Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Amaçları Ve Alışkanlıklarının Belirlenmesi

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 2, 6 - 13, 29.12.2017

Öz

Araştırmada, üniversite
öğrencilerinin sosyal medyayı ne amaç ile kullanıyor ve sosyal medya
alışkanlıkları ne düzeyle olduklarını belirlemek amaçlanmıştır.

Üniversitelerin Beden Eğitimi
ve Spor Yüksekokulu ve Spor Bilimleri Fakültesi bölümü öğrencilerinden
oluşmakta olan 1000 kişilik bir gruba kolayda örneklem yoluyla örneklem olarak
seçilmiştir. Anketler online olarak dağıtılmış olup 423 öğrenciden geri dönüş
sağlanmıştır. Katılımcıların sosyal ağ kullanım amaçlarını belirlemek amacıyla
Usluel ve ark. (2014)  tarafından
geliştirilen, 26 sorudan oluşmakta olan “Sosyal Medya Kullanım Amaçları” ölçeği
kullanılmıştır. Elde edilen veriler bilgisayar ortamına aktarılmıştır. Verileri
değerlendirilirken tanımlayıcı istatistiksel metotları Ortalama (X), Standart
sapma(ss) kullanılmıştır. Ayrıca araştırmada yer alan yer alan 26 maddelik
sosyal medya kullanım ölçeğinin geçerlilik ve güvenilirliklerini test etmek
amacıyla öncelikle verilerimiz keşifsel faktör analzine tabi tutulmuştur.

Bulgulara göre, sosyal
medyayı 6 yıl ve üzeri kullanan katılımcı sayısının fazla olduğu görülmektedir.
Üniversite öğrencileri sosyal medyayı sıklıkla araştırma yapmak için kullandıkları
rapor edilmiştir. Ayrıca öğrenciler sosyal medyayı her gün, günde 1-2 saat
kullandıklarını söylemişlerdir.







Sonuç olarak, sosyal medya
uzun yıllardır hayatımızda ve haftanın her günü ortalama 1-2 saat süre sosyal
medya platformunda zaman geçiriyoruz. Sosyal medya kullanımının en fazla olduğu
platform ise Facebook olduğu söylenebilir. Ayrıca sosyal medya kullanım
amaçlarına bakıldığında araştırma yapmak ve iletişimi sürdürebilme amaçlı
kullanıldığı söylenebilir.

Kaynakça

  • [1] Akıncı Vural, Z.B. ve Bat, M. (2010). Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma, Journal of Yasar University 20(5):3348‐3382.
  • [2] Aziz, A. (2008). İletişime Giriş, Aksu Kitapevi, İstanbul.
  • [3] Dikener, O. (2010). İnternet Reklamcılığında Web Tasarımı, Aybil Yayıncılık, Konya.
  • [4] Dirik, D., ve Yıldız, K., (2017). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Tutumları İle Sanal Ortam Yalnızlık Düzeylerinin İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma. Dünya Spor Bilimleri Araştırmaları Kongresi bildiri kitabı, 391-392.
  • [5] Er B., Yıldız, K., ve Güzel, P.(2017). Üniversite öğrencilerinin rekreatif bir etkinlik alanı olarak sosyal medya kullanım amaçlarının incelenmesi. MCBÜ Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, II. Uluslararası Lisansüstü Eğitim Kongresi bildiri kitabı, 4, 1000-1000.
  • [6] Fuat, N. ve Him, T. (2013). Üniversite Öğrencilerinin İnternet Kullanım Durumları ve Saldırganlık Düzeyleri Arasındaki Korelasyon: GAÜ Psikoloji, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü Öğrencilerinde İnternet Kaynaklı Tutum Değişiklikleri. II. International Conference on Communication, Media, Techology and Design. 02-04 May.
  • [7] Global Digital Statics, (2014) Anonim, http://etonpreneurs.com/uploads/Global%20Social,%20Digital%20&%20Mobile%20Statistics,%20Jan% 202014.pdf (Erişim tarihi: 13.03.2015).
  • [8] Ilagan, F.T. (2013). An Analysis on The İmpact of Social Media on College Students' Academic Performance.http://www.academia.edu/4418324/An Analysis on the impact of Social Media on College Students Academic Performance. Erişim Tarihi: 08.03.2015.
  • [9] Karaman, S., Yıldırım, S. ve Kaban, A. (2008). Öğrenme 2.0 Yaygınlaşıyor: Web 2.0 Uygulamalarının Eğitimde Kullanımına İlişkin Araştırmalar ve Sonuçları. İnettr’08- XIII. Türkiye’de İnternet Konferansı Bildirileri. 22-23 Aralık, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • [10] Otrar, M. ve Argın, F.S. (2014). Öğrencilerin Sosyal Medyaya İlişkin Tutumlarının Kullanım Alışkanlıkları Bağlamında İncelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. 3(1). ISSN:2146–9199.
  • [11] Önerli, B. (2014) İnternet ve Sosyal Medya Kullanım İstatistikleri 2014.Digital Ajans Sektörel Haberler Kategorisi. http://www.dijitalajanslar.com/internetve-sosyal-medya-kullanici-istatistikleri-2014/ Erişim Tarihi:05.03.2015.
  • [12]Sayımer, İ. (2008) Sanal Ortamda Halkla İlişkiler, Beta Yayınları, İstanbul.
  • [13] Usluel, Y.K., Demir, Ö. ve Çınar, M. (2014). Sosyal Ağların Kullanım Amaçları Ölçeği. Eğitim Teknolojileri Araştırma Dergisi, 5(2). http://www.et-ad.net/ erişim tarihi: 10.04.2016.
  • [14] Yıldırım, N., Varol, A. (2013). Sosyal Ağlarda Güvenlik: Bitlis Eren ve Fırat Üniversitelerinde Gerçekleştirilen Bir Alan Çalışması, Türkiye Bilişim Vakfı Bilgisayar Bilimleri Dergisi, 7(7).
  • [15] Yıldız, K. (2016). Bilgi ve İletişim Teknolojileri Boyutuyla Spor ve İletişim. Ankara: Nobel, Basım. ISBN:978-605-320-503-6.
  • [16] Yıldız, K., Çokpartal, C., Ada, Ö., & Kalkan, N. (2017). A Research on facebook connection strategies of university students. 1st International Students’ xx Scientific Conference (ISCC2017), 26-27.
  • [17] Şahin, A., Kaynakçı, C., Aytop, Y., (2016). “Ziraat Fakültesi Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıklarının Belirlenmesi” Journal of Tekirdag Agricultural Faculty, 13 (02)
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Spor Hekimliği
Bölüm Cilt 1 Sayı 2
Yazarlar

Umut Davut Başoğlu

Şenol Yanar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 29 Aralık 2017
Kabul Tarihi 29 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Başoğlu, U. D., & Yanar, Ş. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Amaçları Ve Alışkanlıklarının Belirlenmesi. Kilis 7 Aralık Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(2), 6-13.