Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencilerinin “Temel Hukuk” Bilgi Düzeyinin Tespiti (Bartın Üniversitesi Örneği)

Yıl 2018, Cilt: 20 Sayı: 3, 599 - 608, 15.12.2018

Öz

Bir toplumun huzur ve güven içinde yaşayabilmesi için sosyal düzen
kurallarına ve onlardan biri olan hukuk kurallarına ihtiyacı vardır. Bu
kurallar toplum tarafından ne kadar iyi bilinir ve uygulanırsa toplumda o
derece adalet ve huzur olacaktır. Hukuk kurallarını bilmemek kişilerin
sorumluluğunu azaltmamakta veya ortadan kaldırmamaktadır. Cezai sorumluluk
şahsidir. Bu yüzden bir ülkede yükseköğrenim gören öğrencilerin gelecek
yaşantılarında gerek mesleki gerek özel hayatlarında hukuka duyacakları ihtiyaçları
karşılayabilme açısından en azından temel hukuk kurallarını bilmeleri
önemlidir. Bu önem ve gereklilik bağlamında Bartın Üniversitesi öğrencileri
arasında temel hukuk düzeyinin tespit edilmesi için bir anket çalışması
yapılmıştır. Toplam 19 sorudan oluşan anket, 240’ı kadın 205’i erkek öğrenci
olmak üzere 445 kişi ile yapılmış, sonuçlar SPSS paket programında frekans
dağılımı ve yüzde analizi ile değerlendirilmiştir.

Elde edilen sonuçlar değerlendirildiğinde genel anlamda hukuk dersi
almayan öğrencilerin temek hukuk bilgisinin eksik olduğu ve bu durumun
öğrenciler üzerinde güvensizlik yaratabileceği tespit edilmiştir. İnsanların
toplum içinde kendini güvende hissetmesi güçlü hukuk kurallarına, bu kuralları
adalet ile uygulayan güçlü bir devlet otoritesine ve elbette ki kurallara
uyacak bilinçli bir topluma bağlıdır. Bu nedenle üniversite öğrencilerinin
hedef kitle olarak seçildiği bu çalışmada herhangi bir hukuk dersi almayan
öğrencilerin temel hukuk bilgi düzeyi düşük tespit edilmiş, artırılması için bir
hukuk dersi almaları önerisi getirilmiştir.

Kaynakça

  • Anayurt Ö (2001). Hukuka Giriş ve Hukukun Temel Kavramları, Seçkin Yayınevi.
  • Birben Ü, Gençay G (2008). Ormancılık Hukukunun Türkiye Ormancılığı ve Orman Mühendisliği Eğitimindeki Önemi, 3.Ulusal Ormancılık Kongresi, 20-22 Mart 2008, syf 145-154, Ankara.
  • AYM (2011). Anayasa Mahkemesi Kararı, Esas sayısı: 2011/21, Karar sayısı: 2013/36, Karar günü: 28.2.2013.
  • Daşdemir İ (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Nobel Yayınevi.
  • Gözler K (2008). Hukukun Temel Kavramları. Ekin basım yayın dağıtım.
  • Gözler K (2000). Türk Anayasa Hukuku.
  • Sargın İ (2009). Toplumsal Düzen Açısından Hukuk ve Devlet. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 9 (2), 157-178.
  • URL 1 https://w3.bartin.edu.tr/genel-bilgiler/hakkimizda.html
  • URL 2 https://cdn.bartin.edu.tr/www/2017_Yili_Idare_Faaliyet_Raporu.pdf
  • Durkaya B, Durkaya A (2018). Küresel Isınma Farkındalığı “Bartın Üniversitesi Öğrencileri Örneği”. Journal of Bartin Faculty of Forestry, 20 (1), 128-144.
  • Alıcı AH, Van N (2016). Ortaokullarda Okutulan “Hukuk Ve Adalet” Dersinin Öğrenciler Üzerinde Hukuka Yönelik Duyuşsal Eğilimler Algısına Etkisi. The Journal Of Europe-Middle East Social Science Studies, 2(1).
  • Kaya E (2016). Hukuk Zihniyeti. Adalet Yayınevi, 1. Baskı, 570 Syf.
  • TDK (2018). Türk Dil Kurumu, Büyük sözlük. www.tdk.gov.tr

Determination of Knowledge Level of "Basic Law" of University Students (Case of Bartın University)

Yıl 2018, Cilt: 20 Sayı: 3, 599 - 608, 15.12.2018

Öz

In order to live in peace and security in a
society, there is a need for social order rules especially the rules of law,
which is one of them. As long as these rules are better known and practiced by
society, there would be the more justice and peace in the society. Not knowing
the rules of law does not reduce or remove the responsibility of persons.
Criminal responsibility is personal. Therefore, it is important for the
students, who are in higher education in a country, to know the basic rules of
law at least in terms of meeting with their needs in their professional and
private lives in the future. In the context of this importance and necessity, a
survey was conducted to determine the level of basic law knowledge among Bartın
University students. The survey, which consists of 19 questions, was conducted
with 445 people, 240 of which were female and 205 were male students, and then,
the results were evaluated by frequency distribution and percentage analysis in
SPSS package program.

When the obtained results are evaluated; it is
determined that there is a lack of basic law knowledge among the students who
are not trained on any law course, and that creates insecurity for students. In
a society, if there are strong rules of law, and has a strong state authority
exercising these rules with justice, and is a conscious and educated society to
fit the rules, people in that society would feel more secure. For this reason,
in this study where university students were chosen as the target group,
students who did not take any law courses were found to have a low level of
basic law knowledge and a recommendation was made to take a law course to
increase it.


Kaynakça

  • Anayurt Ö (2001). Hukuka Giriş ve Hukukun Temel Kavramları, Seçkin Yayınevi.
  • Birben Ü, Gençay G (2008). Ormancılık Hukukunun Türkiye Ormancılığı ve Orman Mühendisliği Eğitimindeki Önemi, 3.Ulusal Ormancılık Kongresi, 20-22 Mart 2008, syf 145-154, Ankara.
  • AYM (2011). Anayasa Mahkemesi Kararı, Esas sayısı: 2011/21, Karar sayısı: 2013/36, Karar günü: 28.2.2013.
  • Daşdemir İ (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Nobel Yayınevi.
  • Gözler K (2008). Hukukun Temel Kavramları. Ekin basım yayın dağıtım.
  • Gözler K (2000). Türk Anayasa Hukuku.
  • Sargın İ (2009). Toplumsal Düzen Açısından Hukuk ve Devlet. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 9 (2), 157-178.
  • URL 1 https://w3.bartin.edu.tr/genel-bilgiler/hakkimizda.html
  • URL 2 https://cdn.bartin.edu.tr/www/2017_Yili_Idare_Faaliyet_Raporu.pdf
  • Durkaya B, Durkaya A (2018). Küresel Isınma Farkındalığı “Bartın Üniversitesi Öğrencileri Örneği”. Journal of Bartin Faculty of Forestry, 20 (1), 128-144.
  • Alıcı AH, Van N (2016). Ortaokullarda Okutulan “Hukuk Ve Adalet” Dersinin Öğrenciler Üzerinde Hukuka Yönelik Duyuşsal Eğilimler Algısına Etkisi. The Journal Of Europe-Middle East Social Science Studies, 2(1).
  • Kaya E (2016). Hukuk Zihniyeti. Adalet Yayınevi, 1. Baskı, 570 Syf.
  • TDK (2018). Türk Dil Kurumu, Büyük sözlük. www.tdk.gov.tr
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Biodiversity, Environmental Management and Policy, Sustainable Forestry
Yazarlar

Gökçe Gençay

Medet Şen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 20 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Gençay, G., & Şen, M. (2018). Üniversite Öğrencilerinin “Temel Hukuk” Bilgi Düzeyinin Tespiti (Bartın Üniversitesi Örneği). Bartın Orman Fakültesi Dergisi, 20(3), 599-608.


Bartin Orman Fakultesi Dergisi Editorship,

Bartin University, Faculty of Forestry, Dean Floor No:106, Agdaci District, 74100 Bartin-Turkey.

Tel: +90 (378) 223 5094, Fax: +90 (378) 223 5062,

E-mail: bofdergi@gmail.com