BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, Cilt: 8 Sayı: 2, 98 - 123, 01.12.2014
https://doi.org/10.17522/nefefmed.71261

Öz

–The purpose of this study is to investigate the effects of GeoGebra software assisted instruction on vocational school students’ academic achievement and their attitudes towards mathematics. Furthermore, students’ views on using GeoGebra software in geometry course was also examined. The research was conducted at a large university located on the southwest of Turkey with 46 participants from vocational higher school students. The control group consisted of 24 students and the experimental group consisted of 22 students. The research was implemented by using GeoGebra software in Math course. While the experimental group exposed a lecture with GoeGebra software, the control group exposed a traditional lecture for four weeks. The data were collected using Mathematics Achievement Test and Mathematics Attitudes Scale. The analysis of data revealed that teaching algebra with GeoGebra software increased student attitude significantly towards mathematics and GeoGebra software. However the control and experimental groups did not differ in terms of student achievement in mathematics

GeoGebra Kullanımının Önlisans Matematik Öğretimine Etkinliğinin İncelenmesi

Yıl 2014, Cilt: 8 Sayı: 2, 98 - 123, 01.12.2014
https://doi.org/10.17522/nefefmed.71261

Öz

Bu çalışmanın amacı dinamik bir geometri yazılımı olan GeoGebra programının önlisans düzeyindeki öğrencilerin parabol konusundaki başarılarına ve matematik dersine karşı tutumlarına etkisinin ve bir dinamik geometri yazılımı olan GeoGebra hakkındaki görüşlerinin incelenmesidir. Çalışma için Türkiye’nin Güney Batısında bulunan büyük bir üniversitenin meslek yüksek okulu öğrencilerinden 22 kişilik deney; 24 kişilik kontrol grubu oluşturulmuştur. Dört hafta süren dersler kontrol grubunda anlatım tekniği ile işlenirken deney grubunda GeoGebra ile bilgisayar destekli olarak işlenmiştir. Çalışma sonunda yapılan başarı analizlerinde deney ve kontrol grupları arasında anlamlı bir fark ortaya çıkmamıştır. Grup içi başarı durumlarında da çalışma öncesi ve sonrasında anlamlı bir fark yoktur. Yapılan tutum ölçeklerinin analizinde çalışmanın deney grubu öğrencilerinin matematiğe ve GeoGebra yazılımına karşı tutumlarını pozitif yönde etkilediği görülmüştür. Fakat deney ve kontrol grupları arasında matematik dersi başarısı açısından herhangi bir önemli fark bulunamamıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Muhammet Demirbilek Bu kişi benim

Muhammet Demirbilek Bu kişi benim

Abdullah Özkale Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2014
Gönderilme Tarihi 2 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Demirbilek, M., Demirbilek, M., & Özkale, A. (2014). GeoGebra Kullanımının Önlisans Matematik Öğretimine Etkinliğinin İncelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen Ve Matematik Eğitimi Dergisi, 8(2), 98-123. https://doi.org/10.17522/nefefmed.71261