Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Present and Future of Computer, Programming and Digital Game Industries in Istanbul Region

Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 2, 125 - 142, 19.12.2017

Öz

Programming
and digital game industries have a crucial importance in terms of its potential
in both in Turkey and in the World. Educated young population in Turkey and
their intense usage of information and communication Technologies in the modern
education system supports the development of information technology based
industries. This research is important for the identification of dissemination
of software programs, which are effectively used in education, health services,
tourism, defense industry, automotive industry, textile, machinery sectors and
channeling the potential of the programming and digital game industries. It is
expected that identification of current stand of the programming industry in
İstanbul would encourage the investments to this sector. It would also widen
horizon for the investors with the data obtained in this research. Within this
framework, a survey is conducted in İstanbul to a selected sample of the firms
in the Industry and the data gathered with the survey is analyzed. With the
enlightenments of the results gathered by the study, the future of programming
and digital game industries is envisioned and this study is prepared.

Kaynakça

  • Ankara Kalkınma Ajansı (2016). Video oyun sektörü raporu. http://www.ankaraka.org.tr/tr/files/yayinlar/ankaraka-video-oyun-sektoru.pdf.
  • Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu. (tarih yok). BTK Raporlar. www.btk.gov.tr: https://www.btk.gov.tr/tr-TR/Sayfalar/Raporlar.
  • Bilişim Sektörü İş Adamları ve Profesyonelleri Derneği. BİSİAD Türkiye Yazılım Sektörü Stratejisi ve Eylem Planı 2016-2019. www.bisiad.org.tr: http://www.bisiad.org.tr/Bloglar/Blog/Detay/6/turkiye-yazilim-sektoru--stratejisi-ve-eylem-plani---2016-2019-.html
  • Entertainment Software Association (ESA). Essential Facts about the Computer and Video Game Industry Report, 2016.
  • GlobalNet (2014). TBD Türkiye Bilişim Teknolojileri (BT) Sektörü 2014 Değerlendirme Raporu. https://www.globalnet.com.tr/tbd-turkiye-bilis%CC%A7im-teknolojileri-bt-sektoru-2014-degerlendirme-raporu.html
  • IBIS Capital, Global Gaming Investment Review, Investment Banking, 2016
  • Index (2013). Sektör Raporu. http://www.index.com.tr/dokumanlar/Indeks_Sektor_Raporu_2013.pdf
  • Newzoo 2016, Top 100 Countries by Game Revenues, https://newzoo.com/insights/rankings/top-100-countries-by-game-revenues/, 2016.
  • Özyurt, M. O. (2015). Video Oyun Sektörünün Gelişimi ve Dünya Ekonomisindeki Payı. http://www.gazetebilkent.com/2015/09/22/video-oyun-sektorunun-gelisimi-ve-dunya-ekonomisindeki-payi/
  • Stratejik Düşünce Enstitüsü (2012). Türkiye’de Yazılım Sektörü. http://www.sde.org.tr/userfiles/file/TURKIYEDE_YAZILIM_%20SEKTORU.pdf
  • Türkiye Bilgi Toplumu Stratejisi 2015-2018. http://www.bilgitoplumustratejisi.org/tr
  • Türkiye Bilişim Sanayiciler Derneği (TUBİSAD) Pazar Verileri, 2015

İstanbul Bölgesi Bilgisayar, Yazılım ve Video Oyun Sektörünün Bugünü ve Geleceği

Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 2, 125 - 142, 19.12.2017

Öz

Yazılım
ve video oyun sektörü dünyada ve ülkemizde taşımış olduğu potansiyel bakımından
önemli bir yere sahiptir. Ülkemizde yetişen genç nüfus ve günümüz eğitim
sisteminde bu kitlenin bilgi ve iletişim teknolojilerini yoğun kullanmaları bu
potansiyeli destekleyici niteliktedir. Eğitim, sağlık, turizm, savunma sanayi,
otomotiv, tekstil, makine gibi birçok sektörde etkin olarak kullanılan
yazılımların yayılımının tespit edilmesi, mevcut potansiyelin doğru
yönlendirilmesi ve günümüzün okunması açısından önemlidir. Yazılım sektörünün
Türkiye’nin dünyaya açılan penceresi olan İstanbul bölgesindeki durumunun
tespiti yazılım alanına olan yatırımları ve ihracatı teşvik edeceği ve elde
edilen verilerle sektöre ilgi duyanlara daha berrak bir ufuk açılabileceği
düşünülmektedir. Bu kapsamda bu proje çalışma ile İstanbul bölgesinde seçilen
bir örneklem grubuna, anket yapılarak ve açık uçlu sorular sorularak toplanan
verilerin analizi gerçekleştirilmiştir. Toplanan verilerin değerlendirmesi
yapılarak yazılım sektörünün ve özelde de video oyun sektörünün sektörün
geleceğine yönelik tespitlerde bulunulmuş ve bu çalışma hazırlanmıştır.

Kaynakça

  • Ankara Kalkınma Ajansı (2016). Video oyun sektörü raporu. http://www.ankaraka.org.tr/tr/files/yayinlar/ankaraka-video-oyun-sektoru.pdf.
  • Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu. (tarih yok). BTK Raporlar. www.btk.gov.tr: https://www.btk.gov.tr/tr-TR/Sayfalar/Raporlar.
  • Bilişim Sektörü İş Adamları ve Profesyonelleri Derneği. BİSİAD Türkiye Yazılım Sektörü Stratejisi ve Eylem Planı 2016-2019. www.bisiad.org.tr: http://www.bisiad.org.tr/Bloglar/Blog/Detay/6/turkiye-yazilim-sektoru--stratejisi-ve-eylem-plani---2016-2019-.html
  • Entertainment Software Association (ESA). Essential Facts about the Computer and Video Game Industry Report, 2016.
  • GlobalNet (2014). TBD Türkiye Bilişim Teknolojileri (BT) Sektörü 2014 Değerlendirme Raporu. https://www.globalnet.com.tr/tbd-turkiye-bilis%CC%A7im-teknolojileri-bt-sektoru-2014-degerlendirme-raporu.html
  • IBIS Capital, Global Gaming Investment Review, Investment Banking, 2016
  • Index (2013). Sektör Raporu. http://www.index.com.tr/dokumanlar/Indeks_Sektor_Raporu_2013.pdf
  • Newzoo 2016, Top 100 Countries by Game Revenues, https://newzoo.com/insights/rankings/top-100-countries-by-game-revenues/, 2016.
  • Özyurt, M. O. (2015). Video Oyun Sektörünün Gelişimi ve Dünya Ekonomisindeki Payı. http://www.gazetebilkent.com/2015/09/22/video-oyun-sektorunun-gelisimi-ve-dunya-ekonomisindeki-payi/
  • Stratejik Düşünce Enstitüsü (2012). Türkiye’de Yazılım Sektörü. http://www.sde.org.tr/userfiles/file/TURKIYEDE_YAZILIM_%20SEKTORU.pdf
  • Türkiye Bilgi Toplumu Stratejisi 2015-2018. http://www.bilgitoplumustratejisi.org/tr
  • Türkiye Bilişim Sanayiciler Derneği (TUBİSAD) Pazar Verileri, 2015
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Canser Bilir

Abdulkadir Sahiner Bu kişi benim

Cemil Faruk Durmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 19 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bilir, C., Sahiner, A., & Durmaz, C. F. (2017). İstanbul Bölgesi Bilgisayar, Yazılım ve Video Oyun Sektörünün Bugünü ve Geleceği. Bilgi Ekonomisi Ve Yönetimi Dergisi, 12(2), 125-142.