Bu çalışmada, araştırmacılar tarafından Türkçeye
uyarlanan Öğrencilerin Teknoloji Beklentileri ve Deneyimleri” (Gosper vd. 2009)
anketi ile kuruluş tarihlerine göre Türkiye’de köklü (n=109), genç (n=352) ve
yeni kurulmuş (n=108) üç üniversitedeki toplam 569 lisans öğrencisinin
teknolojiyi sosyal ve öğrenme amaçlı kullanım alışkanlıklıklarını incelemiştir.
Sosyal ve öğrenme amaçlı kullanım farklılıkları üniversite türüne göre
kıyaslanmıştır. Elde edilen bulgulara
göre, öğrenciler sosyal amaçlı en çok
WhatsApp gibi anlık mesajlaşma uygulamaları, SMS, cep telefonundan sesli
görüşme ve sosyal paylaşım sitelerinin kullanılırken, öğrenme amaçlı ise en çok
kullandıkları teknoloji araç internet arama motorları olarak belirlenmiştir. Bu
üç üniversite türündeki öğrencilerin teknolojiyi öğrenme amaçlı kullanım
seviyeleri benzerlik göstermektedir. Öğrencilerin bu teknolojileri sosyal
amaçlı kullanım seviyeleri öğrenme amaçlı kullanım seviyelerinin en az iki
katıdır. Bu fark genç ve yeni üniversitelerde köklü üniversitelerdeki
öğrencilere kıyasla daha fazla olduğu belirlenmiştir. Bu çalışma
üniversitelerin öğrenme teknolojilerini planlamada ve kullanımında yol
gösterici bir nitelik taşımaktadır.
Üniversite Öğrencileri Teknoloji Öğrenim Teknolojileri Teknoloji Kullanım Becerileri Köklü Üniversiteler Genç Üniversiteler Yeni Üniversiteler
This study
investigates 569 undergraduate students` habits of using technology for social
and learning purposes in three universities in Turkey. The universities were
selected according to the date of establishment; relatively old, young, and
brand-new. The students took the survey of the “Technology Expectations and
Experiences of Students” (Gosper et al. 2009) adapted to Turkish by the
researchers. Technology use differences for social and learning purposes are
compared by the universities. According to the findings; for social purposes, the
students most frequently used instant messaging applications (e.g. Whatsapp),
SMS, mobile phone and social networking sites; however, for learning purposes,
students frequently used internet search engines. There were similarities
between the students of the three universities in terms of the levels of
technology use for learning technology. The level that the students use these
technologies for social purposes is nearly two times more than that of
educational purposes. This difference is greater in young and newly established
universities when compared to that of the relatively old university. This study
can be considered in the planning and adapting the learning technologies for
universities.
University Students Technology Learning Technologies Technology Use Skills Relatively Old University Young University brand-new University
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 16 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 12 Sayı: 1 |