Araştırmada kavram haritaları kullanılarak işlenen “Vücudumuzdaki
Sistemler” ünitesinin öğrencilerin başarılarına, mantıksal düşünme
becerilerine, fen bilimlerine yönelik tutumlarına etkisinin ve bu üç bağımlı değişken
arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, tek gruplu ön
test-son test deneysel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırma, ortaokul 7.
sınıfta öğrenim gören 32 öğrenci ile yürütülmüştür. Ünite, öğrencilere kavram
haritaları yaptırılarak işlenmiştir. Verilerin toplanmasında “Başarı Testi”,
“Mantıksal Düşünme Testi” ve Fen Bilimler Tutum Ölçeği” ön test ve son test
olarak kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin başarıları, mantıksal
düşünme ve fen bilimleri tutum puanlarının son test lehine istatistiksel olarak
anlamlı şekilde farklılaştığı tespit edilmiştir. Kavram haritalarının
öğrencilerin başarılarına, mantıksal düşünme becerilerine ve fen bilimlerine
yönelik tutumlarına olumlu yönde etki ettiği sonucuna varılmıştır. Ayrıca son
testte öğrencilerin başarıları ile mantıksal düşünme becerileri ve başarıları
ile fen bilimlerine yönelik tutumları arasında ortaya çıkan pozitif yönde ve
orta düzeyde ilişkinin anlamlı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
kavram haritası mantıksal düşünme başarı tutum fen eğitimi vücudumuzdaki sistemler
The aim of
the study is to analyse the impact of "Systems in Our Body" unit
taught by the concept maps on the achievement, logical thinking skills of the
students and their attitudes towards science, and to examine the relationship
between these three dependent variables. A single-group pre-test post-test
experimental research method was used in the study. The research was carried
out with 32 students in the seventh grade of the secondary school. The unit was
taught by having students prepare concept maps. "Achievement Test",
"Logical Thinking Test" and "Science Attitude Scale" were
used as a pre-test and post-test for data collection. As a conclusion, it has
been found that achievement, logical thinking and science attitude scores of
the students are statistically significant for the favor of post-test. It has
been concluded that concept maps have positive effects on students'
achievements, logical thinking skills and attitudes towards science.
Furthermore, it was noted that the positive and medium level relation between
the students' achievements and their logical thinking skills and their
achievements and their attitudes towards science was significant in the
post-test.
concept map logical thinking success attitude science education systems in our body
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 21 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 12 Sayı: 2 |