang, S. J., & Tsai, M. F. (2012). Exploring the TPACK of Taiwanese elementary mathematics and science teachers with respect to use of interactive whiteboards. Computers & Education, 59(2), 327-338.
  • Kabakçı Yurdakul, I. (2011). Öğretmen adaylarının teknopedagojik eğitim yeterliliklerinin bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanımları açısından değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40, 397-408.
  • Lim, C. P., & Ching, C. S. (2004). An activity-theoritical approach to research of ICT integration in Singapore schools: Orienting activities and learner autonomy. Computers ve Education, 43, 215-236.
  • Loveless, A. M. (2003). The interaction between primary teachers’ perceptions of ICT and their pedagogy. Education and Information Technologies, 8(4), 313-326.
  • Metin, M. (2010). Fen ve teknoloji öğretmenleri için hazırlanan performans değerlendirmeye yönelik hizmet içi eğitim kursunun etkililiği. Yayımlanmış doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Naidu, S., Cunnington, D., & Jasen, C. (2002). The experience of practitioners with technology-enhanced teaching and learning. Educational Technology ve Society, 5(1), 23-34.
  • Niess, M. L. (2005). Preparing teachers to teach science and mathematics with technology: Developing a technology pedagogical content knowledge. Teaching and Teacher Education, 21(5), 509–523.
  • Niess, M. L. (2011). Investigating TPACK: Knowledge growth in teaching with technology. Journal of Educational Computing Research, 44(3), 299-317.
  • O’Sullivan, M. C. (2001). The inset strategies model: An effective inset model for unqualified and underqualified primary teachers in namibia. International Journal of Educational Development, 21, 93-117.
  • Özmen, H., Demircioğlu, H., & Demircioğlu, G. (2009). The Effects of conceptual change texts accompanied with animations on overcoming 11th grade students’ alternative conceptions of chemical bonding. Computers & Education, 52, 681-695.
  • Posnanski, T. J. (2002). Professional development programs for elementary science teachers: An analysis of teacher self-efficacy beliefs and a professional development model. Journal of Science Teacher Education, 13(3), 189-220.
  • Pelgrum, W. J. (2001). Obstacles to the integration of ICT in education: results from A worldwide educational assessment. Computers & Education, 37, 163–178.
  • Richert, A. E. (1991). Using Teacher Cases for Reflection and Enhanced Understanding, Ann Lieberman ve Lynne Miller (Ed.), Staff Development for Education in the 1990’s, Second Teachers College Press, New York.
  • Semerci, Ç. (2004). İlköğretim Türkçe ve matematik ders kitaplarını genel değerlendirme ölçeği. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 28 (1), 49-54.i
  • Seven, S. (2001). İlköğretim Sosyal Bilgiler Ders Kitapları Hakkında Öğretmen Ve Öğrenci Görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Manisa.
  • Şenel, T. (2008). Fen ve teknoloji öğretmenleri için alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerine yönelik bir hizmet içi eğitim programının etkililiğinin araştırılması. Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • TED (2009).Öğretmen yeterlikleri. http://portal.ted.org.tr/yayinlar/Ogretmen_Yeterlik_Kitap pdf adresinden 1 Aralık 2011 tarihinde edinilmiştir.
  • Tekin, S., & Ayas, A. (2002). Kimya öğretmenlerinin profesyonel gelişim süreçleri ve hizmet içi eğitime bakış açıları. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi içinde (s. 1334-1339). Ankara: ODTÜ.
  • Tekin, S. (2004). Kimya öğretmenleri için kavramsal anlama ve kavram öğretimi amaçlı bir hizmet içi eğitim kurs programı geliştirilmesi ve etkililiğinin araştırılması. Yayımlanmış doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Tekin, S., & Yaman, S. (2008). Hizmet içi eğitim programlarını değerlendirme ölçeği: öğretmen formunun geliştirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(3), 15-26.
  • Trucano, M. (2005). Knowledge Maps: ICT in Education. Washington, DC: Infodev/World Bank.
  • Tyson, H., & Woodward, A. (1989). Why students aren’t learning very much from textbooks. Educational Leadership, 47 (3), 14–17.
  • Uçar, R., & İpek, C. (2006). İlköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenleri MEB hizmet içi eğitim uygulamalarına ilişkin görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 34-53.
  • Usluel-Koçak,Y., Mumcu-Kuşkaya, F., & Demiraslan, Y. (2007). Öğrenme-öğretme sürecinde bilgi ve iletişim teknolojileri: Öğretmenlerin entegrasyon süreci ve engelleriyle ilgili görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 164-179.
  • Uşun, S., & Cömert, D. (2003). Okul öncesi öğretmenlerinin hizmet içi eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 125-138.
  • Ünal, S. (2007). Atom ve molekülleri bir arada tutan kuvvetler konularının öğretiminde yeni bir yaklaşım: BDÖ ve KDM’nin birlikte kullanımının kavramsal değişime etkisi. Yayımlanmış doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Wang, Q., & Woo, H. L. (2007). Systematic planning for ICT integration in topic learning. Educational Technology & Society, 10(1), 148-156.
  • Watson, D. M. (2001). Pedagogy before technology: Re-thinking the relationship between ICT and teaching. Education and Information Technologies, 6(4), 251-266.
  • Williams, D., Coles, L. Richardson, A., Wilson, K., & Tuson, J. (2000). Integrating information and communications technology in professional practice: an analysis of teachers’ needs based on a survey of primary and secondary teachers in Scottish schools. Journal of Information Technology for Teacher Education, 9(2), 167-182.
  • Veyis, F. (2014). Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(2), 157-170.
  • Yıldırım, A., Demircioğlu, G., Özmen, H., & Ayas, A. (2000). Kimyasal denge konusunun öğrenciler tarafından anlaşılma düzeyi ve karşılaşılan yanılgılar. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi içinde (s. 427-433). Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Yıldırım, Ö., Kurşun, E., & Göktaş., Y. (2015). Bilgi ve iletişim teknolojileri konusunda yapılan hizmet içi eğitimlerin niteliğini etkileyen faktörler. Eğitim ve Bilim, 40(178), 163-182.
Toplam 56 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gökhan Demircioğlu Bu kişi benim

Mustafa Yadigaroğlu

Hülya Demircioğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 18 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Demircioğlu, G., Yadigaroğlu, M., & Demircioğlu, H. (2016). Kimya Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisine (TPAB) Yönelik Hizmet İçi Eğitim (HİE) İhtiyaçlarının Belirlenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen Ve Matematik Eğitimi Dergisi, 10(2), 156-185. https://doi.org/10.17522/balikesirnef.277487