Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmenlik Bölümlerinde Öğrenim Gören Öğrencilerinin Fiziksel Aktivite Düzeylerinin İncelenmesi

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 38 - 43, 30.06.2017

Öz



Fiziksel
aktivitenin öneminin erken yaş dönemlerinde anlaşılıp kavranması, ilerleyen
yıllarda oluşabilecek muhtemel sağlık sorunlarının engellenmesinde ve toplumun
yaşam kalitesinin arttırılmasında etkili bir unsur olması beklenmektedir. Bu
bilinenlerden yola çıkarak, araştırmanın amacı, Akdeniz Üniversitesinde öğrenim
gören beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğrencileriyle diğer (Türkçe
Öğretmenliği, İngilizce Öğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği, Okul Öncesi
Öğretmenliği)  öğretmenlik bölümü
öğrencilerinin fiziksel aktivite (FA) düzeylerinin karşılaştırılması olarak
belirlenmiştir.



Araştırmaya,
yaş ortalamaları 21,79±1,68 arasında toplam 260 öğretmen adayı gönüllü olarak
katılmıştır. Fiziksel aktivite seviyesini belirlemek için Uluslararası Fiziksel
Aktivite (kısa)  anketi IPAQ uygulandı.
FA seviyeleri inaktif, minimum aktif ve HEPA aktif grupları olarak MET
yöntemiyle belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının yaş, cinsiyet, bölüm, sınıf,
sigara kullanımı, alkol kullanımı, anne mesleği, baba mesleği değişkenlerine
göre fiziksel aktivite düzeyleri belirlendi. Elde edilen bulguların
değerlendirilmesinde Ki-Kare, One Way ANOVA ve T testi kullanılmıştır.



Araştırmada
HEPA Aktif düzeyi en yüksek olan grup olarak ingilizce öğretmenliği bölümünde okuyan
öğrenciler (% 60) olarak saptanmıştır. 
Sonra sırasıyla beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğrencileri (%
50)  ve türkçe öğretmenliği bölümü
öğrencileri (% 35) gelmektedir (p<0,05). Araştırmada HEPA aktif düzeyi en
düşük olan grup ise okul öncesi öğretmenliği bölümü öğrencileri (%17,5) olarak
saptanmıştır. okul öncesi öğretmenliği bölümü öğrencilerini % 17,9 ile sınıf
öğretmenliği bölümü öğrencileri takip etmektedir (p<0,05).Sonuç olarak
araştırmaya katılan öğretmenlik bölümleri öğrencileri arasında HEPA aktif düzeyi
en yüksek grup olarak İngilizce Öğretmenliği Bölümü öğrencileri (%60)
bulunmuştur.




Kaynakça

  • [Arabacı R.,Çankaya C.,Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Fiziksel Aktivite Düzeylerinin Araştırılması, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 10-11 sf:172-183
  • [Akyol A.,Bilgiç B.,Ersoy G.,(2008) Fiziksel Aktivite, Beslenme ve Sağlıklı Yaşam, Birinci Basım, Klasmat Matbaacılık, sf:8
  • Aracı H.,(2004) Öğretmenler ve Öğrenciler İçin Okullarda Beden Eğitimi Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • İnal A.N.,(2003) Beden Eğitimi ve Spor Bilimi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara .
  • Karakullukçu Ö,A (2015). Kırıkkale Üniversitesi Öğrencilerinin Fiziksel Aktivite Düzeyinin Pedometre ile belirlenmesi. Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi
  • Kargün M,Togo T,O ,Biner M ,Pala A.(2016). Üniversite Öğrencilerinin Fiziksel Aktivite Düzeylerinin İncelenmesi. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi. Cilt 1, Sayı 1.
  • Kuter M.,(1989) Spor ve Sağlık. Bursa Hâkimiyet Matbaası. sf: 1-15 Kızar, O,Kargün, M, T, Osman T, Biner, M; Pala, A.().(2016). Üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeylerinin incelenmesi. http://dspace.marmara.edu.tr/handle/11424/5448.21.03.2018.11:43
  • Özer D.,Baltacı G.,(2008). İş Yerinde Fiziksel Aktivite. Klasmat Matbaacılık, Ankara, sf:12
  • Tunay B. V.,(2008).Yetişkinlerde Fiziksel Aktivite, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi, Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Bölümü, Ankara sf:3
  • Vaizoğlu S.A.,Akça O.,Akdağ A.,Akpınar A.,Omar A.,Coşkun D.,Güler Ç., (2004).Genç Erişkinlerde Fiziksel Aktivite Düzeyinin Belirlenmesi, TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni, sf:3-4
  • Vural Ö, Eler S, Atalay G,N.(2010). Masa Başı Çalışanlarda Fiziksel Aktivite Düzeyi ve Yaşam Kalitesi İlişkisi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, VIII (2) 69-75
  • WHO Technical Report Series, 894. Obesity: preventing and managing the global epidemic Report of a WHO Consultation.
  • Zorba E., (2008) Yaşam ve Egzersiz. Gazi Haber Dergisi, Eylül 2007 ss. 44-47
  • Zorba E.,Kuter M., Çağın Hareketsizlik Sorunu ve Aktif Yaşamın Kazandırdıkları, http://www.sporbilim.com/sayfa.asp?mdl=haber&param=125 21.03.2018.11:55
Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 38 - 43, 30.06.2017

Öz

Kaynakça

  • [Arabacı R.,Çankaya C.,Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Fiziksel Aktivite Düzeylerinin Araştırılması, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 10-11 sf:172-183
  • [Akyol A.,Bilgiç B.,Ersoy G.,(2008) Fiziksel Aktivite, Beslenme ve Sağlıklı Yaşam, Birinci Basım, Klasmat Matbaacılık, sf:8
  • Aracı H.,(2004) Öğretmenler ve Öğrenciler İçin Okullarda Beden Eğitimi Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • İnal A.N.,(2003) Beden Eğitimi ve Spor Bilimi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara .
  • Karakullukçu Ö,A (2015). Kırıkkale Üniversitesi Öğrencilerinin Fiziksel Aktivite Düzeyinin Pedometre ile belirlenmesi. Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi
  • Kargün M,Togo T,O ,Biner M ,Pala A.(2016). Üniversite Öğrencilerinin Fiziksel Aktivite Düzeylerinin İncelenmesi. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi. Cilt 1, Sayı 1.
  • Kuter M.,(1989) Spor ve Sağlık. Bursa Hâkimiyet Matbaası. sf: 1-15 Kızar, O,Kargün, M, T, Osman T, Biner, M; Pala, A.().(2016). Üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeylerinin incelenmesi. http://dspace.marmara.edu.tr/handle/11424/5448.21.03.2018.11:43
  • Özer D.,Baltacı G.,(2008). İş Yerinde Fiziksel Aktivite. Klasmat Matbaacılık, Ankara, sf:12
  • Tunay B. V.,(2008).Yetişkinlerde Fiziksel Aktivite, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi, Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Bölümü, Ankara sf:3
  • Vaizoğlu S.A.,Akça O.,Akdağ A.,Akpınar A.,Omar A.,Coşkun D.,Güler Ç., (2004).Genç Erişkinlerde Fiziksel Aktivite Düzeyinin Belirlenmesi, TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni, sf:3-4
  • Vural Ö, Eler S, Atalay G,N.(2010). Masa Başı Çalışanlarda Fiziksel Aktivite Düzeyi ve Yaşam Kalitesi İlişkisi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, VIII (2) 69-75
  • WHO Technical Report Series, 894. Obesity: preventing and managing the global epidemic Report of a WHO Consultation.
  • Zorba E., (2008) Yaşam ve Egzersiz. Gazi Haber Dergisi, Eylül 2007 ss. 44-47
  • Zorba E.,Kuter M., Çağın Hareketsizlik Sorunu ve Aktif Yaşamın Kazandırdıkları, http://www.sporbilim.com/sayfa.asp?mdl=haber&param=125 21.03.2018.11:55
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Cilt 1 Sayı 1
Yazarlar

Tahir Kılıç

Alkan Uğurlu

Aybala Doğan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2017
Gönderilme Tarihi 22 Mart 2018
Kabul Tarihi 2 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kılıç, T., Uğurlu, A., & Doğan, A. (2017). Öğretmenlik Bölümlerinde Öğrenim Gören Öğrencilerinin Fiziksel Aktivite Düzeylerinin İncelenmesi. Kilis 7 Aralık Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 38-43.