BibTex RIS Kaynak Göster

Lisans Düzeyindeki Öğrencilerin Heykel Çalışmalarına İlişkin Algıları

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 30 - 44, 01.05.2017

Öz

Sanata dair değerlerin bireye kavratılıp, toplumun sanat kültürünün yükseltilmesi sanat eğitiminin gerekliliğini yansıtmaktadır. Sanat eğitimi bireysellik esaslıdır. Ve sanat eğitimini toplum bireylerine yansıtıp onları eğitecek kişiler, öncelikle sanat eğitimcileridir. Üç boyutlu heykel çalışmaları bireyin görerek ve dokunarak hissetmesi ile yaratıcılığı gelişmesinde etkin ve önemli bir rol üstlenmektedir. Bunun yanı sıra bireyin estetik bakış açısının gelişmesi ile fiziki çevresini ve içinde bulunduğu ortamı farklılaştırmaktadır. Bu çalışmada Türkiye’de üniversiteler bünyesinde Resim-İş Öğretmenliği (Eğitimi) Anabilim Dalı bulunan altı üniversitede yapılan araştırmayla, öğretmen adayı bireylerin heykel sanatı ve heykel çalışmalarını nasıl algıladıklarına ilişkin görüşleri alınmış ve çıkan sonuçlardan elde edilen verilere göre farklılıklar ve eksik durumlar tespit edilmiş, öneriler sunulmuştur. Veri toplama aracı olarak öğrencilere anket uygulanmıştır.

University Students’ Perceptions on Statue Works

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 30 - 44, 01.05.2017

Öz

The value of the arts is comprehended individually and the art culture of the society is raised to reflect the necessity of art education. Art education is individualistic. Those who reflect art education to the people of society and educate them are primarily art educators. The three-dimensional sculpture plays an active and important role in the development of creativity through the feeling of seeing and touching the individual. In addition to this, the aesthetic point of view of the individual develops and differentiates the physical environment and the environment it is in. In this study, teacher candidates of the Painting Education (Training) Program of six universities in Turkey are involved, their perceptions regarding the art of sculpture and sculptural works, and according to data obtained from the results, the differences and missing cases and suggestions were presented. Questionnaire was applied to students as the data collection tool

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA74EG75ZZ
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ömer Tayfur Öztürk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Öztürk, Ö. T. (2017). Lisans Düzeyindeki Öğrencilerin Heykel Çalışmalarına İlişkin Algıları. Bilim Eğitim Sanat Ve Teknoloji Dergisi, 1(1), 30-44.

EBSCOhost.jpg
        Google_Scholar_logo_2015.PNG                road-issn.png                    citefactor_logo.png
ici2.png                SIS-Logo.png        15220


Creative Commons Lisansı