BibTex RIS Kaynak Göster

Biyoloji Öğretmen Adaylarının Derslerde Bilim Tarihi Kullanımına Yönelik Algıları

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 108 - 114, 01.10.2018

Öz

2007 yılından itibaren biyoloji öğretim programında da etkin bir şekilde yer almaya başlayan bilim tarihi; bireyler ve olayların kronolojik sıralamasını içeren bir ek kaynaktan çok kavramsal, prosedürel ve bağlamsal anlamda pek çok kazanım için kolaylaştırıcı ve etkin bir öğretim yöntemidir. Tüm bu gelişmelere karşın öğretmenler için bilim tarihi oldukça yeni bir alandır. Eğitimde, öğretim programlarında yer alan hedeflerin hayata geçirilmesinde önemli bir öneme sahip olan öğretmenlerin, bilim tarihine olan algıları bu nedenle önem taşımaktadır. Geleceğin biyoloji öğretmenleri olacak öğretmen adaylarının bilim tarihinin derslerde kullanımına yönelik algılarını incelemeyi amaçlayan bu çalışmada, biyoloji öğretmenliği son sınıfında öğretimine devam eden 25 öğretmen adayı ile çalışılmıştır. Öğretmen adaylarının bilim tarihine yönelik algılarını belirlemek için Wang ve Marsh (2002) tarafından geliştirilmiş olan Eğitimde Bilimin Tarihi anketi uygulanmıştır. 13 sorudan oluşan anket 5’li Likert ölçeği kullanmaktadır. Anketten elde edilen veriler SPSS 15 programı ile betimsel analizleri gerçekleştirilmesinin ardından öğretmen adayları ile yarı yapılandırılmış görüşmeler ile bilim tarihine yönelik algıları derinlemesine analiz edilmiştir. Elde edilen veriler ışığında; biyoloji öğretmen adaylarının bilim tarihini sıklıkla kavramsal amaçlara yönelik kullanım algıları olduğu görülürken öğretimi zenginleştirici ve destekleyici bir kaynak olarak ele aldıkları görülmüştür.

Pre-Service Biology Teacher’s Perceptions about Using History of Science in Science Instruction

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 108 - 114, 01.10.2018

Öz

History of science (HOS), which also takes place in Turkish biology curriculum since 2007, is an effective instructional method that facilitates acquisition of objectives of curriculum in conceptual, procedural and contextual means. However, HOS is a new field for teachers. Teachers have a crucial role in enactment of curriculum objectives therefore their perceptions on HOS is important. In this study perception of future biology teachers on using HOS in instruction was examined. 25 pre-service biology teachers were participated to the study. Data was collected by The Teachers‟ Views about Perceptions and Practices regarding HOS Integration Questionnaire was used which was developed by Wang and Marsh (2002) and translated into Turkish by Hacieminoglu et. al (2012). Semi-structured interviews were conducted for gathering detailed data. SPSS 15 was employed for descriptive analysis of quantitative data and qualitative data was coded with respect to items of the questionnaire. Findings show that biology teachers perceptions regarding the use of HOS is mostly conceptual and then contextual, and they take HOS as supportive and concentrator resource for related concepts

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA79YA59TD
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Çiçek Dilek Bakanay Bu kişi benim

Burcu Gülay Güney Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bakanay, Ç. D., & Güney, B. G. (2018). Biyoloji Öğretmen Adaylarının Derslerde Bilim Tarihi Kullanımına Yönelik Algıları. Bilim Eğitim Sanat Ve Teknoloji Dergisi, 2(2), 108-114.

EBSCOhost.jpg
        Google_Scholar_logo_2015.PNG                road-issn.png                    citefactor_logo.png
ici2.png                SIS-Logo.png        15220


Creative Commons Lisansı