Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 60 - 64, 30.06.2017

Öz

Kaynakça

  • Hatzigeorgiadis, A., Theodorakis, Y., & Zourbanos, N. (2004). Self-talk in the swimming pool: The effects of self-talk on thought content and performance on water-polo tasks. Journal of Applied Sport Psychology, 16(2), 138-150.
  • Theodorakis, Y., Weinberg, R., Natsis, P., Douma, I., & Kazakas, P. (2000). The effects of motivational versus instructional self-talk on improving motor performance. The sport psychologist, 14(3), 253-271.
  • Özdal, M., Akcan, F., Abakay, U., & Dağlıoğlu, Ö. (2013). Video destekli zihinsel antrenman programinin futbolda şut becerisi üzerine etkisi. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 4(2).
  • Aldemir, Y. G., Biçer, T., & Kale, E. K. (2014). Futbolcularda İmgeleme Çalışmalarının Problem Çözme Üzerine Etkisi. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 5(2), 37-45.
  • Şahin, A., Bayköse, N., & Civar Yavuz, S. (2017a). Does the undergraduate athletes‟ self talk levels affect imagery levels?. Turkish Online Journal of Educational Technology. (December Special Issue), 867- 871.
  • Bayköse, N., Civar Yavuz, S., Özer, Ö., & Şahin, A. (2017). The role of self-talk and self-efficacy levels of athletes kendinle konuşmaudying at faculties of sport sciences on predicting mental toughness. Turkish Online Journal of Educational Technology. (December Special Issue), 591-595.
  • Hardy, J. (2006). Speaking clearly: A critical review of the self-talk literature. Psychology of Sport and Exercise, 7(1), 81-97.
  • Weinberg, R. S. (1988). The mental advantage: Developing your psychological skills in tennis. Human Kinetics Publishers.
  • Ada, E.N., Zourbanos, N., Papaıoannou, A., Kazak Çetinkalp, Z. (2014). A Preliminary Validation of the Turkish Version of the Automatic Self-Talk Questionnaire for Physical Education. 13th International Sports Sciences Congress, November 7-9. Konya Selçuk University, Turkey. Oral presentation.
  • Nergiz, S., Bayköse, N. & Yıldız, M. (2015). Kendinle Konuşma: Modern ve Halk Dansları Yapan Bireylerin Kendileriyle Konuşma Durumları. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. Cilt 9, Özel Sayı.
  • Şahin, A., Bayköse, N., & Civar Yavuz, S. (2017b). The role of motivational self-talk and life satisfaction on determining the flow experience of undergraduate athletes. Turkish Online Journal of Educational Technology. (December Special Issue), 867-871.
  • Zervas, Y., Stavrou, N. A., & Psychountaki, M. (2007). Development and validation of the self-talk questionnaire (S-TQ) for sports. Journal of Applied Sport Psychology, 19(2), 142-159.
  • Karasar, N. (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi.(17. Baskı), Nobel Yayın Dağıtım Ltd. Şti. Ankara.
  • Engür, M. (2011). Performans Başarısızlığı Değerlendirme Envanteri ve Kendinle Konuşma Anketinin Türk Sporcu Popülasyonu’na Uyarlanması ve Uygulanması. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ege Üniversitesi, İzmir

Grekoromen Ve Serbest Stil Güreş Yapan Sporcuların Kendileriyle Konuşma Düzeylerinin İncelenmesi

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 60 - 64, 30.06.2017

Öz

Bu araştırmanın amacı grekoromen ve serbets sitil güreş
yapan sporcuların kendileriyle konuşma düzeylerinin incelenmesi olarak
belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2017-2018 yarışma sezonunda
yarışmalara katılan 18-41 yaş grubuna mensup, 1 ile 22 yıl arası güreş sporu
ile uğraşan ve branşlarında sportif faaliyetlere katılan 211 kadın ve 230 erkek
toplam 441 sporcu oluşturmaktadır. Araştırmacı, araştırma grubunu oluşturan
sporcuların bir kısmına yüz yüze bir kısmına ise e mail yolu ile ulaşarak
araştırma verilerini elde etmiştir. Çalışmaya katılan sporculardan elde edilen
bilgiler, Kişisel Bilgi Formu ve Kendinle Konuşma Ölçeği yardımı ile
toplanmıştır. Kendinle Konuşma Ölçeği ve Kişişel Bilgi Formu aracılığı ile
toplanan veriler, bilgisayar ortamına aktarılarak ve “SPSS 22” paket programı
yardımı ile çözümlenmiştir. Verilerin ön değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistiksel
yöntemlerin yanı sıra verilerin normallik dağılımları kararı aşamasında Kolmogorov
Smirnov testi sonuçları incelenmiş ve verilerin normal dağılmadığı
saptanmıştır.
Bu bağlamda verilerin normallik dağılım varsayımlarını
karşılamadığı için analiz sürecinde mann whitney u testinden yararlanılmıştır.
Araştırma sürecinde anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak alınmıştır. Araştırma
sonucunda araştırmaya katılan güreşçilerin, kendinle konuşma alt boyutlarından
motivasyonel ve bilşsel kendinle konuşma alt boyutlarında cinsiyet, milli sporcu
olma durumu ve stil değişkenlerinin tamamında istatistiksel bir farklılık
olmadığı saptanmıştır.

Kaynakça

  • Hatzigeorgiadis, A., Theodorakis, Y., & Zourbanos, N. (2004). Self-talk in the swimming pool: The effects of self-talk on thought content and performance on water-polo tasks. Journal of Applied Sport Psychology, 16(2), 138-150.
  • Theodorakis, Y., Weinberg, R., Natsis, P., Douma, I., & Kazakas, P. (2000). The effects of motivational versus instructional self-talk on improving motor performance. The sport psychologist, 14(3), 253-271.
  • Özdal, M., Akcan, F., Abakay, U., & Dağlıoğlu, Ö. (2013). Video destekli zihinsel antrenman programinin futbolda şut becerisi üzerine etkisi. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 4(2).
  • Aldemir, Y. G., Biçer, T., & Kale, E. K. (2014). Futbolcularda İmgeleme Çalışmalarının Problem Çözme Üzerine Etkisi. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 5(2), 37-45.
  • Şahin, A., Bayköse, N., & Civar Yavuz, S. (2017a). Does the undergraduate athletes‟ self talk levels affect imagery levels?. Turkish Online Journal of Educational Technology. (December Special Issue), 867- 871.
  • Bayköse, N., Civar Yavuz, S., Özer, Ö., & Şahin, A. (2017). The role of self-talk and self-efficacy levels of athletes kendinle konuşmaudying at faculties of sport sciences on predicting mental toughness. Turkish Online Journal of Educational Technology. (December Special Issue), 591-595.
  • Hardy, J. (2006). Speaking clearly: A critical review of the self-talk literature. Psychology of Sport and Exercise, 7(1), 81-97.
  • Weinberg, R. S. (1988). The mental advantage: Developing your psychological skills in tennis. Human Kinetics Publishers.
  • Ada, E.N., Zourbanos, N., Papaıoannou, A., Kazak Çetinkalp, Z. (2014). A Preliminary Validation of the Turkish Version of the Automatic Self-Talk Questionnaire for Physical Education. 13th International Sports Sciences Congress, November 7-9. Konya Selçuk University, Turkey. Oral presentation.
  • Nergiz, S., Bayköse, N. & Yıldız, M. (2015). Kendinle Konuşma: Modern ve Halk Dansları Yapan Bireylerin Kendileriyle Konuşma Durumları. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. Cilt 9, Özel Sayı.
  • Şahin, A., Bayköse, N., & Civar Yavuz, S. (2017b). The role of motivational self-talk and life satisfaction on determining the flow experience of undergraduate athletes. Turkish Online Journal of Educational Technology. (December Special Issue), 867-871.
  • Zervas, Y., Stavrou, N. A., & Psychountaki, M. (2007). Development and validation of the self-talk questionnaire (S-TQ) for sports. Journal of Applied Sport Psychology, 19(2), 142-159.
  • Karasar, N. (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi.(17. Baskı), Nobel Yayın Dağıtım Ltd. Şti. Ankara.
  • Engür, M. (2011). Performans Başarısızlığı Değerlendirme Envanteri ve Kendinle Konuşma Anketinin Türk Sporcu Popülasyonu’na Uyarlanması ve Uygulanması. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ege Üniversitesi, İzmir
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Cilt 1 Sayı 1
Yazarlar

Ahmet Şahin

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2017
Gönderilme Tarihi 6 Nisan 2018
Kabul Tarihi 16 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şahin, A. (2017). Grekoromen Ve Serbest Stil Güreş Yapan Sporcuların Kendileriyle Konuşma Düzeylerinin İncelenmesi. Kilis 7 Aralık Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 60-64.