BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, Cilt: 1 Sayı: 1, 41 - 60, 17.09.2014

Öz

Mosques and Koran courses are important places that religious education has been made heavily. But when teacing in these places, there are several problems about physical structure, qualification of providing education staff. In ths aricle, these problems identified and tried to produce solutions. When problems are fixed, efficiency will also be increased.

Kaynakça

  • A. Lütfi Kazancı, Peygamber Efendimizin Hitabeti, İstanbul1980, s.18. A’raf, 7/31.
  • Ahmet Hamdi Akseki, Müftü ve Vâizlerin Ödevleri Hakkında Gerekli Açıklama, DİB Yay. Ankara 1945,s.5. Ahmet Yüzendağ, Hitabet Dersleri, DİB Yayını, Ankara 1964, s.40.
  • Bayraktar Bayraklı, “Din Eğitiminde İhtimal İlkesi”, Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi, sy. 1, İstan. 1994,s.3. Beyza Bilgin, Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi, Ankara 1990, s.104.
  • Ramazan Buyrukçu, a.g.e. S. 162-163 Ramazan Buyrukçu, a.g.e. S.173 Cemal Tosun, Din ve Kimlik, TDV Yayınları, Ank. 1993, 56.
  • Çakan/Gündüz/Çeçek/ Hitabet S.55 Çakan/Gündüz/Çiçek/ Hitabet S.71 ; DİB Görev ve Çalışma Yönergesi S..54 DİB Taşra Teşkilâtı Görev ve Çalışma Yönergesi, Md. 24. DİB 1997 Yılı İstatistikleri S. 111 Ank.1998
  • DİB 1997 Yılı İstatistikleri, Ankara 1998, s. 85.
  • DİB 1997 Yılı İstatistikleri, Ankara 1998, s.71.
  • DİB Görev ve Çalışma Yönergesi Madde 63, S. 71 DİB Görev ve Çalışma Yönergesi S 71 DİB Görev ve Çalışma Yönergesi S. 71 DİB Görev ve Çalışma Yönergesi S.54 DİB Görev ve Çalışma Yönergesi S.54-59 DİB Görev ve Çalışma Yönergesi, s.54. DİB İstatistikler. DİB Kur’an Kursları Yönetmeliği Mad. 7 DİB Kur’an Kursları Yönetmeliği mad.9 Diyanet İşleri Başkanlığı Bilgi Kitapçığı, Ankara 1997, s.9.
  • Diyanet İşleri Başkanlığı Tanıtım Kitabı, Ankara 1997, s.9.
  • Fahri Kayadibi, “Cumhuriyet Döneminde İmam-Hatiplik ve Vaizlik”, Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi, sayı:6, İstanbul 1999, s. 166.
  • Fahri Kayadibi, “Cumhuriyet Döneminde Müftülükler”, Din Eğitimi Araştırmaları, sayı:7,s.170. Fahri Kayadibi, a.g.e., s.154. Geniş bilgi için bakınız: Fahri Kayadibi, Yaygın Din Eğitiminde Cami ve Görevlileri, DİB Yayını, Ankara 2000, s.70-76.
  • Hasan Çelikkaya, “Cami Eğitimi” Diyanet İlmi Dergisi, Nisan-Mayıs-Haziran, 1993, Cilt: 29, Sayı: 2, s. 60
  • Komisyon, Din Görevlisinin El Kitabı, DİB Yayınları, Ankara 1997, S.48
  • Kur’an-ı Kerim, Nisa, 4/63. Kur’an-ı Kerim, Nahl, 16/125. Mahir İz, a.g.e. s. 33, 115. Mahir İz, Din ve Cemiyet, İrfan Yay. İst. 1973, s. 32. Mehmet Bulut, a.g.m. s. 5.
  • Mehmet Faruk Bayraktar,Türkiye’de Vaizlik, İstanbul, 1997, s.18.
  • Mustafa E. Erkal, Burhan Baloğlu, Filiz Baloğlu, Ansiklopedik Sosyoloji Sözlüğü, Der. Yay. İst. 1997, s. 67.
  • Mustafa Uzunpostalcı, “Cemaat Mad.” TDV. İA, VII/288. Müslim, İman, 23; Ebu Davud, Edeb,59; Nesâi, Bey’at,31. Müslim, Mesâcid, 17. Neda Armaner, Hitabet ve Dini İrşad Üzerine, DİB yayını, Ankara 1962,s.18. Nisa, 4/63.
  • Ömer Faruk Bayraktar, a.g.e., s.21. Ömer Nasuhi Bilmen, Büyük Tefsir Tarihi, İstanbul 1974,I, s.53.
  • Recep Kaymakçan ve Arkadaşları, “Paydaşlarına Göre İLİTAM Programının Değerlendirilmesi”, Değerler Eğitimi Dergisi, Sayı:26, İstanbul, Aralık 2013.
  • Sabin Prator, Çev. Mustafa Tavukçuoğlu, “ Cuma Hutbeleri ile ilgili bir araştırma “, Türkiye Günlüğü, S.102 Sayı 48 Ankara 1997
  • Saffet Bilhan, Eğitim Sosyolojisi, Ank. 1986, s. 155.
  • Süleyman Uludağ, İslam’da Emir ve Yasakların Hikmetleri, Ank. 1997, s. 84.
  • Şükrü Öztürk, Cumhuriyet Döneminde Ülkemizde Din Eğitim-Öğretimini Düzenleyen Yasalar ve Din Eğitim Öğretim Kurumları, Diyanet Dergisi, sayı:113, s.20 Şükrü Öztürk, a.g.m., s.21-22. Veli Ertan, Ahmet Hamdi Akseki, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayını, İstanbul, 1988, s.30.
  • Yıldız Sâkıb, Atatürk’ün 100. Doğum Yılında Türkiye I. Din Eğitimi Semineri, “Va’z ve Hutbelerle Camilerde Din Eğitimi, Diyanet İşleri Başkanlığı’nın Rolü S.64, Ank. 1981
  • Emin Köktaş, Türkiye’de Dini Hayat, İşaret Yay. İst. 1993, s.12.
  • Jörg Knoll, “Erwachsenenbildung”, Handbuch Religiöser Erziehung içinde, (Hrsg) Werner Böker-Hans Günter Heimbrock-Engelbert Kerkhoff, Düsseldorf, 1987, s. 347.

YETİŞKİN DİN EĞİTİMİ (SORUNLAR - ÇÖZÜM ÖNERILERI) Adult Religious Education (Problem’s-Solutions)

Yıl 2014, Cilt: 1 Sayı: 1, 41 - 60, 17.09.2014

Öz

ÖZET
Camiler ve Kur’an Kursları yaygın din eğitiminin yoğun olarak yapıldığı en önemli mekânlardır.
Fakat buralarda eğitim verilirken fiziki yapı, cemaatin özellikleri, eğitim veren personelin niteliği
konusunda çeşitli sorunlar vardır. Bu makalede bu sorunlar tespit edilerek çözümler üretilmeye
çalışılmıştır. Sorunlar giderildiğinde verimlilik de artmış olacaktır.
Anahtar Kelimeler: Cami, Cemaat, Din görevlisi, Sorunlar, Çözümler.
ABSTRACT
Mosques and Koran courses are important places that religious education has been made heavily.
But when teacing in these places, there are several problems about physical structure, qualification of
providing education staff. In ths aricle, these problems identified and tried to produce solutions. When
problems are fixed, efficiency will also be increased.
Keywords: Mosque, Community, Religions cemissery, Problems, Solutions.

Kaynakça

  • A. Lütfi Kazancı, Peygamber Efendimizin Hitabeti, İstanbul1980, s.18. A’raf, 7/31.
  • Ahmet Hamdi Akseki, Müftü ve Vâizlerin Ödevleri Hakkında Gerekli Açıklama, DİB Yay. Ankara 1945,s.5. Ahmet Yüzendağ, Hitabet Dersleri, DİB Yayını, Ankara 1964, s.40.
  • Bayraktar Bayraklı, “Din Eğitiminde İhtimal İlkesi”, Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi, sy. 1, İstan. 1994,s.3. Beyza Bilgin, Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi, Ankara 1990, s.104.
  • Ramazan Buyrukçu, a.g.e. S. 162-163 Ramazan Buyrukçu, a.g.e. S.173 Cemal Tosun, Din ve Kimlik, TDV Yayınları, Ank. 1993, 56.
  • Çakan/Gündüz/Çeçek/ Hitabet S.55 Çakan/Gündüz/Çiçek/ Hitabet S.71 ; DİB Görev ve Çalışma Yönergesi S..54 DİB Taşra Teşkilâtı Görev ve Çalışma Yönergesi, Md. 24. DİB 1997 Yılı İstatistikleri S. 111 Ank.1998
  • DİB 1997 Yılı İstatistikleri, Ankara 1998, s. 85.
  • DİB 1997 Yılı İstatistikleri, Ankara 1998, s.71.
  • DİB Görev ve Çalışma Yönergesi Madde 63, S. 71 DİB Görev ve Çalışma Yönergesi S 71 DİB Görev ve Çalışma Yönergesi S. 71 DİB Görev ve Çalışma Yönergesi S.54 DİB Görev ve Çalışma Yönergesi S.54-59 DİB Görev ve Çalışma Yönergesi, s.54. DİB İstatistikler. DİB Kur’an Kursları Yönetmeliği Mad. 7 DİB Kur’an Kursları Yönetmeliği mad.9 Diyanet İşleri Başkanlığı Bilgi Kitapçığı, Ankara 1997, s.9.
  • Diyanet İşleri Başkanlığı Tanıtım Kitabı, Ankara 1997, s.9.
  • Fahri Kayadibi, “Cumhuriyet Döneminde İmam-Hatiplik ve Vaizlik”, Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi, sayı:6, İstanbul 1999, s. 166.
  • Fahri Kayadibi, “Cumhuriyet Döneminde Müftülükler”, Din Eğitimi Araştırmaları, sayı:7,s.170. Fahri Kayadibi, a.g.e., s.154. Geniş bilgi için bakınız: Fahri Kayadibi, Yaygın Din Eğitiminde Cami ve Görevlileri, DİB Yayını, Ankara 2000, s.70-76.
  • Hasan Çelikkaya, “Cami Eğitimi” Diyanet İlmi Dergisi, Nisan-Mayıs-Haziran, 1993, Cilt: 29, Sayı: 2, s. 60
  • Komisyon, Din Görevlisinin El Kitabı, DİB Yayınları, Ankara 1997, S.48
  • Kur’an-ı Kerim, Nisa, 4/63. Kur’an-ı Kerim, Nahl, 16/125. Mahir İz, a.g.e. s. 33, 115. Mahir İz, Din ve Cemiyet, İrfan Yay. İst. 1973, s. 32. Mehmet Bulut, a.g.m. s. 5.
  • Mehmet Faruk Bayraktar,Türkiye’de Vaizlik, İstanbul, 1997, s.18.
  • Mustafa E. Erkal, Burhan Baloğlu, Filiz Baloğlu, Ansiklopedik Sosyoloji Sözlüğü, Der. Yay. İst. 1997, s. 67.
  • Mustafa Uzunpostalcı, “Cemaat Mad.” TDV. İA, VII/288. Müslim, İman, 23; Ebu Davud, Edeb,59; Nesâi, Bey’at,31. Müslim, Mesâcid, 17. Neda Armaner, Hitabet ve Dini İrşad Üzerine, DİB yayını, Ankara 1962,s.18. Nisa, 4/63.
  • Ömer Faruk Bayraktar, a.g.e., s.21. Ömer Nasuhi Bilmen, Büyük Tefsir Tarihi, İstanbul 1974,I, s.53.
  • Recep Kaymakçan ve Arkadaşları, “Paydaşlarına Göre İLİTAM Programının Değerlendirilmesi”, Değerler Eğitimi Dergisi, Sayı:26, İstanbul, Aralık 2013.
  • Sabin Prator, Çev. Mustafa Tavukçuoğlu, “ Cuma Hutbeleri ile ilgili bir araştırma “, Türkiye Günlüğü, S.102 Sayı 48 Ankara 1997
  • Saffet Bilhan, Eğitim Sosyolojisi, Ank. 1986, s. 155.
  • Süleyman Uludağ, İslam’da Emir ve Yasakların Hikmetleri, Ank. 1997, s. 84.
  • Şükrü Öztürk, Cumhuriyet Döneminde Ülkemizde Din Eğitim-Öğretimini Düzenleyen Yasalar ve Din Eğitim Öğretim Kurumları, Diyanet Dergisi, sayı:113, s.20 Şükrü Öztürk, a.g.m., s.21-22. Veli Ertan, Ahmet Hamdi Akseki, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayını, İstanbul, 1988, s.30.
  • Yıldız Sâkıb, Atatürk’ün 100. Doğum Yılında Türkiye I. Din Eğitimi Semineri, “Va’z ve Hutbelerle Camilerde Din Eğitimi, Diyanet İşleri Başkanlığı’nın Rolü S.64, Ank. 1981
  • Emin Köktaş, Türkiye’de Dini Hayat, İşaret Yay. İst. 1993, s.12.
  • Jörg Knoll, “Erwachsenenbildung”, Handbuch Religiöser Erziehung içinde, (Hrsg) Werner Böker-Hans Günter Heimbrock-Engelbert Kerkhoff, Düsseldorf, 1987, s. 347.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fahri Kayadibi

Yayımlanma Tarihi 17 Eylül 2014
Gönderilme Tarihi 17 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

ISNAD Kayadibi, Fahri. “YETİŞKİN DİN EĞİTİMİ (SORUNLAR - ÇÖZÜM ÖNERILERI) Adult Religious Education (Problem’s-Solutions)”. BEÜ İlahiyat Fakültesi Dergisi 1/1 (Eylül 2014), 41-60.


BEÜ İlahiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC ND) ile lisanslanmıştır


by-nc-nd.png